Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Evasion klimatyzacja przestała działać

16 Cze 2010 15:41 3072 7
  • Poziom 11  
    Witam.
    Ostatnio jakiś miesiąc temu przestała mi działać klima manualna w Evasionie. Pojechałem do jakiegoś gościa co się tym zajmuję i stwierdził, że pewnie gaz nie był dawno nabijany i się skończył jakiś tam czynnik chłodzący.
    Stwierdził, że nie ma jakiejś nieszczelności bo próżnia mu się ładnie zrobiła. Minął jakiś czas i klima znowu jakby przestała chłodzić.
    Teraz nasuwają mi się pytania, czy ten gaz naprawde może się kiedyś wyczerpać? No i co mógł zrobić nie tak, że znowu nie działał?
    Chciałbym się trochę przygotować na następną wizytę, żeby mi nie wcisnął jakiś ciemnot.
    Proszę Was o pomoc bo ja nie wiem nic na temat klimatyzacji
  • Poziom 10  
    przede wszystkim jeżeli nie ma czynnika to powinno się sprawdzić szczelność układu ale nie metodą próżni jak to uczyniono tylko napełniając układ azotem, spadek ciśnienia azotu wskazuje na nieszczelność, próba przez próżnię nie ma sensu bo przy niewielkiej nieszczelności (a taka może być u Ciebie skoro miesiąc chłodziło) spadek podciśnienia może nie być zauważalny i dlatego koleś stwierdził że jest ok
  • Poziom 11  
    czyli nic mi nie pozostaje tylko jechać do kogoś kto lepiej się zna? Bo podejrzewam że ten niby mechanik wie tylko jak obsłużyć maszyne i nic poza tym
  • Poziom 12  
    mechanik sie zna. najlepiej jednak sprawdzic azotem jak pisał poprzednik. gaz sam ucieka przez pory w wezach gumowych ponieważ czasteczka gazu jest bardzo mała. Czy wymieniłes filtr osuszacz pewnie nie. wiec jedz spowrotem do człowieka i poproś o tes szczelnosci azotem i o wymiana filtra osuszacza jezeli tes bedzie ok. wtedy napełnij układ i mysi działać. Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    R134A to ma duże cząsteczki czy jak? Azot ma mniejsze i wyjdzie gdzie, tak?
  • Poziom 12  
    To postaw dobra diagnoze, a nie neguj innych wypowiedzi jak sam nie masz lepszego pomysłu.
  • Poziom 26  
    W takim wypadku tylko kontrast UV i oględziny po paru dniach. Po co nabijać azot skoro wiadomo, że istnieje nieszczelność na 100%? Tu trzeba znaleźć źródło problemu a nie się upewniać o czymś co jest już pewne...
  • Poziom 15  
    witam kolegów

    sprawa wygląda tak,na próżni nie sprawdza się szczelnośći tylko osusza okład.jeśli masz pusty układ to najpierw 20 bar azotu na próbę jesli słychać syczenie to wiesz,a jeśli nie to nabijasz z środkiem uv i po kilku dniach sprawdzenie lampą uv.ps żeby nie zdarzyło ci się kiedyś odpalić auta z klimą na azocie bo ci skraplacz albo parownik krzywdę zrobi.

    Dodano po 2 [minuty]:

    kolego barubar,azot nabija się po to żeby określić wielkość wycieku