Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piagio Free problemy z zapalaniem i inne

21 Cze 2010 19:37 4056 16
  • #1 21 Cze 2010 19:37
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 25 Cze 2010 13:35
    jack63
    Poziom 42  

    Nie wiem czy newevent jest dalej zainteresowany tematem, wiec zadam kilka pytań "wspomagających":
    1. Czy Twój skuter ma silnik czterosuwowy (4T) czy dwusuwowy (2T)? Pytam bo nie znam tego modelu. Piaggio robił z reguły dwusuwy. Funkcja kontrolki oleju jest zupełnie inna w 4T i 2T.
    2. Po co Ci większy akumulator?
    3. Po co chcesz modyfikować prądnicę?
    Gniazdo zapalniczki możesz podłączyć, bez jak sadzę żadnych przykrych konsekwencji, ale bezpośrednio do akumulatora przez bezpiecznik 4A. Taka oprawka na kablu. Kupisz ją w każdym sklepie elektronicznym.
    Akumulatory żelowe (to też kwasowe!) odradzam. Najtrwalsze to zwykłe z korkami, choć trzeba dolewać wodę destylowaną.

    0
  • #3 25 Cze 2010 14:05
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 25 Cze 2010 15:00
    jack63
    Poziom 42  

    Jak będziesz robił takie postępy to skuter wyląduje na złomie:D
    A teraz "Huston, mamy problem". Widzę, że masz małe pojęcie o diagnostyce i niedokładnie czytasz posty. Stwierdziłeś, że wiesz jak podłączyć gniazdo zapalniczki, a nie zapytałeś: A dlaczego bezpośrednio do akumulatora? Przecież można gdziekolwiek, a ładowarka będzie działać.
    Więc ja odpowiem. Na 100% masz niesprawny układ ładowania i/lub jakieś zwarcie. Podpięcie gniazda zapalniczki wg. mojej metody zabezpiecza ładowarkę (a przez nią smartphona) przed mogącymi wystąpić w instalacji napięciami rzędu 200V.
    Widzę również, że masz problemy z układem zapłonowym. W tego typu silnikach są to dwa niezależne układy i jedynym połączeniem elektrycznym między nimi jest masa. Stan a nawet nieobecność akumulatora nie powinna wpływać na pracę silnika!
    Wspólnym miejscem jest prądnica i tam trzeba zajrzeć.
    Zrób zdjęcia. zaopatrz się w multimetr poczytaj posty o braku iskry... lub znajdź sobie porządny serwis

    0
  • #5 25 Cze 2010 15:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 26 Cze 2010 20:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 28 Cze 2010 08:39
    jack63
    Poziom 42  

    Prostownik (5-20A) sprzedaj komuś kto ma akumulator co najmniej 50Ah. :D
    Może on jest przyczyną Twoich problemów z akumulatorem. :cry:
    Co to za dziwny sposób sprawdzania iskry? Masz sprawdzać sprawność układu zapłonowego, a nie Odporność człowieka (Ciebie) na wysokie napięcie. :!:
    Widzę, że się miotasz. Musisz się trochę douczyć teoretycznie albo daj sobie spokój z naprawą i daj zarobić innym.
    Jeżeli jesteś zdeterminowany i chcesz naprawić go samodzielnie będzie o wymagało sporo pracy umysłowej lub będziesz miał fuksa i po wymianie jakiegoś elementu skuterek odpali.
    Podejmij męską decyzję. Jak naprawiasz to pomogę ja i inni koledzy, ale będzie to wymagało sporo Twojej pracy.
    Proponuję:
    1. Poczytaj na temat układów elektrycznych w "piździkach". Ich instalacje różnią się diametralnie od instalacji samochodowych, nawet tych w dużych motocyklach. Fajna strona: http://zaplon.pl.tl
    2. Poczytaj posty na elektrodzie mające w temacie "Brak iskry" lub podobne. Sam napisałem kilka postów i nie chcę się powtarzać. Będą tam procedury diagnostyczne. Wystarczy użyć "szukaj".
    Na dobry początek: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1684891&highlight=&sid=
    3. Zrób zdjęcia elementów układu zapłonowego, Jak możesz także tych które są w silniku. Jedno już jest. Będzie łatwiej wskazywać elementy.
    4. Iskrę sprawdza się zawsze, przy wykręconej świecy, na samym kablu wysokiego napięcia starając się utrzymać szczelinę ok 8 mm między końcem kabla a elementem masy silnika. Często w skuterach jest to bardzo trudne do zrobienia bez drugiej osoby. Przy poruszaniu rozrusznikiem nożnym, powinna być ciągła, niebieska i wyraźnie słyszalna.
    To tyle następny ruch należy do Ciebie :D

    0
  • #8 28 Cze 2010 21:37
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 29 Cze 2010 08:43
    jack63
    Poziom 42  

    Chyba przesadzasz w druga stronę :D
    Nie musisz się doktoryzować z silników i ich układów zapłonowych. Chyba że chcesz, lubisz i masz czas.
    Wystarczą podstawy diagnostyki. Choćby umiejętność posługiwania się prostym multimetrem.
    Jeżeli zrobisz zdjęcia to można Cię będzie pokierować. Chodzi o to, że nikt nie zrobi pewnych czynności za Ciebie, bo nie ma takiej możliwości.
    Uważaj przy ew. zdejmowaniu magneta. Z reguły potrzebne są ściągacze.
    Zanim coś zrobisz zastanów się, a jak nie jesteś pewien zapytaj. Na pewno ktoś pomoże.

    0
  • #10 29 Cze 2010 12:35
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 29 Cze 2010 12:50
    jack63
    Poziom 42  

    Ale chodzisz na boki. :cry:
    Ja tracę cierpliwość. Może inni mają jej więcej.
    Napiszę tylko, że kranik jest tylko otwierany podciśnieniem i nic nie jest wtryskiwane! Po prostu jest to zawór sterowany podciśnieniem i nic więcej!
    Spróbuj ostrożnie zassać (lepiej strzykawką niż ustami) wężyk idący do, jak piszesz "kolektora" (to nie jest kolektor bo nić nie kolekcjonuje czyli zbiera w całość - tylko króciec ssący) przy wypiętym z gaźnika wężyku paliwowym. Powinno zacząć się lać paliwo.
    I to by było na tyle.

    0
  • #12 29 Cze 2010 14:52
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 29 Cze 2010 15:27
    jack63
    Poziom 42  

    To, że tracę cierpliwość nie znaczy, że już straciłem. :D
    Tracenie jest procesem, czyli trwa w czasie.
    Jednak dopóki nie wykonasz kilku podstawowych czynności diagnostycznych nie ma możliwości Ci pomóc. :cry:
    Przykro mi, że wyciągasz daleko idące wnioski z czegoś czego nie napisałem.
    Wcale nie pisałem, że usterka jest w układzie zapłonowym!!!!
    Pisałem tylko, że należy go sprawdzić, tak jak i inne układy i elementy warunkujące prawidłową pracę silnika!
    Żaden diagnosta nie jest wróżką! Po prostu na podstawie objawów, pomiarów, innych przesłanek i wiedzy jak coś działa, wyciąga wstępne i kolejne wnioski.
    Sprawdź iskrę. ciągła 8 mm
    Sprawdź tłumik czy nie jest zatkany. Może odpal bez niego?
    Czy silnik pracuje stabilnie na biegu jałowym.
    Czy "wkręca" się ładnie na obroty bez obciążenia?
    Czy .. Czy ... itd. Przecież Ty masz tego skutera i TYLKO TY możesz odpowiedzieć!
    Ps.
    Aby wyjąć prądnicę z reguły nie trzeba rozbierać silnika! Tak na marginesie. Wychodzi na to, że nawet nie zdjąłeś pokrywy prądnicy!

    0
  • #14 02 Lip 2010 22:58
    radomirp
    Poziom 10  

    Witam. Też miałem podobne objawy przy Vivce - Peugeot. Ciężko zapalał i się dusił winny okazał się gaźnik gdyż był zapchany wyczyściłem dysze i było o niebo lepiej ale nadal ciężko zapalał . Winne było automatyczne ssanie które rozebrałem , wyczyściłem (gdyż styki były zaśniedziałe) i regulacja. Taka mała sugestia by zajrzeć w gaźnik.

    0
  • #15 05 Lip 2010 12:10
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 05 Lip 2010 18:41
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto