Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik krokowy - problem z wyższymi częstotliwościami

machoney 22 Cze 2010 08:47 1428 3
  • #1 22 Cze 2010 08:47
    machoney
    Poziom 15  

    Witam, mam problem z wykręceniem silnka krokowego powyżej 800Hz. Silnik jaki posiadam to FL57STH76-2804A:
    Liczba kroków 200
    Ilość wyprowadzeń 4
    Napięcie 3.2 V
    Prąd fazy 2.8 A
    Rezystancja uzwojenia 1.13 ohm
    Indukcyjność uzwojenia 3.6 mH
    Moment trzymający 1.89 Nm
    Rotor Interia 480 g-cm2
    Detent torque 0.68 kg-cm
    Waga 1 kg
    Długość 76 mm
    oraz dwa sterowniki:
    - SSK-B02
    - sterownik na układzie L6208 ze strony Link
    PROBLEM:
    - przy obu sterownikach silnik kręci się do ok 800Hz na pełnym kroku i potem się przytyka. Wg danych na stronie wykres momentu obrotowego dla silnika robiony jest dla 30VDC, 2,8A i sięga prawie 7000pps więc teoretycznie powinien się bez problemu kręcić przy zasilaniu 40VDC i prądzie 2,8A
    - sterownik na układzie L6208 powoduje tykanie silnika (?). Po zasileniu cewek bez podawanie sygnału CLK silnik tyka z częstotliwością zależną od ustawionego prądu cewki. Przy napięciu 0,6V (2,4A) tykanie jest ok 2 Hz. Jeżeli podam sygnał CLK, silnik się kręci ale na moment tyknięcia staje.
    Co muszę zrobić żeby przy pełnym kroku uzyskać taktowanie na poziomie 3-4kHz? pzd

    0 3
  • #2 22 Cze 2010 08:58
    ziomus90210
    Poziom 35  

    Dla 4000pps moment spada poniżej 50 Ncm na 3kHz nie da rady.

    0
  • #3 22 Cze 2010 10:20
    machoney
    Poziom 15  

    Czy to jest tak mały moment, że silnik się przestanie kręcić? na biegu jałowym bez obciążonego wałka doszedłem do 1500Hz, po zamontowaniu w układ max 800Hz.
    Jeśli silnik nie da rady powyżej 3kHz to skąd ten wykres?? (:))
    Praktycznie muszę mieć 10 obr/min (dla silnika 200kroków daje to 2kHz na CLK).
    Czy podniesienie zasilania z 40VDC na wyższe pomogłoby wykręcić go bardziej?

    EDIT
    Czy Twoja ocena, że powyżej 3kHz nie ruszy wynika z pozycji "detent torque" ??

    0
  • #4 25 Cze 2010 07:22
    machoney
    Poziom 15  

    Witam,
    niestety widzę, że nie ma mocnych w tym temacie. Dla tych co będą szukać podobnego rozwiązania - problem jest w zasilaczu a nie w sterowniku. Ja stosuję zasilacz MZ-01 który nie ma stabilizacji. Okazało się że jeżeli dodam stabilizację, spokojnie wyjręcę go do 7-8 kHz. Na testach wydajnościowych (nie patrząc na moment) wykręciłem go na 20kHz w półkroku.
    Oczywiście startowanie rampowane. jedyne co mnie dziwi to sygnał CLK podawany na sterownik silnika reaguje na zbocze a jest różnica w pracy dla różnego wypełnienia (??) jeśli dam 50% to chodzi gorzej niż 20-30%. Z mojej strony temat uważam za zamknięty, pzd

    0