Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Perkins 3-cyl. problem z cisnieniem oleju.

18 Cze 2010 22:21 6580 6
  • Poziom 14  
    Mam od niedawna problem z cisnieniem oleju w silniku Perkins 3-cylindowym produkcji Bułgarskiej zamontowanym w wózku widłowym, Po odpaleniu silnika wszystko jest w porządku tylko jak złapie temperatury od kilku dni na wolnych obrotach zapala się lampka od smarowania Jaka może być przyczyna tego spadku cisnienia oleju.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Oczywiście pomiar realnego ciśnienia oleju w silniku już przeprowadziłeś?
  • Poziom 23  
    Powód może (ale nie musi) być błahy - zużyty olej w układzie smarowania silnika lub awaria czujnika ciśnienia oleju.
    Przede wszystkim zrób pomiar manometrem ciśnienia w układzie smarowania (wykręć czujnik ciśnienia oleju i wkręć manometr).
  • Poziom 14  
    Czujnik cisnienia oleju wymieniłem i dalej to samo a z pomiarem cisnienia oleju jest kłopot nie wkręcę czujnika bez wymątowania silnika bo to jest wózek widłowy i wszystko jest upchane na maxa.
  • Poziom 26  
    Skoro na drugim czujniku jest dokładnie to samo - wniosek oczywisty. Silnik do roboty. Jaki olej masz tam zalany, tak z ciekawości zapytam?
  • Poziom 23  
    kjn6000 napisał:
    Czujnik cisnienia oleju wymieniłem i dalej to samo a z pomiarem cisnienia oleju jest kłopot nie wkręcę czujnika bez wymątowania silnika bo to jest wózek widłowy i wszystko jest upchane na maxa.

    Z doświadczenia wiem że niektóre nowe czujniki nie działają poprawnie, ja w C-3603P kilka sprawdziłem i dopiero któryś z kolei działał poprawnie. Polecam poszukać oryginalnego angielskiego czujnika ciśnienia oleju do MF255 (taki z małą śrubeczką do regulacji), bo te polskiej produkcji - szkoda gadać.

    Jak mogłeś wymienić czujnik ciśnienia bez wyjmowania silnika to zapewne można w jego miejsce zamontować wąż gumowy (ciśnieniowy) i do niego manometr. Polecam wąż i manometr z T25 (Władimirec) trzeba tylko u tokarza dorobić odpowiednią przelotkę blok-wąż (można wykorzystać stary czujnik ciśnienia ze względu na calowy gwint i szczelnie dospawać końcówkę na wąż), i manometr instalujesz tam gdzie jest wolne miejsce. Koszt przeróbki niewielki a zawsze można zerknąć na manometr i wiadomo jak jest ze smarowaniem.

    PS. Zakładam że jest to taki sam silnik jak w C-3603P/MF255.
  • Poziom 14  
    Drugi czujnik cisnienia oleju wykręciłem z silnika w ciągniku gdzie pokazywał cisnienie dobrze jerzeli bym miał wskażnik cisnienia oleju na przewodzie to bym zapewne wkręcił a ja mam zegar złączony z gwintem.Zrobie tak wjade wózkiem na kanał wtedy od spodu z łatwością odkręce miskę olejową i obejrzę panewki a co do oleju to zalany jest mineralnym 15W/40.