Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IT SerwisIT Serwis
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 1,6HDI czyszczenie BSI do nowej telertansmisji?

16 Cze 2010 18:09 18660 14
  • Poziom 12  
    Witam, mam peugeota 407 1,6HDI z pewnymi niedomaganiami których nie mogę zwalczyć. Dowiedziałem się że w moim przypadku należy "wymazać BSI" i wprowadzić teletransmisją nowe oprogramowanie jak przy wymianie na nowy moduł.

    Posiadam komputer z PPS i kabel ACTIA od 2 lat, obsługę tego urządzenia mam w jednym palcu, wiem co to jest teletransmisja itp ... ale nie wiem co to znaczy "wymazać BSI"

    Czytałałem na "elektrodzie" o wylutowywaniu z bsi czipów i wymianie ich zawartoście poprzez różnego rodzaju programatory, ale proszę mi wyjaśnić jakie dane trzeba wykasować w takim czipie żeby uznać BSI za "nowe do kodowania" komputerem serwisowym

    Nie będę eksperymentował ze swoim BSI - już kupiłem identyczne na allergo i z nim chcę przećwiczyć wymazywanie, nową teletransmisję poprzez PP2000 tak żeby skonfigurowć na nowo (mam wydruk ustawień BSI, kartę kodową) i jeśli wyjdzie podmienię moduły albo tak samo zakoduję i skonfiguruję swoje jeśli uda mi się poprawnie "wymazać/wyczyścić"
    Przepraszam za długi opis ale zależy mi na istotnych informacjach. Pozdrawiam
  • IT SerwisIT Serwis
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Nie,
    chodzi o wymazanie BSI tak żeby przygotować go do teletransmisji jak przy wymianie modułu na nowy nie kodowany nigdy.

    Dałbym radę go przeteletransmitować gdyby nie fakt, że gdy wchodzę w proces teletrasmisji tuż przed rozpoczęciem mam na ekranie PPS komunikat że wersja softu w BSI jest aktualna i nie należy go aktualizować (co równa się z automatycznym zamknięciem dalszej procedury) czyli wystarczyło by mieć w samochodzie starą wersję oprogramowania żeby ruszyło bez niczego.

    Jedyne wyjście to jak powiedział "tajemniczy elektronik" kiedy już nie można aktualizować to wymazać BSI, teletransmitować od nowa i na nowo poustawiać całą konfigurację i na nowo dokodować kluczyki. "Tajemniczy elektronik" dumnie wycenił wymazywanie na 500 zł.
  • Poziom 27  
    nie ma potrzeby mazania

    jakie to usterki masz bo nie pamietam?
  • IT SerwisIT Serwis
  • Poziom 12  
    Już dałem radę. Miałem poprzestawiane parę opcji w BSi, nie działał mi komputer pokładowy - wskazanie chwilowego zużycia paliwa 0,00km/h i zasięg zawsze 2000km. Nie mogłem tego zwalczyć ale dało się.

    Nie dział mi ogranicznik prędkości ale doszedłem do wniosku że to mój sterownik silnika jest ubogi o tę opcję, więc wyłączyłem ogranicznik w opcjach BSI - został tylko tempomat.

    Nie mogę jeszcze ustawić w sterowniku dodatku do paliwa opcji "uzupełnienia dodatku do paliwa" i mimo pełnego zbiornika ceru pokazuje mi 0ml, jak chcę ręcznie wpisać wartość ilości to mam info, że sterownik niedostępny. Wersja sterownika jest jako "0". Korek paliwa "obecny", test pompki dodatku daje dźwięk pracującej pompki, typ sterownika wykrywa jako "marwel". Niby wszystko ok a jednak procedura uzupełniania dodatku nie kończy się spodziewanym efektem - te rzeczy nie są związane z BSI ale piszę to tylko przy okazji. Temat na razie dla mnie nieodgadniony
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    georgesgr napisał:
    Witam,
    Sterownik silnika jest oryginalny? Jesli tak i jesli masz manetke regulatora/ogranicznika, to powinno to dzialac. Sprawdz konfiguracje BSI i ECU. Oba kalkulatory musza miec zgodne konfiguracje.


    Manetkę ogranicznik/tempomat dokładałem łącznie z pedałem gazu- z guzikiem odcięcia ogranicznika. W kalkulatorze silnika opcja ogranicznik w polu wyboru jest wyszazona na pozycji "brak" i nie występuje opcja "obecny". Albo poza manetką i pedałem gazu jeszcze czegoś brakuje, albo ten sterownik nie obsługuje ogranicznika. Ciekawe, bo w informacji o sterowniku silnika mam info że jest to 307(?)

    georgesgr napisał:
    Przy uzupelnianiu dodatku nalezy wejsc do kalkulatora dodatku i wyzerowac licznik ilosci dodatku pobranego ze zbiornika. Nie pamietam nigdy, czy jest to licznik pierwszy, czy drugi - jeden jest do dodatku pobranego ze zbiornika od ostatniego napelnienia, drugi do dodatku zalegajacego w FAP-ie (wyzerowac przy wymianie filtra).


    Dokładnie tak robię - to drugi licznik -klikam wyzerowanie, w ciągu minuty po odłączeniu Actii zdejmuję korek paliwa, trzymam 20-> sekund zdjęty i po założeniu jestem w sytuacji początkowej - czyli dalej "0ml"

    georgesgr napisał:
    Uwaga do "teletransmisji": jak sama nazwa wskazuje, jest to transmisja danych z "odleglego zrodla". Niezaleznie od tego, czy dotyczy ona uaktualnienia programu, czy automatycznej konfiguracji, dokonywana jest ona "on line" z serwera PSA. Jesli nie masz do niego dostepu, ogranicz sie do recznej konfiguracji.

    Pozdrawiam, Georges


    Może też pójść z dysku komputera, ale jak wchodzę w procedurę teletransmisji wyskakuje opis że mam aktualną wersję sterownika i nie należy jej aktualizować, na tym kończy się zabawa
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    georgesgr napisał:

    0, to dobrze. Licznik liczy ilosc pobrana a nie obecna w zbiorniku.


    "Ilość dodatku pozostała w zbiorniku" jako "0ml" to dobrze? Od dwóch lat mam "0"

    Łoj, teoretycznie po procedurze uzupełniania dodatku powinno wskoczyć nie mniej i nie więcej jak 3000ml (mimo że zbiornik ma 5L) i z tych 3000ml powinno spadać po każdorazowym zatankowaniu. U mnie po zatankowaniu nie ma dźwięku pracującej pompki dodatku do paliwa i od 2 lat jeżdżę z pełnym zbiorniczkiem - nic nie ubywa.

    georgesgr napisał:

    Nie ma mozliwosci zaladowania drugi raz tej samej wersji ani wersji poprzedniej (blokada programowa). Mozna tylko isc "do przodu".

    Pozdrawiam,



    To pewne i dlatego założyłem temat o wykasowaniu danych z BSI - wiem, że to się robi ale nie wiem jak. Czysty sterownik można na nowo załadować oprogramowaniem
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    georgesgr napisał:
    Masz wiec inny problem z systemem adytywacji. Licznik liczy na pewno ilosc pobrana a nie ilosc w zbiorniku.
    "Wyczyszczenie" BSI nie jest mozliwe przy pomocy Lexii.


    Oczywiście, dlatego założyłem ten temat. Jak pisałem wcześniej: "Czytałem na "elektrodzie" o wylutowywaniu z bsi czipów i wymianie ich zawartości danych poprzez różnego rodzaju programatory"
  • Poziom 39  
    Kolego malgrek, takie "czyszczenie" BSI to się robi kiedy chcesz w nim zmienić kod immobilisera, w pozostałych przypadkach wystarczy konfiguracja kodowania.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    Witam!
    Procedurę kasowania BSI w Peugeocie 307 przechodziłem ze dwa lata temu. Dokładałem sobie klimatronik i okazało się że mój BSI nie obsługuje opcji klimatyzacji. Zdobyłem odpowiednie BSI z innego auta dałem do wykasowania (zerowanie immo, licznika przebiegu itd.) a następnie do teletransmisji w ASO pod mój numer VIN. Potem już tylko konfiguracja w opcji klient - bo serwery Peugeota uznały że mojemu VIN nie przysługuje klimatyzacja ;) i wszystko działa ok. Kasowanie polegało na rozebraniu BSI, przylutowaniu kilku kabelków z programatora i wykasowaniu zawartości pamięci mikrokontrolera BSI. Koszt kasowania ok 100zł. Namiary za zakład wykonujący to w Krakowie mogę podać zainteresowanym na PM. Jeśli ktoś jest zainteresowany grzebaniem na własną rękę to należy przeszukać internet pod kątem korekcji liczników w peugeocie 407. Z tego co pamiętam to są tam zdjęcia gdzie trzeba podpiąć te kabelki z programatora.

    Życzę powodzenia
  • Poziom 1  
    witam mam pytanko do malgrek jak sobie poradziłeś z tym "0,0 spalanie i 2000 zasięg??? bo ja już w 3 serwisach byłem i nic!! pierwszy mi właśnie coś poprzestawiał że to zniknęło i nie wiedzą co?? masakra!! a winnych mi mówią że zmieniłem radio z wyświetlaczem i dlatego nie działa ale po zmianie buło wszystko ok
    dopiero długo potem coś pozmieniali!!