Posiadam OPLA VECTRĘ B z silnikiem X20DTH ( przebieg 240 000 km, rok
produkcji 1999 ).
Zimą padły mi elektrozawory podciśnienia doładowania - mam założone nowe.
Od tego czasu zauważyłem, że podczas gwałtownego przyśpieszania ( I i II
bieg w zakresie obrotów 2000 - 2600 )słyszalny jest bardzo wyraźny gwizd
dobiegający z turbiny. Przy zamkniętych szybach prawie nie słychać
tego dźwięku. Po przekroczeniu obrotów 2600-2700 gwizd zanika. Na IV i
V biegu praktycznie nic nie słychać.
Czy moja turbina powoli dogorywa czy to co innego ?
Nadmieniam, że osiągi pojazdu nie zmieniły się, a nawet lekko
polepszyły po wymianie elektrozaworów podciśnienia, zero dymu, oleju
ubywa w normie, odpala zawsze od pierwszego razu, chodzi jak brzytwa.
Z góry dziękuję za pomoc.
produkcji 1999 ).
Zimą padły mi elektrozawory podciśnienia doładowania - mam założone nowe.
Od tego czasu zauważyłem, że podczas gwałtownego przyśpieszania ( I i II
bieg w zakresie obrotów 2000 - 2600 )słyszalny jest bardzo wyraźny gwizd
dobiegający z turbiny. Przy zamkniętych szybach prawie nie słychać
tego dźwięku. Po przekroczeniu obrotów 2600-2700 gwizd zanika. Na IV i
V biegu praktycznie nic nie słychać.
Czy moja turbina powoli dogorywa czy to co innego ?
Nadmieniam, że osiągi pojazdu nie zmieniły się, a nawet lekko
polepszyły po wymianie elektrozaworów podciśnienia, zero dymu, oleju
ubywa w normie, odpala zawsze od pierwszego razu, chodzi jak brzytwa.
Z góry dziękuję za pomoc.