Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G silnik x18xe1 sprawdzenie przepływki

rs07 17 Cze 2010 20:18 4508 13
  • #1 17 Cze 2010 20:18
    rs07
    Poziom 20  

    Mam od dłuższego czasu problem ze nie pracującą sondą lambda na wolnych obrotach.
    Pisałem już o tym i sugerowano mi że może to być przepływomierz ale temat usuniętomi do kosza.
    Zgodnie z sugestią kolegi s.q. z Olsztyna odpiąłem przepływkę i sonda ruszyła.
    Podłączyłem przepływkę z powrotem i AB-comem odczytałem napięcia przepływki.
    Wolne obroty -0,4 V , 2000 obr 1,2 V, 3000 obr 1,6 V.
    Podobno dla wolnych obr ma być 0,7V i świadczyłoby to o wadliwej pracy przepływomierza.

    Czy mam rację ? Czy taką przepływkę można przemyć ?
    Jeżeli ktoś ma doświadczenie w tej materii to proszę o poradę .

    0 13
  • #2 18 Cze 2010 07:45
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Ile masz g/s (lub kg/h) na wolnych obrotach? Chodzi oczywiscie o przeplyw powietrza.
    Odczytasz to urzadzeniem diagnostycznym - podglad parametrow bierzacych.

    Pozdrawiam!!

    0
  • #3 18 Cze 2010 08:18
    rs07
    Poziom 20  

    Witaj Radeon 24
    Nie wiem ile to kg może jeszcze raz podłączę się i odczytam. Najciekawsze dla mnie było to że po odłączeniu przepływki silnik pracuje równo, sonda też.
    A w serwisie proponowali tylko wymianę sondy.

    0
  • #4 18 Cze 2010 11:12
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Jaki blad - jesli jest?
    Podaj ale numer bledu.

    1
  • #6 18 Cze 2010 12:42
    bartek_j
    Poziom 35  

    Na wolnych ma być dla tego silnika tak w granicach 10 - 12 kg/h
    Jak jest inaczej to przepływka szmelc

    0
  • #8 18 Cze 2010 15:46
    !@#$%@$^@^
    Poziom 10  

    Zobacz jaką temperature widzi sterownik, potem napisz czy sonda widzi bogatą czy ubogą mieszankę.

    0
  • #10 18 Cze 2010 17:13
    rs07
    Poziom 20  

    Temperatura silnika to 92 st. czyli prawidłowa.
    Sonda w czasie jazdy chodzi, natomiast na biegu jałowym po nagrzaniu stoi na mieszance ubogiej. Gdy silnik nie jest rozgrzany to też chodzi na jałowym ale chyba od 65 st staje.
    Jak pisałem po odpięciu przepływki sonda zmienia się w całym zakresie temperatur. Podejrzałem adaptację to z przepływką jest około -18 a po odpięciu około +2.

    0
  • #11 18 Cze 2010 23:33
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Mozesz go sprobowac przepłukac w benzynie ekstrakcyjnej (sam element grzewczo-pomiarowy, nie dotykajac go niczym bo łatwo uszkodzic!), ale marne szanse na poprawe.
    Moim zdaniem bład i wartość mierzona jaka przedstawiłes sa podstawą do tego aby twierdzić, że jest on uszkodzony.


    Pozdrawiam!

    0
  • #12 18 Cze 2010 23:57
    ociz
    Moderator Samochody

    Ja czyszczę sprayem do gaźników z odłączoną wtyką i na uruchomionym silniku, czasem daje to poprawę.

    0
  • #13 26 Wrz 2010 20:13
    szyminada
    Poziom 1  

    I jak pomogło coś z tym blędem?? tak samo mam z tym bledem, tylko u mnie do tego sa nierowne obroty + szarpie 'efekt kangurka' i po opuszczeniu gazu obroty spadaja nawet do 600... teraz jezdze na zepsutym przeplywomierzu i jedyny blad to p0100 czyli przeplywomierz ale dobrze chodzi.

    0
  • #14 27 Wrz 2010 10:18
    rs07
    Poziom 20  

    Witaj szyminada
    Czyściłem przepływkę preparatem do elektroniki. Bez dotykania tylko sprajem.
    Minimalnie pomogło. Kg powietrza wzrosły z 9,2 na 9,5 kg ale to nie jest pewne.
    Nie pisałem, ale ja mam gaz. Głównie zła mapa wtrysku gazu powodowała te problemy na benzynie i na gazie . Teraz na Pb sonda hula. Po przełączeniu na gaz, gdy silnik jest zimny przez 1 km chodzi słabo, później już dobrze.
    Wniosek taki że u mnie tonie przepływka.
    Po odłączeniu przepływki sonda pracowała ale praca silnika i dynamika była wyraźnie gorsza.

    0
  Szukaj w 5mln produktów