Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort Mk 7 benz/lpg - nie odpala na ciepłym silniku

21 Cze 2010 19:10 8109 22
  • Poziom 2  
    Witam moj problem wyglada tak:na zimnym silniku zapala od pierwszego przejade z 20km wyłącze silnik po czym chce ponownie zapalic i zadnej reakcji jedyne co słysze to pompke paliwa,autko postoji z 3 h odpala od pierwszego było juz dwa razy u mechanika naprawił :
    -rozrusznik(zwarcie wewnątrz)
    -zwarcie na bezpiecznikach
    -"jakis"kabelek przy stacyjce (słaby przekaz napiecia)
    dzisiaj autko odebrałem od mechanika i problem jest nadal :(
    autko zakupiłem dwa miesiace temu :Ford Escort 1.3silnik
    rocznik 1996
    z instalacja gazową
    Z mechaniki jestem zielony wiec prosze o pomoc
  • Poziom 17  
    Trzeba by sprawdzić czego nie ma jak nie chce zapalić kiedy sie nagrzeje. Może iskrę gubi, może paliwo nie dochodzi a może ciśnienia nie ma w cylindrach. Mogą być zbyt małe luzy na zaworach i nie odpali jak jest ciepły.
  • Poziom 2  
    dzis autko znowu u mechanika:/Mechanik powiedział ze to jest nie mozliwe ze nadal nie chce odpalac, twierdzi ze wszystko sprawdzał,pytałem kilku znajomych
    co moze byc przyczyna mowili ze moze to byc rozrusznik ,masy lub cos w stacyjce,mechanik twierdzi ze sprawdzał i wszystko jest sprawne z zeczy ktore wymieniłem powyzej.

    Dodano po 1 [godziny] 16 [minuty]:

    dodam jeszcze ze brak reakcji rozrusznika, słysze tylko pstrykanie przy probie odpalenia autka
  • Poziom 17  
    Jak nie będzie chciał zapalić to próbuj na krótko, tylko aby Cię nie przejechał. Zewrzyj wsuwkę przy elektromagnesie z grubym idącym od akumulatora. Jeśli będzie pyknięcie i nic to zewrzyj te dwa grube przy elektromagnesie np. jakimś kluczem albo czymś tam (ale przez bardzo krótki czas zwieraj). Powinien wtedy zadziałać jeśli tak to elektromagnes uszkodzony jeśli nie to rozrusznik.
  • Poziom 2  
    dobrze sprawdze,rozrusznik napewno sprawny bo był wymieniany

    Dodano po 8 [minuty]:

    dzwoniłem do mechanika powiedziałem o elektromagnesie powiedział ze jest nowy:/
  • Poziom 2  
    Panowie mam podobny problem co kolega wyżej. Mam escorta z takimi samymi objawami. Gdy przychodzę np. po nocy auto na PB odpala na dyg bez jakiegokolwiek problemu. Gdy przejadę się jakiś odcinek (silnik się zagrzeje) to po zgaszeniu auta i np. powrocie za 5min nie ma szans by odpalił a odczekam i znowu bez problemowo. To co opisuje występuje tylko na benzynie na gazie jest w porządku.

    Parametry Auta to Ford Escort Silnik 1.3 (60km) PB + LPG Buda MK7.

    Została wymieniona pompka paliwowa, prze lutowana skrzynka, aparat wytryskowy wymieniony, czujnik temperatury silnika i termostat wymieniony. Rozrusznik jest dobry bo za pierwszym razem daje normalnie a później na gazie w razie czego nie ma problemu go odpalić, akumulator trzyma moc.

    Jeżeli możecie pomóc bardzo prosiłbym o jakieś wskazówki bo mam lekką banie.
  • Poziom 18  
    Witam ja mam ten sam problem Ford Escort 1.3 instalacja gazowa i jak odpalam na zimnym to pali bez problemu a jeżeli się nagrzeje silnik to mogę kręcić ile się da i nie odpali na paliwie, chyba że dodam gazu to załapie. A na gazie jak odpalam na ciepłym silniku to odpala od razu. Może mi ktoś pomóc ponieważ nie mogę sobie z tym poradzić.
  • Poziom 17  
    ja czasem tez tak mam ale wina lezy chyba w tym Benzyna +LPG.
  • Poziom 18  
    Możliwe ale nie koniecznie bo ja dawniej miałem tak że mi odpalał a teraz nawet jak pojadę kawałek na paliwie i zgaszę to potem już nie odpalę go z powrotem na paliwie. To sie podziało po zimie i dojść do ładu nie mogę. Wkurzające jest to kręcenie rozrusznikiem bo akumulator siada.
  • Poziom 17  
    Sprawdz swiece.Przeczysc a najlepiej wymien na dobre.
  • Poziom 43  
    Zobacz czy to samo dzieje sie jak jedziesz tylko na benzynie.TZN. rano odpal i nie właczaj na lpg. Jak sie nagrzeje zobacz czy odpala.Jak będzie odpalał na pb to oznacza nieszczelny zawór lpg na parowniku.I gaz sie ulatnia w kolektor ,przez to auto nie odpala ciepłe ,"zaleje" sie gazem.
  • Poziom 18  
    To bez znaczenia bo gaz sie nie ulatnia nawet go nie czuć jak się odkręci filtr powietrza także zawór sprawny zresztą 2 dni temu byłem u gazowników i ustawiałem gaz ale nie dali rady bo jest problem z benzyną i najpierw muszę zrobić benzynę a potem ustawić gaz. Ja wiem że mieszanka paliwa z gazem nie odpali ale choćby było coś jeszcze w cylindrach to po 2 obrotach by wydmuchało. ale jak gaszę na paliwie i odpalę na gazie to pali po obrocie i to nie problem mieszanki paliwa z gazem.

    Rozwiązałem problem u siebie wymiana membrany regulatora ciśnienia paliwa zrobiła swoje i auto pali na ciepłym na raz. Poprostu stara membrana była już zerszała i przepuszczała paliwo, które przelewało się małym otworem w obudowie wtryskiwacza co powodowało zalewanie i na ciepłym silniku paliwa było za dużo.
  • Poziom 2  
    Witam mam podobny problem ze swoim escortem takie same objawy tylko gdy odłącze czujnik temperatury problem znika. Czujnik wymieniłem ale problem nie znikł nadal to samo. Proszę o pomoc bo nie wiem za co teraz sie zabrać. Ten czujnik mnie trochę zastanawia.
  • Poziom 18  
    Witam jeśli wymieniłeś czujnik a dalej to samo się dzieje to spróbuj odłączyć akumulator tak na parę godzin i jak go podłączysz z powrotem to zrób samoadaptację układu. Jest ona opisana w książce sam naprawiam i na forach, ale trzeba pamiętać ze musi się ją robić na paliwie nie na gazie. Niektórzy o tym nie pamiętają i potem są podobne problemy z odpalaniem na paliwie.
  • Poziom 2  
    zrobiłem to lecz dalej nie działa możne za krótko był odłączony aku?? a może czujnik od wskaźnika temperatury i termostat wymienić? słyszałem też ze to może byc coś z bezpiecznikami? od czego zacząć? pomóżcie:( Z góry dzięki wszystkim
  • Poziom 18  
    Czujnik od wskaźnika temperatury i termostat nie mają wpływu na odpalanie auta. Najlepiej będzie jak opiszesz dokładnie cały problem po kolei co sie z autem dzieje, bo na razie to domyślam się ze masz problem z odpalaniem ale nie wiem kiedy. Czy jak jest silnik ciepły, czy zimny i na jakim paliwie.
  • Poziom 18  
    Kamilo78 napisał:
    gdy odłącze czujnik temperatury problem znika. (...) Ten czujnik mnie trochę zastanawia.

    Przy odłączonym czujniku mapa wtrysku się zmienia.
  • Poziom 18  
    car centre napisał:
    Kamilo78 napisał:
    gdy odłącze czujnik temperatury problem znika. (...) Ten czujnik mnie trochę zastanawia.

    Przy odłączonym czujniku mapa wtrysku się zmienia.


    To stwierdzenie jest logiczne nawet dla laika jak również dla autora postu, skoro go napisał. Lecz nie sugeruje ona ani przyczyny ,ani rozwiązania problemu. Nie rozumie tego postu. Przyczyn może być wiele według mnie np. zapchane przewody gumowe doprowadzające powietrze pod ciśnieniem łączące obudowę wtryskiwacza z czujnikami, uszkodzona przepona regulatora podciśnienia paliwa, uszkodzona sonda lambda, zanieczyszczony silnik krokowy. Z opisu "Kamilo78" wynika iż komputer dostaje informację że auto jest ciągle w stanie rozruchu i podaje dużą dawkę paliwa przy ciepłym silniku co może powodować jego zalanie. ja miałem uszkodzoną przeponę regulatora co powodowało zalewanie silnika paliwem przez otwór odpowietrzający znajdujący się wewnątrz obudowy wtryskiwacza.
  • Poziom 18  
    don_viking napisał:


    To stwierdzenie jest logiczne (...) dla autora postu.


    Skąd wiesz?

    W tej kwestii daj się wypowiedzieć autorowi postu...

    Dodano po 13 [minuty]:

    [quote="don_viking"

    To stwierdzenie jest logiczne (...) lecz nie sugeruje ona ani przyczyny ,ani rozwiązania problemu. [/quote]

    Ale całe szczęście jest na forum don viking.... on zasugeruje przyczynę i rozwiązanie i dzięki temu autor postu rozwiąże szczęśliwie swój problem
  • Poziom 18  
    car centre napisał:
    Kamilo78 napisał:
    gdy odłącze czujnik temperatury problem znika. (...) Ten czujnik mnie trochę zastanawia.

    Przy odłączonym czujniku mapa wtrysku się zmienia.


    To ostatnie zdanie (stwierdzenie faktu zaistniałego problemu) o którym mowa w poście było zbędne ponieważ nie wyjaśnia przyczyny zaisniałego problemu jak jedynie fakt że taki istnieje. Ja jedynie sugeruje koledze możliwe przyczyny owego problemu, jeśli to komuś przeszkadza to zapraszam do korespondencji poza forum i nie robienie tutaj scen i obrażania się.
  • Poziom 7  
    hey ja mam podobny problem ale z mk5 jak jest zimny to odpalę spokojnie na benzynie i na gazie jest to silnik na gaźniku 1,3 . szczegóły po intensywnej jeździe gdy wskazówka temperatury płynu chłodzącego wskazuje połowę zakresu okolice litery M po wyłączeniu samochodu na chwilę wyskoczenie do sklepu nie mogę zapalić rozrusznik nie kręci wentylator cały czas chodzi a w sprawie pompy jak ktoś by pytał to jest mechaniczna nie elektryczna . proszę o pomoc jest to trochę denerwujące czekanie aż wentylator chłodnicy się wyłączy i dopiero można zapalić , a jeszcze jedno pytanie czy wentylator chłodnicy chodzi tylko na włączonym zapłonie? w Reno r19 chodził nawet bez kluczyków w stacyjce a w fordzie nie?
  • Poziom 10  
    Przerabiałem to pół roku w moim MK7. Auto w tym czasie odwiedzało mechaników i podwórkowych znachorów. Po wymianie drugiego rozrusznika, przelutowaniu skrzynki bezpieczników, wymianie stacyjki i wielu najróżniejszych próbach reaktywacji nadal musiałem parkować na górce (w celu rozruchu na popych) autko trafiło do pewnego znajomka który wziął przewód ze spawarki spiął rozrusznik na krótko do akumulatora i o dziwo kręcił jak nowy. Wymiana przewodu i problem do dziś nie występuje... Pozdrawiam panów mechaników którzy nie potrafili owej usterki zlokalizować :) (nie przeszkadzało im to w wystawianiu rachunków za niepotrzebne zabiegi)