Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Konfiguracja sieci bezprzewodowej

IT-SERVICE 30 Aug 2004 22:19 3673 7
    IT-SERVICE
    Level 12  
    Witam!

Z góry dziękuje za pomoc. Mam taki problem. Muszę skonfigurować sieć na trzech komputerach. Z tym że: jeden z nich jest komputerem stacjonarnym (WinXP) w którym jest karta sieciowa LAN RJ45 + modem ONET satelita + Modem analogowy i jeszcze karta sieciowa DLink (radiowa). Muszę udostępnić to łącze satelitarne za pośrednictwem tej sieciówki Dlinka internet dla dwóch Laptopów. Jeden z nich to CENTRINO (WinXP) natomiast do drugiego (WIN98) dokładam kartę na PCMCIA WLAN. Mam problem z konfiguracją takiej niby prostej sieci. Po prostu nie znam się na sieciach radiowych. Nie jestem pewny czy nie jest mi przypadkiem potrzebny punkt dostępowy.

Także reasumując. Potrzebuje stworzyć taką sieć aby udostępnić połączenie internetowe satelitarne za pośrednictwem sieci radiowej.

PS. Jeszcze jedna ważna uwaga. Stacjonarny PC łączy się również za pomocą tej zwykłej sieciówki z kolejnymi dwoma komputerami i udostępnia im internet. Pozdrawiam.
    Copti
    Level 14  
    jesli masz karte sieciowa (lan rj45) i bezprzewodowa, to dobrze by bylo zebys ustawil czesc podsieci np. na radiowce w innej klasie adresow ip niz w tej stacjonarnej lub chociaz zeby mialy inna maske.

np. siec bezprzewodowa:
    adres IP:

IP: 192.168.1.X
    maska 255.255.0.0

a LAN po kablu:

IP 192.168.0.Y
    maska: 255.255.255.0

lub:
    bezprzewodowa:
    10.0.0.X
    255.255.255.0

LAN po kablu:

192.168.0.Y
    255.255.255.0