Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka zapewnić ochronę przeciwporażeniową w instalacji

wafel 88 19 Cze 2010 16:30 4177 10
  • #1 19 Cze 2010 16:30
    wafel 88
    Poziom 2  

Dzień dobry Panowie

Jestem młodym elektrykiem który dopiero co zaczyna swoja przygodę z instalacjami, niedawno trafiła mi się taka mała robótka, znajomy poprosił mnie o wykonanie niewielkiej instalacji na poddaszu gdzie ma być zlokalizowana niewielka kuchnia. Poprosił mnie o to, abym wykonał mu parę gniazdek pod (czajnik, lodówkę mikrofalówkę itp.), do tego dojdzie jeszcze oświetlenie Kuchni 1 lampa i podświetlanie szafek Kuchennych. Po mojej pierwszej wizycie jestem trochu podłamany, bo sytuacja wygląda następująco w pomieszczeniu znajdują się 2 puszki jedna to gniazdowa z której jest odebrane jedno gniazdo a druga to puszka oświetleniowa znajdująca się tuz nad drzwiami z której odchodzą przewody na przełącznik i na Lampe. Dom jest z lat 70 a układ zasilania to TN-C.
    W puszce gniazdowej znajduje się 2 przewody jeden to L a drugi to PEN , ochrona zrealizowana jest przez tak zwane,, Zerowanie”. Miał bym ogromna Prośbę do was jako doświadczonych Fachowców oto abyście doradzili mi jak móc poprawnie wykonać tą instalacje i jaką zastosować ochronne taka jak jest stosowana do tej pory poprzez ,,zerowanie’’ czy może zastosować wyłącznik różnicowoprądowy, wykonać wszystkie obwody przewodami 3 żyłowymi L, N, PE a jeśli tak to gdzie dokonać rozdziału PEN na N i PE i czy miejsce rozdziału musi być koniecznie Uziemione (lokalizacja Kuchni to poddasze wiec wykonanie Uziemienia było by trudne :(

Z góry dziękuje za odpowiedź na Moje pytanie :)

0 10
  • #2 19 Cze 2010 16:48
    retrofood
    Moderator

Wykonanie instalacji na poddaszu nie jest proste. Obawiam się, że w tej sytuacji zadanie jest ponad Twoje siły.