Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Belkin Router + PPPOE na dwóch komputerach

16 Cze 2010 22:20 2060 10
  • Poziom 16  
    Witam wszystkich,

    Mam mały problem z połączeniem z internetem. Zakupiłem dziś Router Belkin http://www.belkin.com/uk/support/article/?lid=enu&pid=F5D7234uk4-H&aid=15016&scid=282 myślałem że uda mi się rozdzielić łącze internetowe na dwa laptopy lecz niestety nie udało mi się to :( obecnie jestem podłączony przez modem i działa ok, lecz drugi laptop pokazuje błąd 691 przy próbie logowania. Dostawca internetowy ISP podał nam logowanie PPPOE, login i hasło, działa to tylko na jeden komputer, drugi pokazuje błąd połączenia. Jeśli ja się wyloguje to na drugim laptopie da się zalogować. Podczas instalacji podałem login i hasło i router to zapamiętał, lecz jednak problem tkwi w czymś innym chyba powinienem w inny sposób łączyć się do routera :/ na stronie 192.168.2.1 wyszedł mi taki oto screen statusu routera http://img32.imageshack.us/img32/8534/75625537.jpg nie wiem, od czego mam zacząć by ustawić by łączyć się jednocześnie z netem z dwóch laptopów, mam windowsa XP a drugi laptop Windows7 . macie jakiś pomysł?

    dzięki z góry za pomoc
  • PCBway
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Wtyczki waćpan pomylił, skrętka która idzie od operatora ma być podłączona do portu WAN, a z tego co widać to nic tam nie jest podłączone.
    W laptopach nie tworzysz żadnych połączeń dial-up (pppoe/oa) , tylko ustawiasz w protokole tcp/ip połączenia lokalnego automatyczne pobieranie adresu, w routerze włączasz DHCP (teraz widać wyłączone) , konfigurujesz połączenie pppoe na routerze, a na komputerach już nic więcej, router się łączy i utrzymuje połączenie, komputery tylko otrzymują IP z DHCP i na tym koniec.
  • PCBway
  • Poziom 16  
    witux napisał:
    Podłącz do WAN routera, ustaw parametry jakie są w modemie, a w dhcp ustaw inną pulę ip np. 10.0.0.1/255.0.0.0
    Ewentualnie napisz dokładnie po co i czy jest potrzebne PPPoE.


    ogólnie te pppoe jest pewnie potrzebne, bo nie da rady inaczej sie połączyć z internetem, w bloku w każdym mieszkaniu jest jedno gniazdko i tylko 1 komputer może być podłączony, dlatego dają 1 haslo/login. jak jeden użytkownik sie zaloguje na to hasło w jednym mieszkaniu, to już nie da sie zalogować np. u sąsiada ze swoim hasłem, bo serwer wywala błąd, tak właśnie kijowo jest zrobione w tej sieci. acha ważna rzecz nie mam modemu!, podłączyłem prosto z gniazdka do routera ten kabel internetowy.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Pioter2k napisał:
    witux napisał:
    Podłącz do WAN routera, ustaw parametry jakie są w modemie, a w dhcp ustaw inną pulę ip np. 10.0.0.1/255.0.0.0
    Ewentualnie napisz dokładnie po co i czy jest potrzebne PPPoE.


    ogólnie te pppoe jest pewnie potrzebne, bo nie da rady inaczej sie połączyć z internetem, w bloku w każdym mieszkaniu jest jedno gniazdko i tylko 1 komputer może być podłączony, dlatego dają 1 haslo/login. jak jeden użytkownik sie zaloguje na to hasło w jednym mieszkaniu, to już nie da sie zalogować np. u sąsiada ze swoim hasłem, bo serwer wywala błąd, tak właśnie kijowo jest zrobione w tej sieci. acha ważna rzecz nie mam modemu!, podłączyłem prosto z gniazdka do routera ten kabel internetowy.


    ISP ma uwierzytelnianie zrobione przez PPPoE...
    Operatora podłączasz pod WAN, komputer pod port LAN.
    Odpalasz asystenta instalacji.
    1. Wykrywanie połączenia między komputerem a routerem
    2. Sprawdzanie sprzętu
    3. Wpisujesz nazwę sieci radiowej (jaką chcesz)
    4. Nie wybierasz operatora tylko z opcji "click here" wybierasz typ połączenia PPPoE dynamic, podajesz swój login i hasło, w service name nic nie podajesz i connect on demand nie zaznaczaj (połączenie będzie ciągłe)
    punkt 5 i 6 przelecą same, ot i koniec.
  • Poziom 16  
    ISP ma uwierzytelnianie zrobione przez PPPoE...
    Kabel podłączyłeś do routera, ale nie do tego gniazda ;)[/quote]


    mam podłączone tak: kabel z gniazdka leci do gniazdka MODEM w routerze, a nastepnie kabel leci do laptopa czyli jest pięć gniazdek 4 na wyjścia do komputerów i jeden wejsciowy właśnie z napisem Modem. uważam że mam dobrze podłączone, bo właśnie tak pisze do was. Próbowałem podłączyć się normalnie bez pppoe, ale wciąż wyskakuje że chce hasło. :(
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    użyj asystenta, w komputerze usuń połączenie dial-up i ustaw automatyczne pobieranie adresu ip.

    Jest ewidentnie źle skonfigurowany router.

    Oczywiście ISP podłączasz do wejścia modem, komputer do dowolnego z 4.
  • Poziom 16  
    Darrieus napisał:
    użyj asystenta, w komputerze usuń połączenie dial-up i ustaw automatyczne pobieranie adresu ip.

    Jest ewidentnie źle skonfigurowany router.

    Oczywiście ISP podłączasz do wejścia modem, komputer do dowolnego z 4.


    Próbowałem wywalić to połączenie i połączyć sie z LAN'em prze router ale chyba zle jest ustawiony router :/ wkurzyłem sie ostro wczoraj i odłączyłem ten router w cholere. Rano włączam laptop normalnie, a tu wyświetla mi błąd brak adresu ip i że jest konflikt sieciowy. kliknełem OK, sprawdziłem ipconfig i faktycznie brak adresu nic, ale internet działa naszczęście. oto screen http://img171.imageshack.us/img171/7862/24622481.jpg
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    W przypadku połączenia pppoe adres uzyskujesz po połączeniu a nie z DHCP w sieci.
  • Poziom 16  
    Darrieus napisał:
    W przypadku połączenia pppoe adres uzyskujesz po połączeniu a nie z DHCP w sieci.


    zrobiłem tak jak mi kazałeś. ustawiłem router z wszystkimi ustawieniami jakie mi podałeś. pokazało że router jest ustawiony, zrobił sie reset 5ciosekundowy i znów internet sie połączyl. teraz pokazuje opcje wireless, ciekawe czy uda mi sie to ustawić :(

    ok ustawiłem wpisując key psk do sieci i już załączyło po wireless poprostu. kurde zajefajnie że udało mi sie, ...dzięki wam :)

    Pozdrawiam Piotr
  • Pomocny post
    Poziom 1  
    Hej:) u mnie problem jest podobny , tyle tylko , ze u mnie internet działa na doch komach a na trzecim juz nie, mozecie cos poradzic?