Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Projektor do filmów DVD (wyraźne napisy) za 1700zł ???

nazwaboard 18 Jun 2010 09:55 3169 6
  • #1
    nazwaboard
    Level 9  
    WItam temat zakladam dlatego że nie znajduje zadnego identycznego z takim przedzialem cenowym i ejdnoczesnie ukierunkowaniem na takie parametry i przeznaczenie.

    Licze że doradzicie mi najlepsze modele ktore beda tutaj pasowały.

    Planuje kupno projektora tylko poto żeby raz na jakiś czas obejrzec na nim film z moich orginalnych płyt DVD z filmami Czyli Standard jakość filmu DVD.

    Po czytaniu plusów i minusów DLP i LCD (rodzaje) zdecydowanie wole DLP (efekt tęczy nie bedzie przeszkadzał a możliwe ze trafie na model gdzie jest to wyeliminowane ) ponieważ ma on bardziej czarną czerń i mniej widoczne piksele oraz podobno bardziej kinową jakość obrazu
    .

    Projektor nie musi być filmowy moze być multimedialny ale chce wybrac mądrze. Tzn żeby w domu oglądać np na ekranie o szerokosci 2,2 metra do 3 metrów w zaleznosci gdzie sie z nim przeniosę. I żeby mozna było zrobić korekcje trapezu jesli projektor bedzie musial stac n ieco z boku a nie na wprost ekranu.

    i jeszcze pytanie czy żeby na tak wielkim obrazie miec wyrażne napisy w filmach to potrzeba 1280x720 rozdzielczosci? czy to prawda ze mniejsza rozdzielczosc powoduje niewyrażne napisy i trzeba ogladac filmy
    z lektorem?

    Czekam na porady i sugestie ale tylko od tych co znają temat.
  • #2
    Spacewalker
    Level 33  
    Przeciez czcionki napisów mozesz sobie zmienic. Korekcje trapezu to jak miałem 3 projektory IBM, Dell i Sharp, kazdy miał, wiec to chyba standard. Mam obecie IBM 800x600 i do domu wystarcza w zupełności.
  • #3
    nazwaboard
    Level 9  
    Tak :) ale odstatnio w media markt poprosilem obsługe by mi w ciemniejszym pomeiszczeniu podłączyli jeden z projektorew w cenie 2 tysiace. Puscili film na DVD z napisami. I jak projektor był blisko ekranu to napisy w filmie DVD były wyraźne.. a jak odeszli od ekranu z projektorem troche dalej tak zeby obraz wyświetlany mial naprzyklad połtorej metra szerokosci wtedy napisy tego fiolmu DVD stawały sie rozmazane. bez ostrości. niewyrażne.. czyli ogolnie cały obraz takowy sie staje..
    Ktoś wie co było tego przyczyną?? jakie parametry za to odpowiadają?? poł godziny glowili sie czemu tak jest grzebalismy w MENU ale nic sie nie dało z tym zrobić.
  • #4
    Spacewalker
    Level 33  
    Skoro napisy były rozmazane to i cały obraz tez. Kkazdy projektor ma jakis zakres ostrości i zoom, wiec nie ma szans by odsunąc go na 10m i wyostrzyc tak samo obraz jak by był 1m od ściany, cos kosztem czegos. U mnie średnio projektor stoi ok 4m od ściany i ma max wyostrzony obraz.
  • #5
    nazwaboard
    Level 9  
    No wlasnie więc co musi być lepsze w projektorze żeby mógł stac spokojnie 3 metry od ściany a nawet 5 metrów i żeby napisy w filmach nadal były wyraźne ? mam na mysli ze efekt ma być taki że ekran szerokość np. 2 metry 20 cm szerokosci. i nadal wysoka ostrośc :)
  • #6
    manitou
    Level 20  
    Jak się to czyta to ręce opadają. Jak Ci odsunęli projektor od ściany to normalne, że się obraz rozmazał bo trzeba w każdym projektorze ustawić FOCUS na obiektywie w zależności od odległości od ekranu :roll: Rozdzielczość DVD PAL 720x576 więc projektor 800x600 wystarczy. Jeśli masz xbox lub chcesz używać też projektor z PC wybierz 1024x768. Zwróć uwagę na głośność, trwałość lampy i gwarancję.
  • #7
    androot
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dobra rada: Nie kupuj nic w sklepie dla idiotów!
    Nie wierzę, że nie wiedzieli, że trzeba ostrość doregulować... (czym się kierują zatrudniając tam ludzi...)

    Każdy projektor ma możliwość ostrzenia na nieskończoność. Oznacza to, że o ile nie można złapać ostrości powiedzmy z 30cm, to na pewno obraz będzie ostry przy 10m jak i przy 100m (o ile będzie cokolwiek widać - ciemny obraz).
    Po prostu powyżej pewnej odległości nie trzeba już doregulowywać focusa.