Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Creative T3100, 2.1 - problem z dźwiękiem

lukaszet 22 Jun 2010 16:33 4133 3
    lukaszet
    Level 9  
    Witam.

Jeśli chodzi o elektronikę jestem laikiem. Postaram się jednak problem który mam, ująć jak najklarowniej :)

Otóż od jakiegoś czasu mam problem z zestawem głośników komputerowych Creative (model T3100). TUTAJ specyfikacja sprzętu.

Głośniki szwankują w dwóch sytuacjach:
    1) przy umiarkowanej głośności, w momencie pojawienia się basów następuje 'przerywanie'
    2) przy dużej głośności, głośniki nie grają w ogóle, słychać tylko co chwilę trzaski

Na początku myślałem, że problem tkwi w pokrętle znajdującym się na jednej satelicie, jednak nie w tym raczej problem. Gdy softwarowo w windowsie ustawię głośność na niskim poziomie, mogę dokręcić pokrętło na maksa i nic się nie dzieje, głośniki ładnie grają.

Wydaje mi się, że problem tkwi w zasilaniu. Większa głośność (lub więcej basów) --> większy pobór energii --> problemy z dźwiękiem.

Proszę o rady. Co może być nie-tak? Głośniki mają już ponad dwa lata, ale cały czas ładnie grają przy umiarkowanej głośności. Nie idę do serwisu, bo obawiam się, że mógłbym zapłacić za naprawę więcej niż sprzęt jest teraz warty.

Pozdrawiam serdecznie.

Proszę poprawić temat postu. Regulamin pkt. 11.
    GM
    Karol966
    Level 30  
    Zobacz czy na płytce nie powstały jakieś zimne luty lub cokolwiek niepojącego w okolicach zasilacza, końcówki mocy. Jak wszystko jest względnie ok to zmierz napięcie na tym zasilaczu w stanie normalnej pracy oraz przy występującym problemie. Może problemem jest sam zasilacz a może coś dalej (na płytce)
    YABAMANOS
    Level 2