Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Kangoo 1,4 nie odpala

14 Cze 2010 23:06 10029 22
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich forumowiczow.

    Mam taka mala zagwozdke i jednoczesnie pytanie do specjalistow renowek:),
    dodam ze immo ok, LED gasnie, bledow w immo brak , w ster silnika blad DF271 , oraz nie pali sie kontrolka CHECK (MIL)
    I moj problem polega na tym ze:
    1. nie bylo iskry nie chodzila pompa , przekaznik od pompy (cewki zaplonowej i reszty) nie byl wysterowywany przez sterownik. Nie bylo zasilania na cewce , znalazlem ten przekaznik okazalo sie ze nie reaguje na wlaczenie zaplonu. pomyslalem ze moze byc cos nei tak ze sterownikiem silnika , okazalo sie troche pozniej ze kilka przewodow pod aku bylo utlenionych i az spuchly , porobilem wszystkie przewody ktore byly trafione , teraz przekaznik od pompy cewki i reszty zalacza sie na chwile po wlaczeniu zaplonu lecz przy probie startu rozrusznika cisza stoi i nie ma zadnej reakcji nie odpla.
    teraz pytanko: czym jest dokladnie sterowany ten przekaznik to ze masa to wiem i to ze sterownika ale jaki sygnal ma dostac sterownik zeby ta mase podal na ten przekaznik??
    czujnik walu niby ok wsadzilem dwa inne i na zadnym zadnej reakcji. ktos wie jak go sprawdzic bez oscyloskopu?? omomierzem? opor ma ok 230 kOM (nie pamietam czy to byly "k" czy "M" czy "omy")
    moze ktos mial podobny przypadek ?? jakies pomysly??
    Z gory dzieki za kazda podpowiedz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    wiem ze jest duza roznica i tak chyba wlasnie ma ok 230Ω ale opor to nie wszytsko mimo to moze byc do kitu. myslicie ze to GMP?? czy sterownik?? bo slyszalem ze padaja jak muchy w tych renowkach
  • Poziom 10  
    poratujcie cosik :( juz nie mam sily czujnik nowy GMP dalej przekaznik nie dostaje masy ze sterownika nie wychodzi ta masa ze ster. :( nie wiem dlaczzego immo gasnie:/
  • Poziom 42  
    Sprawdz masy na sterowniku - 3,28 i 33. Oraz plus 12V - pin 30 po 30 i pin 29 po kluczyku / 15/.
  • Poziom 10  
    Masy wszystkie ok, tak samo z + , nie wiem co wzbudza sterownik w trakcie rozruchu ( czujnik walu? ) , są tam 2 szt przekaznikow - jeden od pompy i drugi od sterownika ale obydwa są sterowane masę przez ster i żaden z nich nie dostaje masy od ster. podczas rozruchu:/
  • Poziom 42  
    Tak , czujnik wału ,jego oporność od 200 do 800 omów.
    Piszesz , że podstawiałeś czujniki z pracujących aut i dalej klapa , to może przewody od czujnika do sterowniaka , albo sam sterownik.
  • Poziom 36  
    Servisówka twierdzi że 230 ohm +/- 5%.Sprawdziłbym dokładnie sterownik Jeżeli nie znasz historii auta.Mimo sprawnego GMP sterownik może nie widzieć obrotów i po włączeniu zapł.podaje 1 -2 sek. impuls.Zakładam że kable sprawdziłeś naprawdę sumiennie.
  • Poziom 10  
    witam, tak przewody wszystkie posprawdzane przewody od czujnika sprawdzalem nawet na rozebranym sterowniku , czujnik jest nowy i ma 234 Ω - wiec git , nie posiadam manuala oryginala ale mam AutoDate 3,25 i mam caly schemacik do tego silnika co by mi sie przydalo to jakas rozpiska co i jaki sygnal ma by na sterowniku
    (w spoczynku sterownika oraz po zaplonie) w autodacie jest takie cos ale nie ma do tego silnika :( to co moglem posprawdzalem i wyglada wsio na okej, a masy dalej nie ma - : mozliwe ze jest walnieta jakas koncowka mocy w sterowniku a immo jest okej? a moze jakis przewod od zegarow? ale to by immo nie gaslo chyba nie ??
  • Poziom 36  
    Jeżeli masz impuls po włączeniu zapłonu,a potem cisza w trakcie kręcenia to masz problem na linii immo-ecu ,ecu nie zostaje rozblokowane,lub w samym ecu na płycie.
  • Poziom 10  
    a ma ktos moze pinologie tego sterownika? sirius 32n chodzi glownie o pin od immo i co powinno byc na pinie od immo masa ,+ , czy jakis inny sygnal .
    z gory dzieki .
  • Poziom 10  
    koledzy naprawde nikt nie ma pinologii do siriusa 32N??? pls :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Wszyscy piszą i nic !.Czy mogę się dowiedzieć z którego roku jest auto i czy to zwykła ósemka czy szesnastka? Czy w trakcie kręcenia silnika gaśnie led imo ? Nie długo panowie dojdziecie do producenta.
    pozdro
  • Poziom 10  
    VITKINS63 - tak to zwykla osemka , led od immo gasnie wszystko wyglada na ok, rozrusznik kreci i nic... :/ a rok tego kangoo to 2000 .
  • Poziom 42  
    Mam pinologię ,ale zrzutu nie mogę zrobić bo jest na drugim laptopie,który nie bedzie i nie widział internetu. Napisz co Cię interesuje.
  • Poziom 10  
    interesuje mnie pin lub piny od immo i jaki sygnal ma byc na tym pinie .
    pzdr
  • Poziom 42  
    Pin 58 , a jaki sygnał - brak danych.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Dokładnie, skoro zgasła to znaczy że komunikacja zakończona sukcesem. Na pinie od immo to nawet oscyloskopem nie sprawdzisz co ma być. Dostaniesz sieczkę której nie da się zinterpretować.
  • Poziom 10  
    jak juz wczesniej napisalem czujnik jest nowy przewody od czujnika przeswietlone az do sterownika i tak samo przekazniki i przewody do nich . po wlaczeniu zaplonu jest impuls od sterownika i zalacza na chwile przekaznik ale podczas rozruchu cisza - brak syg od sterownika na przekazniki ... :/ tak jakby immo nie rozblokowaywal sterownika lub nie mial syg z czujnika walu . sprawdze syg od immo na tym 58 pinie a jak nie to poszukam sterownika do tego modelu chyba tylko to mi pozostaje

    barubar - mozliwe tylko dlaczego sterownik nie wysterowuje przekaznika mimo ze jest impuls po wl zaplonu ... :/
  • Poziom 2  
    twardy12345 napisał:
    jak juz wczesniej napisalem czujnik jest nowy przewody od czujnika przeswietlone az do sterownika i tak samo przekazniki i przewody do nich . po wlaczeniu zaplonu jest impuls od sterownika i zalacza na chwile przekaznik ale podczas rozruchu cisza - brak syg od sterownika na przekazniki ... :/ tak jakby immo nie rozblokowaywal sterownika lub nie mial syg z czujnika walu . sprawdze syg od immo na tym 58 pinie a jak nie to poszukam sterownika do tego modelu chyba tylko to mi pozostaje

    barubar - mozliwe tylko dlaczego sterownik nie wysterowuje przekaznika mimo ze jest impuls po wl zaplonu ... :/

    Warto sprawdzić czy masz zasilanie ze stacyjki podczas kręcenia az stacyjka może byc walnięta.
    Sprawdź zasilanie 12v od 5amp bezpiecznika przy przekaźnikach do ECU pinu niepamietam ale jest to chyba 3ci od lewej strony ecu kolor pomarańcz to jest zasilanie ecu ten sam kolor jak przy bezpieczniku. Sprawdź dużą białą kostkę przy przekaźnikach bo ona często sniedzieje. W sierodku pomiędzy glownymi bezpiecznikami jest bezpiecznik na immo/diag 25amp jak on ma zle styki albo jest spalony tez auta nieodpalisz.
  • Poziom 10  
    Witam ponownie :), w koncu doszedlem, aczkolwiek nie bylo latwo. Chodzilo wszystko o mase dochodzaca do BSI, okazalo sie ze auto bylo walniete i jakis magik taki zajgon zrobil, ze nie tylko ja juz wariowalem ale nie wazne :), wazne ze auto smiga i wbrew pozorom ciezko bylo z ta masa, bo ona byla ale kiepska. Przynajmniej problem zostal rozwiazany :), dzieki wielkie za wszystkie odpowiedzi :).
    Pozdrawiam wszystkich
    temat zamykam.