Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

leon 1.6 16v 2001r falowanie obrotów, gaśnięcie,

kamil_1233 16 Jun 2010 19:27 6576 7
  • #1
    kamil_1233
    Level 2  
    Witam. Czytałem dosyć długo podobne tematy ale nie znalazłem podobnej historii.
    W tamtym tygodniu założyłem instalację sekwencyjną do auta. Zaraz po wyjechaniu z warsztatu zapaliła się kontrolka "chek".Sprawdziłem sobie w domu i jest to błąd P0402 układ recyrkulacji spalin-nadmierny przepływ jednak silnik pracował bez zmian. Po kilku dniach zaczeło się falowanie obrotów, po zrzuceniu biegu libił zgasnać bądż obroty spadały do ok 400 i wróciły do normy.Problem pojawiał się co jakiś czas. Pojechałem do warsztatu i monterzy instalacji podłączyli do kompa , wykręcili przepustnicę umyli i zamontowali. Nie zauwarzyłem procedury adaptacji kazał odpalić i jechać. Jeden dzień było dobrze a dzisiaj znów lubi zgasnąć bądż schodzi do obrotów bardzo niskich. check zapalił się po 10km od warsztatu.
    Bardzo proszę o radę. mam program vw tool ale nie jestem z nim obyty.
  • #2
    Zygicm33
    Level 14  
    To falowanie obrotów i gaśnięcie to jakby wina silnika krokowego...
  • #3
    kamil_1233
    Level 2  
    zasugerowałem się przepustnicą bo była rozbierana. Przed instalacją gazu było falowanie obrotów ale sporadycznie np. raz na kilka tygodni przez pare minut. Teraz w ciągu 1,5 tygodnia bardzo często.
    Czy może to być wina nowej instalacji i z czasem się "ułoży" ?
    jeszcze dzisiaj podłączyłem komputer i ten check okazał się błędem nieznanym.(skasowałem go)
    a silnik krokowy wyczyszczę -proszę napisać gdzie go szukać w moim seacie
  • #4
    Zygicm33
    Level 14  
    Oj wątpię żeby to się "ułożyło" i samo przeszło... Mi bmw też zaczęło fałować na obrotach po założeniu gazu. Jest już tak prawie rok i nie jest lepiej tylko może nawet gorzej. A z tego co wiem to w leonie silnik krokowy jest zabudowany w przepustnicy. Trzeba rozebrać przepustnicę żeby się do niego dostać.
  • #5
    art567
    Level 16  
    kamil_1233 nie rozbieraj korpusu przepustnicy to jest jedna całośc ,jeżeli korpus przepustnicy był myty to musi byc wykonana kalibracja , bez kalibracji będzie głupiał ,jeżeli występowało to wcześniej na samej benzynie to już ją kwalifikowało ją do mycia i kalibracji , na gazie objawy tylko się pogłębiają i nasilają , ale jeszcze inna sprawa regulacji instalacji gazowej -zapalający się czek
  • #6
    maszan
    Level 25  
    art567 wrote:
    kamil_1233 nie rozbieraj korpusu przepustnicy to jest jedna całośc ,jeżeli korpus przepustnicy był myty to musi byc wykonana kalibracja , bez kalibracji będzie głupiał ,jeżeli występowało to wcześniej na samej benzynie to już ją kwalifikowało ją do mycia i kalibracji , na gazie objawy tylko się pogłębiają i nasilają , ale jeszcze inna sprawa regulacji instalacji gazowej -zapalający się czek

    Dokladnie tak jak piszesz trza zrobic adaptacje i do gaziarzy niech zrobia porzadnie mapy .
  • #7
    kamil_1233
    Level 2  
    mam vw tools .lączyłem się z autem jest zakładka przepustnica póżniej okienko z liczbami ale nie mam pojęcia jak mam to ukąsić. czytałem o procedurach przed adaptacją: brak błędów silnik rozgrzany nie dotykać gazu.
  • #8
    gregor0819
    Level 18  
    jak ci myli przepustnice to powinni zrobic tez adaptacjie,jedz do nich i niech zrobia do konca usluge.widzialem taki przypadek ze po myciu zabrudzil sie map sensor benzyny(okolice paska rozrzadu ale nie musi byc) byly takie same obiawy