Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Patrol 03 3.0 diesel elektryka szyb i wycieraczek

digger123 23 Cze 2010 11:27 2880 4
  • #1 23 Cze 2010 11:27
    digger123
    Poziom 16  

    Witam
    zakupiłem niedawno patrola jak w temacie mam z nim pewien problem


    1.Wycieraczki - dziwnie działają, od miejsca spoczynku zamiast od razu iść do góry najpierw idą jakieś 10cm w dół i dopiero potem do góry, znalazłem podobny problem na forum i rozwiązaniem było źle złożony silnik - powodujący lewe obroty - rozebrałem cały mechanizm i okazuje sie ze u mnie tez silnik pracuje w złą stronę ( blaszki po kółeczku idą "pod włos" )

    2. lewa szyba działa tak jak powinna ( po wciśnięciu w dół idzie w dół, w góre to w góre) z prawa jest na odwrót a do tego jeśli wrzucę podnoszenie na auto to dochodzi do samej góry, poczym opuszcza sie jakieś 15-20 cm samochód jest RHD

    3 szyberdach nie chodzi, słychać jak przekaźniki sie załączają i to koniec

    bezpieczniki sa ok - przekaźniki ok

    nie mam bladego pojęcia czy ktoś rozbierał oba te silniczki i źle je poskładał ( w co szczerze wątpię ) nie ma śladów na śrubach ani drzwi ani silniczka wycieraczek ze ktoś to wogóle ruszał, dorwałem dzisiaj schemat elektryczny tego cudeńka i popołudniu posprawdzam wszystkie napięcia jakie dochodzą do konektorów wszystkich tych silniczków.

    przejżałem na szybko schemat i nie widze żadnego punktu wspólnego tych 3 rzeczy

    może macie jakieś sugestie lub spotkał sie ktoś z podobnym przypadkiem - niebede wyważał drzwi juz otwartych

    Pozdrawiam i dzięki z góry za wszelkie sugestie

    0 4
  • #2 23 Cze 2010 19:03
    miler80
    Poziom 34  

    Coś mi się kolego wydaje że auto było przerabianie z "angola na nasze"...

    0
  • #3 23 Cze 2010 23:19
    digger123
    Poziom 16  

    Witam
    autko nadal jest z kiera po prawej stronie, odkreciłem magnesy od silniczka wycieraczek przednich, obróciłem o 180st i wycieraczki smigaja tak jak powinny ( zmienił sie obrót silnika z lewych na prawe ) ale wlasnie zauważyłem ze tylna wycieraczka tez leci najpierw w dół jakies 10 cm potem w góre. Niewierze ze ktoś rozbierał oba te silniczki i założył obrucone magnesy, teraz juz jest za ciemno ale jutro posprawdzam napiecia jakie dochodza do kostek ale cos mi sie wydaje ze gdzies jest zamieniona biegunowosc, dlatego lewa szyba dziala odwrotnie, tak samo jak tylna i przednie wycieraczki, tylko nie mam pojecia gdzie to moze byc zamienione. nadmienie iz auto w tej chwili nie pali ( nats padł ) zamówiłem juz potrzebne czesci - ale teraz sie zastanawiam czy czasem cos sie w elektryce nie pokiełbasiło i wywaliło pare rzeczy w tym nats i prawdopodobnie ECU

    dozuciłem cały schemat jakby ktoś chciał

    1
  • #4 25 Cze 2010 21:13
    digger123
    Poziom 16  

    a wiec przekopałem całą instalacje ( jeśli chodzi o wycieraczki przednie i tylnie) i wszystkie napięcia zgadzają się - ktoś przedemną rozbierał oba silniczki i poskaładał je z odwróconymi magnesami - swoją drogą szkoda ze producent nie zapewnił obudów magbesów które da sie tylko w jedna stronę przykręcić, ale cóż.

    Druga sprawa zerkonołem na szyberdach - rozebrałem silnik - silnik sam w sobie kreci - problem polega chyba ( rozebrałem pół szyberdachu ) na prowadzących linkach - sa jakby "zapieczone" za chiny ludowe nie da sie ich ruszyc - rozmontowałem szybe i prowadnice - dalej nie da rady ich ruszyc, ma ktoś moze pomysł jak do tego podejsc bez wyciągania całego szyberdachu ( sciagania podsufittówki itd ) albo moze ktos posiada jakies rysunki do tego typu szyberdachu - linki sprężynki, leca tam po dwie linki w każda ze stron ( dwie w lewo i dwie w prawo ) od silnika - jedna znalazłem leci w prowadnicy i wydaje mi sie ze podnosi szyberdach pod "ukosem" druga chyba ściąga go do tyłu, ale cięzko dojżec bo linka w połowie wchodzi w stelaż szyberdachu

    0
  • #5 13 Lip 2010 08:36
    digger123
    Poziom 16  

    szyberdach zrobiony - po krótce dla potomnych opisze co bylo nie tak i co zrobiłem. A wiec w tym modelu szyberdach leci na linkach oplecionych twarda sprężyną z "włoskami" w aluminiowych rurkach. Smar który tam byl ze wzgledu na to ze szyberdach nie byl często używany zrobił sie jak kamien i poprostu zablokował ruch tych linek wewnątrz rurek. Wyjołem cały szyberdach z auta ( niestety inaczej sie nie da ) rozebrałem mechanizm silnika i rozmontowałem owe rurki ( są 4 sztuki ) z dwóch jakos mi sie udało wyjąć te linki ale z pozostałych nie było szans - musiałm rozciąć je wzdluz, wyczyscic linki szczotką. Rurki sa średnicy 7mm aluminiowe - strasznie ciezkie do dostania ( niestandardowy rozmiar ) mozna cos takiego trafic jako przewody hamulcowe do ciężarówek, ale koszt podejzewam bedzie dość duży. Ja zakupiłem miedziane rurki fi 8mm lekko musialem tylko powiekszyc gniazda gdzie owe rurki sie wpina - i wszystkogra. Rozebrałem takze silnki ( a raczej moduł który mówi gdzie w danym momencie znajduje sie szyba ) są tam dwa kułeczka jedna kreci sie cały czas ( jak pracuje silnik ) drógie obreca sie chyba o 1/10 obrotu przy każdym pełnym obrocie pierwszego kółeczka. Pod spodem drugiego sa nadrukowane sciezki a na samym kułeczku leca 3 konektory które odpowiedni spinaja te ścieżki. Kółeczka da sie wsadzic tylko w jedna strone ( na jednym z nich jest mały wypust - inaczej sie nie da ), żeby to potem wszystko zsynchronizowac należy wsadzic szyberdach do auta - podokrecać go, podłaczyc mechanike i elektryke, i tak przełącznikiem open/close tilt up/down ustawic szyberdach zeby był idelanie zamkniety ( troche z tym zabawy jest gdyż miedzy pozycia close i tilt up jest jakby mala przerwa gdzie silnik pracuje a szyberdach sie nie rusza ) trzeba mniejwiecej trafic w sam srodech tego momentu, inaczej szyberdach bedzie sie równo ( z dachem ) zamykał przy przycisnięciu close, ale jak juz wcisniemy tilt down to nam zjedzie troche za nisko i bedzie szpara. Jak juz ustwimy szyberdach w idealnej pozycji zamkniętej, demontujemy silnik od calego szyberdachu ( dwa wkrety ) odsuwamy go tak zeby nie ruszał linkami i trzymamy przycisk - close az silnik sam sie wyłączy. Montujemy wszystko tak jak powinno byc - radze przed założeniem podsufitówki pobawic sie nim pare chwil i zobaczyc czy wszystko jest ok, bo potem juz ciezko bedzie cos kombinowac.
    Pozdrawiam

    1