Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda 120L - problemy z odpaleniem

marcino2211 17 Jun 2010 22:16 4406 8
lampy.pl
  • #1
    marcino2211
    Level 11  
    Witam !

    Posiadam skode 120L, 3 lata temu była odpalana i od tamtej pory aż do dziś jest garażowana.
    Nie dawno temu postanowiłem znów ją odpalić, najpierw próbowałem ją zapalić na kluczyk, lecz gdy przekręciłem kluczyk to bardzo wolno on kręcił, wcześniej akumulator naładowałem do pełna, skoda nadal nie odpaliła. Stary płyn chłodniczy spuściłem i zalałem ponownie go wodą. Wszystkie 4 świece sprawdziłem i podają iskrę, do tego świece gdy odkręciłem były one mokre i było czuć od nich benzynę. Postanowiłem się nie podawać i zacząłem ją ciągnąć ciągnikiem w pole, przekręciłem kluczyk na I, wrzuciłem bieg 1, dałem sanie i nóżkę gazu do spodu. Gdy ciągnąłem ją zauważyłem że silnikiem kręci ale równo z prędkością ciągnika i do tego wydobywała się z tłumika para pomyślałem że jakieś spalanie w silniku jest ale gdy stanąłem ciągnikiem to i skoda stanęła.
    Nie wiem czemu nie chce zapalić może wy coś doradzicie ?


    Oto zdjęcie silnika :

    Skoda 120L - problemy z odpaleniem



    Skoda 120L - problemy z odpaleniem
  • lampy.pl
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Świeże paliwo rozwiąże problem.
  • lampy.pl
  • #3
    marcino2211
    Level 11  
    nie powiedział, bym zalałem 5 litrów świeżego paliwa i dalej ciągnołem skode ciągnikiem i dalej nic, nie odpaliła.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Problem musi leżeć gdzie indziej
  • #4
    Red_Jack
    Level 13  
    Na początek jeśli masz iskrę to sprawdź ustawienie zapłonu, oraz czy silnik dostaje paliwo. Jeśli masz tam filtr paliwa, może po tak długim postoju to on jest przyczyną problemu. Możesz sprawdzić również pompę paliwa.
    Pozdrawiam
  • #5
    marcino2211
    Level 11  
    A jakie powinno być prawidłowe ustawienie zapłonu ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Silnik dostaje paliwo bo jak odkręciłem świece były one mokre i czuć było od nich będzyne, więc silnik dostaje paliwo.
  • #6
    Red_Jack
    Level 13  
    Prawidłowe ustawienie zapłonu powinno się pokrywać ze znakami na kole pasowym i bloku silnika. Jest tam skala regulacji. Najlepiej ustawiać przy pomocy lampy stroboskopowej
  • Helpful post
    #7
    maszan
    Level 25  
    Ustaw wal korbowy tak zeby palec wskazywal styk 1 cylindra w kopulce .Znak na kole pasowym powinien sie pokryc z 1 kreska od prawej czyli 0st .Pasowaloby jeszcze ustawic szczeline na przerywaczu - bodajze 0.45 .Przekrec walem troche w lewo, tak zeby kreska na kole pokryla sie z 2 kreska od prawej na obudowie rozrzadu (to jest wyprzedzenie ok 5 st ).Potem odkrec srube M6 u podstawy aparatu , wlacz zaplon i na zdjetej kopulce krec najpierw aparatem w prawo o 20-30st, a potem pomalu wracaj w lewo i sluchaj jak cyknie(rozwarcie stykow przerywacza) - masz moment zaplonu i w tej pozycji zblokuj aparat ta srubka M6.Mozesz jeszcze skontrolowac luzy zaworowe: S 0.15 , W 0.2 .Wazne zeby jakies luzy byly bo inaczej ciezko z odpaleniem bedzie.
  • #8
    Tomekfilipiak007
    Level 2  
    udało się odpalić ?Mam ten sam problem przy skodzie 120.
    A jak odczytac 1 styk w kopułce ?
  • #9
    marcino2211
    Level 11  
    niestety nie udało mi się odpalić