Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proszę o analizę logów Octavia 1.9 tdi AGR 66KW

rwrutniak 17 Cze 2010 12:51 6304 18
  • #1 17 Cze 2010 12:51
    rwrutniak
    Poziom 9  
  • #2 17 Cze 2010 12:58
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Co zrobiłeś do tej pory poza sprawdzeniem błędów?

  • #3 17 Cze 2010 16:30
    rwrutniak
    Poziom 9  

    Tak, Czyściłem przepływomierz, wymieniałem rozrząd, zmieniłem alternator na nowy bo sugerowali mi że sprzęgiełko w alternatorze, mam zamiar zmienić pocfzątkowy kąt wtrysku, i wyczyścić EGR. Dobrym tropem idę?
    Czy to się skończy na wymianie dwumasy?

  • #4 17 Cze 2010 17:54
    Sztomel
    Poziom 34  

    Ustaw kąt wyprzedzenia wtrysku na wartość 49-51 w 000 w trybie BS, EGR daje prawidłowe odczyty ale falowanie obrotów widać w grupie 001 statycznej - skaczą obroty i dawka paliwa. Jeśli filtr paliwa nie był wymieniany dawno to wskazane jest to zrobić a i przy okazji sprawdź czy widać bąble powietrza w przezroczystym wężyku paliwowym. Zloguj potem ponownie 000 w BS i 001 statycznie oraz 004 dynamicznie.

  • #5 17 Cze 2010 20:35
    rwrutniak
    Poziom 9  

    Bąbelki widać, a jak dodaję gazu to nawet większe przerwy paliwa występuja, szczególnie tak od 3000 - 4000 obr/min, też mnie to niepokoi, a filtr wymieniany 8000 km temu.

    A czy gruby przewód idący od turbiny do intercoolera, ten dolny, jakby był nieszczelny lub zawalony nagarem, to takie objawy mogłyby występować?

    Układ dolotowy nie sprawdzany ani nie czyszczony.

    Dziękuję wszystkim za wskazówki, czekam na dalsze sugestie i biorę się za poprawę wskazanych.
    Pozdrawiam.

  • #6 17 Cze 2010 22:49
    Sztomel
    Poziom 34  

    rwrutniak napisał:
    A czy gruby przewód idący od turbiny do intercoolera, ten dolny, jakby był nieszczelny lub zawalony nagarem, to takie objawy mogłyby występować?

    Układ dolotowy nie sprawdzany ani nie czyszczony.


    Nieszczelność dolotu nie ma wpływu na takie zachowanie dawki i obrotów na biegu jałowym. Nie dałeś logów dynamicznych grup 003 i 011 aby stwierdzić czy masz takową nieszczelność. Przy logach dynamicznych ww. grup byłoby to od razu widać po wskazaniach MAF actual w grupie 003 (jeśli wartość masy powietrza osiągałaby około 1200 mg/skok, przy jednocześnie niskim rzeczywistym ciśnieniu doładowania w grupie 011). Jeszcze jedno na koniec, przewód powietrza doładowanego pomiędzy turbo a intercoolerem nigdy nie będzie zawalony nagarem bo nie ma takiej możliwości, najwyżej możesz z niego wylać odrobinę oleju. Nagar tworzy się dopiero wewnątrz obudowy zaworu EGR i dlalej w kolektorze ssącym gdzie olej z odmy dopalany jest spalinami z układu recyrkulacji spalin.

  • #7 18 Cze 2010 15:15
    rwrutniak
    Poziom 9  

    Witam ponownie, zgodnie z podpowiedzią kąt wyprzedzenia wtrysku ustawiony na 51, trochę skacze w granicach 49-52, 49-54 dziwna przypadłość, filtr wymieniony, bąbelków w wężyku brak, aby jak dodaję gazu to są przerwy niewielkie i własnie po tych przerwach za pare sekund znów pojawia się falowanie, ale krótko trwa 2-3 sek. i cisza ładnie pracuje przez około 3 min. i znów falowanie, przy dojezdżaniu np. do skrzyzowania też takie same objawy - oczywiście po całkowitym wciśnieciu sprzęgła czyli prawie tak jak na biegu jałowym. Może to coś z pompą, lub wtryskami?

  • #9 19 Cze 2010 09:14
    rwrutniak
    Poziom 9  

    4.5-6mg chyba za duża, mam zamiar dziś zabrać się za nastawnik w pompie, niewiem jak się to czyści ani rozbiera nigdy tego nie robiłem, ale mam już obszerną instrukcje co do tego przedsięwzięcia.

  • #10 23 Cze 2010 22:08
    rwrutniak
    Poziom 9  

    Witam ponownie, nastawnika jeszcze nie czysciłem i niewiem czy sie za to brać, czy oddac to lepiej jakiemuś fachowcowi, wyczysciłem EGR i cały kolektor dolotowy jednak telepanie nie ustąpiło, jak przekręce kluczyk i stoi na właczonym zapłonie - silnik nie uruchomiony to pyka taki zaworek z prawj strony cały czas, musi tak pykać ciagle? czy coś z nim nie tak?
    Pozdrawiam

  • #11 24 Cze 2010 12:13
    rufus111
    Poziom 14  

    mialem to samo. Tylko że u mnie na desce mrygała kontrolka od świec zarowych często po odpaleniu silnika jak był ciepły. Po podłaczeniu kompa wyskakiwał blad ze jest uszkodzony nastawnik. Po wyjęciu nastawnika okazalo się że miałem popękane sprężyny w pompie. Po wymianie sprężyn i czyszczeniu nastawnika ( a było co czyścić ) wszystko wróciło do normy. A tu masz pięką instrukcję http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741 a jak bedziesz mial jakies pytania co do czyszczenia nastawnika pisz :)

  • #12 24 Cze 2010 21:18
    rwrutniak
    Poziom 9  

    Witam ponownie,
    Ku mojemu zdziwieniu dziś dostrzegłem że kontrolka od świec żarowych wogóle się nie pali, i cały tok mojego myslenia uległ zmianie i został skierowany w stronę wymiany przekaźnika swiec żarowych.
    Czy ten o to przekaźnik może mieć coś wspólnego z moim problemem nierównych obrotów? czy tylko odpowiada za grzanie świec?
    Czekam na podpowiedzi.
    Pozdrawiam.

  • #13 25 Cze 2010 00:18
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Daj ten samochód mechanikowi kumatemu w vw do zdiagnozowania, będzie prościej.

  • #14 25 Cze 2010 17:20
    rwrutniak
    Poziom 9  

    Diagnoza nierównych obrotów jest - wtrysk startowy do wymiany, pozostaje problem kontrolki świec zarowych, test wyjsc wag potwierdza ze przekaźnik działa lecz kontrolka się nie świeci.
    Apropos servisów i ich diagnozowania to wolę sie nie wypowiadać na tematy szczególnie związanie z np. podpinaniem kompa z byle pierdołą i braniem kasy za nie zdjagnozowanie usterki wogóle - takie rzeczy sam robie i to w dodatku za darmo a wielu juz pomogłem, nie moja wina że się taka seria trafiła aut w których niewiadomo w co ręce włożyć.
    Pozdrawiam.

  • #15 25 Cze 2010 17:31
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Wtrysk startowy? Który to jest?

  • #16 25 Cze 2010 17:35
    rwrutniak
    Poziom 9  

    Żekomo ten najdłuższy do którego podłączony jest kabelek - niewiem czu sie go okresla jako startowy ale tak to powiedział mechanior.

  • #17 25 Cze 2010 17:37
    Sztomel
    Poziom 34  

    rwrutniak napisał:
    Apropos servisów i ich diagnozowania to wolę sie nie wypowiadać na tematy szczególnie związanie z np. podpinaniem kompa z byle pierdołą i braniem kasy za nie zdjagnozowanie usterki wogóle


    Niestety w tej kwestii masz zupełną rację. Lepiej zdać się na kumatego mechanika niż serwis albo radzić sobie samemu jeśli ma się odrobinę zapału i dociekliwości, z kontrolką K29 to już pewnie też wiesz, że musisz sprawdzić jej zasilanie jak i ją samą w zegarach.

    Dodano po 1 [minuty]:

    rwrutniak napisał:
    Żekomo ten najdłuższy do którego podłączony jest kabelek - niewiem czu sie go okresla jako startowy ale tak to powiedział mechanior.


    potocznie się go nazywa sterującym ale wiadomo o co biega - o czujnik G80 wzniosu iglicy rozpylacza wtryskiwacza 3 cylindra

  • #18 25 Cze 2010 18:44
    trans-serwis
    Poziom 39  

    rwrutniak a wiesz jakie są objawy uszkodzonego wtrysku sterującego.

  • #19 25 Cze 2010 20:41
    rwrutniak
    Poziom 9  

    Nieznam obiawów, coś czytałem że szarpie przy różnych predkościach, niepamiętam dokładnie tego wątku. Niewim juz kto ma rację, ale sie nie poddaje w walce, lubię ten sport poprostu, jeszcze zebym miał więcej czasu na dłubanine :) to wszystko bym w tym silniku wyczyścił sam i posprawdzał, ale niestety praca praca praca...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME