Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 1,8TD blokada wału korbowego

ikarrr 15 Cze 2010 07:42 14041 6
  • #1 15 Cze 2010 07:42
    ikarrr
    Poziom 9  

    Przede wszystkim witam!
    Zabrałem się za wymianę rozrządu w moim fordzie escorcie 1,8 TD 90 KM, silnik ENDURA.DE.
    Nie mogę jednak zlokalizować otworu do blokowania wałka korbowego w korpusie silnika.
    Przeczytałem już chyba wszystko w tym temacie na necie, ściągnąłem dwie książki od Fordów typu "zrób to sam" oraz spędziłem dwa dni w garażu przy samochodzie jednak nic to nie dało.

    Będę wdzięczny za konstruktywną pomoc, przesłanie jakiś zdjęć dla tego typu silnika.

    PS Czy jest jakaś inna metoda ustawienia tłoka w GMP?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • Pomocny post
    #2 15 Cze 2010 09:49
    coperfild
    Poziom 31  

    witam , poszukaj zaraz pod pompą wtryskową jest otwór i śruba wykręcasz i wkładasz blokade.

  • #3 15 Cze 2010 19:08
    ikarrr
    Poziom 9  

    Wydaje mi się że znalazłem tą dziurkę :) z wkręconą śrubą. Z tym że znajduje się ona na czwartym cylindrze (Po przeciwnej stronie od pasków rozrządu, niedaleko ręcznej pompy paliwa). To może być to ????


    Po chwili euforii nadeszła zaduma. Na jakiej wysokości kadłuba silnika powinien być ten otwór ??? (miska olejowa, wał korbowy, wyżej??). Otwór który wcześniej znalazłem wypadał z 3 cm pod uszczelką głowicy a to chyba niemożliwe...

  • #4 15 Cze 2010 23:25
    coperfild
    Poziom 31  

    no nie tak:D Wtryskowa pompa jest z przodu wiem że niema miejsca ale dasz rade:idea: ale jak tylko zmieniasz paski i wszystko było OK to poblokuj wałek rozrządu i pompe wtryskową na wale zaznacz swoje znaki pod kołem pasowym oczywiście i zakładaj paseczek sprawdz znaki po robocie ,obróć ręcznie za wał aż się pokryją znowu i jest OK możesz chyba jeżdzic jak dobrze naprężone :D

  • Pomocny post
    #5 16 Cze 2010 00:39
    carrot
    Moderator Samochody

    Ford Escort 1,8TD blokada wału korbowego
    4 to blokada wału, od góry ciężko zobaczyć śrubę/ zaślepkę

  • #6 16 Cze 2010 08:59
    ikarrr
    Poziom 9  

    Dzięki za pomoc !! Dzisiaj nie mam czasu ale jutro biorę się za robotę:D. Wymontuję alternator może widoki będą lepsze. Jakby co jeszcze się odezwę.

  • #7 25 Cze 2010 08:34
    ikarrr
    Poziom 9  

    No więc udało się !!!! Paski rozrzadu zmienione. Kosztowało to sporo nerwów ale satysfakcja jest :)

    Kończąc temat podam parę krótkich wskazówek których ustalenie zajęło mi sporo czasu:

    1) Do blokady wałka rozrządu nie jest potrzebny "profesjonalny" sworzeń blokujący wystarczy do tego zwykłu klucz do srub (10mm) Blokadę wałka rozrządu wykonujemy po odkręceniu obudowy głowicy.

    2) Do blokady pompy wtrysku wystarczy zwykłą śruba (u mnie 6mm) którą wtykamy po ustawieniu otworu ustawczego pompy na godzinę 12.00.

    3) Aby zablokować wał korbowy należy odkręcić alternator, zdjąć kratkę na przodzie samochodu "grilla":). Otwór do blokady wału przechodzi przez wspornik alternatora i sięga aż do korpusu silnika ( w korpus wkręcona jest śruba 10mm). Do blokady musiałem na szlifierce zrobić sworzeń (jego wymiary można znaleść na necie) oraz go nagwintować.
    Jeśli wymianę rozrządu wykonuje jedna osoba wygodne jest aby ten sworzeń był dłuższy ok. 40cm. Długi sworzeń umożliwia jednoczesne obracanie wału korbowego i wyszukiwanie dziurki :) na wale w którą należy wkręcic sworzeń.

    4) U mnie nie trzeba było "zapamiętywać" naciągu pasków wszystko regulowane jest automatycznie za pomocą sprężyn.

    PS. Nie słuchajcie osób które mówią że tylko użycie profesjonalnego zestawu sworzni gwarantuje idealne zablokowanie. Powyższe metody, jeżeli dobrze zrobione również pozwalają na bardzo dobre zblokowanie układu.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo