Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
SterControlSterControl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centrala telefoniczna z VoIP

22 Jun 2010 13:36 7685 32
  • Level 10  
    Witam,
    zastanawiamy się w firmie nad wymianą centrali telefonicznej. Poczytałem trochę na forum na ten temat i każdy chwali swoje, jedni slicana inni elektronix a jeszcze inni są tylko za Panasonikiem.
    Firma dzieli się na centralę oraz oddział.
    W centrali potrzeba:
    - 80 linii wewnętrznych
    - 20-30 linii VoIP, które mogę połączyć z nr wewnętrznymi
    - 4 linie zewnętrzne
    - nagrywanie rozmów
    - zapowiedź głosowa (wybierz 1 - dział księgowość, wybierz 1 Anna X)
    - poczta głosowa z powiadomieniem na maila a najlepiej jak by była możliwość otrzymywania pliku dźwiękowego z wiadomością na maila
    - follow me
    - faks 2 email
    - 2 moduły GSM

    W oddziale:
    - 25 linii wewnętrznych
    - 10 VoIP
    - reszta jak wyżej

    Chciałbym też aby numery wewnętrzne w centrali były wspólne tzn. wybieram wew. 2 i łączy mnie z numerem x z oddziału, wybieram 3 i łączy mnie z numerem y w oddziale.
    Dodatkowo połączenia pomiędzy centralami mają odbywać się po przez sieć lokalną (centrala i oddział spięte są jedna siecią komputerową).

    Patrzyłem na Slican CCT-1668.EU i zastanawia mnie czym różni się Kanały VoIP od Abonenci VoIP.

    Proszę o jakieś sugestie propozycje.
  • SterControlSterControl
  • Level 12  
    Quote:

    - 80 linii wewnętrznych
    - 20-30 linii VoIP, które mogę połączyć z nr wewnętrznymi
    - 4 linie zewnętrzne
    - zapowiedź głosowa (wybierz 1 - dział księgowość, wybierz 1 Anna X)
    - follow me
    - 2 moduły GSM


    oprócz wymienionych producentów zapoznaj się z cyfrową centralą PLATAN OPTIMA

    Quote:
    - nagrywanie rozmów


    preferuję zewnętrzne rejestratory (np. FiloVox, TRX, SIM) - współpracują z centralami (centrala podaje informację dotyczącą co i kiedy nagrywać)

    Quote:

    - poczta głosowa z powiadomieniem na maila a najlepiej jak by była możliwość otrzymywania pliku dźwiękowego z wiadomością na maila


    ja to w jakimś stopniu rozwiązałem przy użyciu zew serwera na Asterisku spiętego z centralą przez łącza ISDN (karta ISDN do asteriska na allegro 129,-)

    Quote:
    Chciałbym też aby numery wewnętrzne w centrali były wspólne tzn. wybieram wew. 2 i łączy mnie z numerem x z oddziału, wybieram 3 i łączy mnie z numerem y w oddziale.


    ustawisz to przy pomocy LCR/ARS
  • Level 10  
    Centrale platan mam teraz i co chwilę od nowości się coś dzieje. Najpierw po zakupie zwiechy co kilka dni. Po wymianie chyba wszystkiego co się dało już się nie zawiesza. Teraz zanim się gdzieś dodzwonię to 3 razy muszę kręcić numer. Jak dzwonią do nas to raz włączy się zapowiedź głosowa raz nie.

    Co do nagrywania rozmów i powiadomień na maila to jednak wolę jedno urządzenie. Chcę to skonfigurować i o tym zapomnieć ewentualnie zdalnie coś pogmerać jak trzeba.
  • Level 12  
    Pinki18 wrote:
    Teraz zanim się gdzieś dodzwonię to 3 razy muszę kręcić numer. Jak dzwonią do nas to raz włączy się zapowiedź głosowa raz nie.


    To raczej wygląda na sprawę konfiguracji.

    Tak z ciekawości jaki to model centrali ?
  • Level 10  
    grisza00 wrote:
    Pinki18 wrote:
    Teraz zanim się gdzieś dodzwonię to 3 razy muszę kręcić numer. Jak dzwonią do nas to raz włączy się zapowiedź głosowa raz nie.


    To raczej wygląda na sprawę konfiguracji.

    Tak z ciekawości jaki to model centrali ?


    Z tego co pamiętam to chyba Cyfra ileś tam. Co do konfiguracji to robiła to zewnętrzna firma. Teraz chcę się przesiąść na coś nowego. Do firmy platan raczej nie wrócimy, bo jak się "finansowy" dowie, że wymieniliśmy "to gó.." (jak się o tej centrali mówi) co ciągle nie działa na tę samą firmę to kogoś zje ;)
  • SterControlSterControl
  • Level 12  
    Faktycznie z takimi argumentami ciężko dyskutować ;)

    Z drugiej strony o jakości sprzętu często decyduje jakość serwisu, wiedzy i obsługi jaką oferują firmy "trzecie".
  • Level 10  
    grisza00 wrote:
    Faktycznie z takimi argumentami ciężko dyskutować ;)

    Z drugiej strony o jakości sprzętu często decyduje jakość serwisu, wiedzy i obsługi jaką oferują firmy "trzecie".


    Z tym się całkowicie zgadzam, dlatego pytam jaki sprzęt polecacie, później poszukam odpowiedniej firmy, która to wdroży i mnie przeszkoli w jakimś podstawowym stopniu. Zastanawiam się nad firmą slican i modelem CCT-1668.L do centrali firmy.
  • Level 17  
    Sugeruję zainteresować się centralą Panasonic KX-TDE, która spełnia opisane potrzeby. Nagrywanie rozmów, powiadomienia na mail, zapowiedzi itp. są dostępne więc nie trzeba bawić się z zewnętrznymi urządzeniami firm trzecich. Zaznaczam, że oferowana centrala jako nieliczna z tu wymienionych obsłuży bez problemu 30 (i więcej) równoczesnych połączeń VoIP, w porównaniu do innych producentów gdzie są limity na kilka równoczesnych połączeń.
  • Level 24  
    Gdzie jest R-MIK? Więc ja wypowiem się odnośnie central Slicana. Przy 80 numerach wewnętrznych i 4 liniach miejskich centralę masz napakowaną po brzegi i nie wciśniesz już nic po kablach. Może warto zastanowić się nad MAC-0. Drożej ale zapas portów jest słuszny. No i jeśli chodzi o Twoje pytanie czym różnią się kanały od abonentów. Slican licencjonuje jedno i drugie. Abonenci to ilość np telefonów VoIP jakie możesz zalogować do systemu. Natomiast kanały to ilość jednocześnie prowadzonych rozmów. Można przyjąć założenie że jeden kanał VoIP wystarczy do obsłużenia 3 abonentów VoIP przy średnim natężeniu ruchu. Trzeba zwrócić uwagę że centrale CCT maksymalnie mają 8 kanałów VoIP więc realna ilość abonentów VoIP do tej centrali to 24 do 30. MAC - zero to już inna bajka maksymalnie 32 kanały VoIP więc ilość abonentów do obsługi to około 100. Ogólnie sprzęt raczej niezawodny przyjazny w konfiguracji i wszytkoumiący. Osobiście polecam
  • Level 10  
    nixau wrote:
    Sugeruję zainteresować się centralą Panasonic KX-TDE, która spełnia opisane potrzeby. Nagrywanie rozmów, powiadomienia na mail, zapowiedzi itp. są dostępne więc nie trzeba bawić się z zewnętrznymi urządzeniami firm trzecich. Zaznaczam, że oferowana centrala jako nieliczna z tu wymienionych obsłuży bez problemu 30 (i więcej) równoczesnych połączeń VoIP, w porównaniu do innych producentów gdzie są limity na kilka równoczesnych połączeń.


    Wygląda ciekawie. A czy wersje w obudowie rack dostanę, bo chcemy ze ściany przenieść wszystko do szafy.

    I tak czytam i czytam i nie widzę nigdzie napisanego, że obsługuje nagrywanie rozmów i ewentualnie ile rozmów w jednym czasie, czy robi to dla wszystkich linii czy tylko dla wybranych. Nie widzę opcji wysyłania wiadomości email z nagraniem poczty głosowej.
  • Level 10  
    Witam,
    a ja polece NEC SV8100.
    Obudowa 2U do rack'a, co najmniej 32 kanały VoIP (do 128), call management software, rozbudowana poczta głosowa - integracja z Microsoft Outlook, wiadomości na maila, zdalna konfiguracja i upgrade, po przeszkoleniu samodzielna administracja no i dwie półki wyżej niż Slican czy Panasonic...
    Warto rozważyć - coraz więcej firm w Polsce decyduje się na NEC'a po zapoznaniu się z funkcjonalnością i łatwością obsługi.
  • Level 10  
    rszafraniec wrote:
    Witam,
    a ja polece NEC SV8100.
    Obudowa 2U do rack'a, co najmniej 32 kanały VoIP (do 128), call management software, rozbudowana poczta głosowa - integracja z Microsoft Outlook, wiadomości na maila, zdalna konfiguracja i upgrade, po przeszkoleniu samodzielna administracja no i dwie półki wyżej niż Slican czy Panasonic...
    Warto rozważyć - coraz więcej firm w Polsce decyduje się na NEC'a po zapoznaniu się z funkcjonalnością i łatwością obsługi.


    To gdzie mogę się zapoznać dokładnie z funkcjonalnością i łatwością obsługi (manual, instrukcja etc.)
  • Landline phones specialist
    A homologację na PL to ten NEC ma ??
    Czy ma taryfikację ?
    Czy rozlicza darmowe minuty? i wyłącza translacje po ich wykorzystaniu ?
  • Level 10  
    1. Homologację ma.
    2. Taryfikację ma - softwarowo lub zewnętrzną.
    3. Można się bawić w programie jak ktoś chce...
  • User removed account  
  • Level 24  
    Biorąc pod uwagę udział w polskim rynku NEC'a zastanowiłbym się trzy razy. Mam u siebie Phlipsa do którego nie ma żadnej dokumentacji a najbliższy serwis 100 km. Do tego nie wszystko umie i może. Reszta z Warszawki. Klient nawet sprawę w sądzie wygrał o serwis i dokumentację i co ? I nic. A w ciągu ostatniego roku wydał ponad 10k złotych za programowanie i serwis. Gdyby to nie był budżet to każdy normalny klient by to z mostu do rzeki wyrzucił. Więc sprawdź dobrze dostępność serwisu i stawkę za roboczo godzinę. Pomnóż to razy dwa bo później okaże się że nie wszystko wiesz. Ale może i tak będzie atrakcyjnie.
  • Level 10  
    Quote:
    Biorąc pod uwagę udział w polskim rynku NEC'a zastanowiłbym się trzy razy. Mam u siebie Phlipsa do którego nie ma żadnej dokumentacji a najbliższy serwis 100 km. Do tego nie wszystko umie i może. Reszta z Warszawki. Klient nawet sprawę w sądzie wygrał o serwis i dokumentację i co ? I nic. A w ciągu ostatniego roku wydał ponad 10k złotych za programowanie i serwis. Gdyby to nie był budżet to każdy normalny klient by to z mostu do rzeki wyrzucił. Więc sprawdź dobrze dostępność serwisu i stawkę za roboczo godzinę. Pomnóż to razy dwa bo później okaże się że nie wszystko wiesz. Ale może i tak będzie atrakcyjnie.


    Jest w tym trochę racji. NEC to nie Platan gdzie w co drugim domu czai się serwisant-specjalista. Ale na pewno nie jest tak jak ze wspomnianym philipsem. Trochę NEC'ów w Polsce działa i nie spotkałem się z niezadowolonym klientem.
    Serwis jest, wszystko umie i może:D. Faktem jest natomiast to, że nie każdy może ogłosić się inżynierem systemów NEC - tu potrzebne są szkolenia i certyfikaty. Zresztą tak jak z wszystkimi nowymi centralami konfiguracje i upgrade'y robi się zdalnie. W ten sposób z biura w Krakowie supportujemy centrale NEC np. w Singapurze - ja "grzebie" w centrali kiedy oni śpią i wszyscy są zadowoleni...

    Zapraszam do poszukania w necie informacji i zapoznania się z serwerami i telefonami NEC - jest to coś innego niż popularne "Pasikoniki" i inne znane u nas centrale, na pewno warte uwagi.
  • Level 37  
    Czy może kolega w dużym przybliżeniu podać koszt usługi realizowanej przez inżyniera NEC np.w przeliczeniu na 1 roboczo-godzinę zdalnie tak z biura?
    Skoro sam nie potrafię tego zrobić to chciałbym wiedzieć ile orientacyjnie może mnie kosztować serwis po zakupie ww centrali.

    ps

    Ja też zmieniam,wymieniam softy, programuję w centralach i nie muszę czekać aż klient smacznie zaśnie :D
  • Level 10  
    "Patrzyłem na Slican CCT-1668.EU i zastanawia mnie czym różni się Kanały VoIP od Abonenci VoIP"

    jeżeli chodzi o kanały Voip możesz podłączyć do centrali rożnych operatorów VOIP lub możesz do centrali zalogować abonentów Voipowych. Np. Mając centrale w firmie w domu masz aparat Voipowy który ma numer wewnętrzny z twojej centrali i możesz po godzinach krecic z domu na koszt firmy :) Zastanawiam się do czego potrzebujesz 20- 30 lini Voip ? czy do połączeń miedzy oddziałami ? Przy takich tematach trzeba dobrze rozeznać potrzeby klienta i zaproponować kompleksowe rozwiązanie.Uruchamiałem kilka firm międzyoddziałowych również we Wrocławiu i mogę polecić Slicana 1668 sprzęt działa bez problemowo .
  • User removed account  
  • Level 17  
    Tak całkiem na marginesie to i Platan i Slican korzystają z rozwiązań firmy NEC.
  • Level 24  
    Korzystają do rozwiązań DECT. Jest drogi jak nie wiem co ale jedyną alternatywą dla niego jest Ascom który jest jeszcze droższy. Nie mniej raz konfigurowałem system Nec-Philips. Interfejs mają tak przyjazny że jeśli wszystko tak wygląda to nic dziwnego że potrzeba inżynierów wysokiego stopnia. Szefa oprogramowania należałoby wysłać na Sybir. Błędów działania chyba nikt nie analizuje, a testują im chyba w Papui-Nowej Gwinei . Dobrze że jak się to podłącza pod centralę Slican czy Platan to dużo załatwia centrala i część z tego bajzlu odpada.
  • Level 10  
    Quote:
    Korzystają do rozwiązań DECT. Jest drogi jak nie wiem co ale jedyną alternatywą dla niego jest Ascom który jest jeszcze droższy.

    Quote:
    Dobrze że jak się to podłącza pod centralę Slican czy Platan to dużo załatwia centrala i część z tego bajzlu odpada.


    :) To ja już nic nie mówie... Owszem, skonfigurowanie IP Decta NEC na serwerze NEC może nie być proste dla każdego, ale jak działa to już inna historia.

    Quote:
    Interfejs mają tak przyjazny że jeśli wszystko tak wygląda to nic dziwnego że potrzeba inżynierów wysokiego stopnia.


    Dla mnie jest przyjazny i co najważniejsze rozbudowany. Przynajmniej to nie ja mówię klientowi co centrala może, tylko klient mówi mnie co by chciał. Nie miałem jeszcze sytuacji, żeby czegoś nie dało się skonfigurować w SV8100. Ale owszem, nie jest to prosta konfiguracja typu "zaznacz" i "przypisz"...



    Quote:
    Szefa oprogramowania należałoby wysłać na Sybir.


    To naprawdę bardzo mądry człowiek. Przypuszczam, że był już i tam.

    Quote:
    Błędów działania chyba nikt nie analizuje, a testują im chyba w Papui-Nowej Gwinei .


    Błędy działania wynikają tylko z nieznajomości systemu i złego programowania.
    Testują w Japonii. Zresztą tam NEC jest wiodącym dostawcą sprzętu Telecom i gdy jakaś firma wymienia NEC'a to na nowszego NEC'a. Chociaż może to dlatego, że nie dotarł tam jeszcze galaktyczny Platan...

    Na koniec powiem, że nie mam absolutnie nic przeciwko Slicanowi czy Platanowi. Pracuje z wieloma centralami i wymienione są dobre na lokalny rynek, szczególnie Slican. Ale nie porównujmy ich do NEC czy Avaya...
    Pozdrawiam instalatorów!
  • Level 19  
    Witam wszystkich.
    Jestem nowy na tym forum a telekomunikacją zajmuję się dopiero od roku. Zajmując sie obsługą firm od strony IT widziałem wiele podobnych problemów klientów z centralami Platana , Slicana czy Avaya jakie masz Pinki18.
    Teraz wymieniam centrale tych firm na serwery Asteriska (Trixbox).
    Asterisk jest to całkowicie inna (lepsza) kategoria central jak tych wyżej wymienionych.
    Uważam, że przy takiej konfiguracji i wymaganiach jakie masz Pinki18 to centrala oparta o Asteriska jest najlepszym rozwiązaniem.

    Pinki18, jak nawet nie masz sporej wiedzy informatycznej to i tak wystarczy dwa/trzy tygodnie pracy z Asteriskiem i już jesteś specem od central. Support Asteriska w internecie jest ogromny.
    Asterisk jest naprawdę prosty o ogromnych możliwościach i nawet takiego NEC czy Avaye przewyższa o wiele a przy okazji przy twojej konfiguracji sprzętu można zaoszczędzić nawet 10.000 zł.
    Ja polecam Asteriska (Trixbox)
    Moderated By Tracer2:

    My tu oczekujemy porad i opini od osób z praktyką i doświadczeniem ,a nie od tych co lizneli temat przez 2 lata. Sic!!!

  • User removed account  
  • Level 12  
    [quote="macmm"]Korzystają do rozwiązań DECT. Jest drogi jak nie wiem co ale jedyną alternatywą dla niego jest Ascom który jest jeszcze droższy.

    Witam Panów ,

    Nie będę ukrywał że reprezentuje głównego dystrybutora rozwiązań Ascom Wireless w Polsce. W mojej wypowiedzi nie chciałbym w zawierać jakichkolwiek wyrzutów co do złożonej wcześniej wypowiedzi że "Ascom jest jeszcze droższy" jednak chciałbym zawrzeć opis dlaczego.
    1. Ascom IP-DECT to nie tylko system telefoniczny. To centralne zarządzanie dowolną ilością telefonów z jednego miejsca , uaktualnianie softu , ustawień użytkownika , aktualizacja książki telefonicznej itd itd....
    2. Ascom to również unikatowy measeging alarmowy czy zwykły.
    3. To najprostszy i przez wielu przywitany z ulgą niezawodny interfejs i bezproblemowa współpraca z wieloma producentami central telefonicznych również z polskimi.
    4. System umożliwiający np. ochronę pracownika poprzez specjalne telefony z wbudowanymi czujnikami upadku i bezruchu. Czy czytnikami ( opcja ) kodów kreskowych.
    5. Jest tego naprawdę dużo ale najczęściej powtarzane to łatwość integracji i niezawodność.

    A cena? Tu zawsze zostaje margines który możemy dowolnie przesuwać aby znaleźć optymalne rozwiązanie dla klienta.

    Pozdrawiam

    Piotr Zasłonka
  • User removed account  
  • Level 19  
    Z powodu urlopu zapomniałem o R-MIK, najmądrzejszym na forum, znawcy tylko i wyłącznie CLIP i trochę ISDN.
    Juz odpowiadam.
    Typowe rekordy ramki w CLIP
    - rekord czasu i daty - kod $01
    - rekord numeru abonenta wywołującego - kod $02
    - rekord numeru wybranego przez abonenta wywołującego - kod $03
    - rekord opisu tekstowego kod $07.
    - status centrali - kod $13.
    I co zatkało, ojej znalazł się tez i inny znawca CLIP'a !

    Panie R-MIK pogarda Pana do informatyków jest niebywała. Jak już ktoś preferuje Asteriska to pan go poniża. Jak jest dowolny temat na forum to Pan wyskakujesz z tym CLIP lub ISDN - czy to jest taka pana obsesja ?

    Chce przypomnieć, ze Kolega pinki18 rozpoczął temat na forum, ze ma problemy z centralą Platan i prosi o poradę na jaką centrale wymienić. Polecam Asteriska. A na grupie tylko chwali się Slicana i Elektronixa - tak jak by innych central nie było z CLIP. !
  • User removed account  
  • Level 10  
    Witam,

    Ja polecam ze względu na niezawodność Siemensa Hipatch 3000 lub Hipatch 4000 , wiadomo niezawodne bo sprzętowe, możliwości ogromne można postawić juz CC z ACD itp, jeśli chodzi o IVR to juz trzeba dodatkowy system np InterVoice....jedyny minus to koszta. Jeśli chodzi o tańsze rozwiązanie to np CME ( ale tu koszt routera, modułów, licencji). Najtańszy chyba bedzie Asterisk ( ew wersja pod win TrixBox), tuttaj kosztami są kart PCI najlepiej Digium.

    Pozdro