Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 cały czas działa tylna wycieraczka.

23 Cze 2010 12:33 25902 26
  • Poziom 14  
    Witam.
    VW Passat B5 FL 2001 rok 1.9 TDI 130 KM. Ciągle chodzi tylna wycieraczka. Mogę ją wyłączyć tylko bezpiecznikiem lub przekaźnikiem nr 370. Na kostce od silnika są 4 piny. Na jednym mam ciągle +12V a na trzech pozostałych masę, więc wycieraczka ciągle pracuje. Jak odłączę kostkę włącznika wycieraczki, też działa. Ktoś pomoże?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Albo przełamane kable w przelotce klapy i zwierają się
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 14  
    takie same sygnały czyli 3 masy i jedno 12v+ są w kostce od silnika oraz w kostce po prawej stronie w boku bagażnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Admin grupy Samochody
    włączenie wycieraczki z poziomu testera nie w tym modelu.Prawdopodobnie przekaznik się skleszczył.
  • Poziom 14  
    A jesli mogę zapytać jaki przekażnik ? Badaliśmy złącze od silniczka tylnej wycieraczki kolega dzwignią włączał wycieraczkę a na kostce nić się nie pojawiało ( nic nie zmieniało ). Tam ma byc podawany plus czy minus ?
  • Poziom 26  
    W B5 Fl nie ma bordnetza! Także Vagiem nic nie zdziała.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sterowanie Masą. +12V po zapłonie i kolejna masa się pojawia to zasuwa cały cas razem ze spryskiwaczem

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ta trzecia masa to stała masa a tamte dwie to sterowanie
  • Poziom 14  
    Więc w czym tkwi problem ? Czy układ samej wycieraczki ma gdzieś zwarcie że pracuje cały czas ? Czy coś przy desce i jakiś prezekaznik tylko jaki ?
  • Poziom 24  
    Moim zdaniem elektronika silnika tylniej wycieraczki dostała wody. Rozbierz ten silnik i zobaczysz zżarty druk na płytce.
  • Poziom 14  
    Ale jakby to była elektronika silniczka to nie miałbym tych dwóch mas na kostce. nawet jak odepne silniczek wyłącze i włącze zapłon to te 2 masy już są a więc to nie zwarcie z silniczka. Odepnę przełącznikwycieraczki i spryskiwacza to też te masy są ?
  • Poziom 26  
    Sprawdziłeś wreszcie tą przelotkę na klapie. Skoro masz te dwie masy to zwiera gdzieś! Nie ma innej opcji. Całe sterowanie jest na dwóch masach więc szukaj po kolei od tyłu do przodu auta po kolorach.
  • Poziom 25  
    Uszkodzona elektronika w tylnej wycieraczce. Rozbierz i spróbuj wyczyścić.
  • Poziom 26  
    No jak elektronika???? Skoro ma dwie masy we wtyku!!!! A masa wysterowuje wycieraczkę. Odetnij na próbę którąś z nich i zobacz co się dzieje. To wszystko wyjaśni.
  • Poziom 14  
    Po podaniu 12v + i masy na kostce ( skrajne ) wycieraczka pracuje cały czas.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    I co z tym masz dalej zrobić - podał Ci matrixs
  • Poziom 26  
    Wychodzi na to że sprawdzał na wpiętej wtyczce i z tąd tyle mas!!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Takich podstawowych czynności to my już zdalnie nie zrobimy.
    Wszystko co należy wykonać i sprawdzić zostało opisane.
  • Poziom 29  
    ele5 napisał:
    Wychodzi na to że sprawdzał na wpiętej wtyczce i z tąd tyle mas!!

    seba4270 napisał:
    Ale jakby to była elektronika silniczka to nie miałbym tych dwóch mas na kostce. nawet jak odepne silniczek wyłącze i włącze zapłon to te 2 masy już są a więc to nie zwarcie z silniczka. Odepnę przełącznikwycieraczki i spryskiwacza to też te masy są ?



    Passat B5 cały czas działa tylna wycieraczka. Passat B5 cały czas działa tylna wycieraczka.
  • Poziom 14  
    Odpięta wycieraczka - 3 masy i +12V jest.
    Odpinam jeszcze przełącznik wycieraczek - 3 masy i +12 V jest.
    Przelotka przy klapie ok. nie ma zwarcia.
    Kostka po prawej stronie w bagażniku też już to ma a dalej nie wiem gdzie szukać.
  • spec od auto-elektro
    seba4270 napisał:
    Odpięta wycieraczka - 3 masy i +12V jest.
    Odpinam jeszcze przełącznik wycieraczek - 3 masy i +12 V jest.
    Przelotka przy klapie ok. nie ma zwarcia.
    Kostka po prawej stronie w bagażniku też już to ma a dalej nie wiem gdzie szukać.


    Jedno pytanie-mierzysz miernikiem czy kontrolką względem +12V, bo jak miernikiem to wszystko wyjaśnia.P
  • Poziom 14  
    Mierzę miernikiem elektronicznym.
    a jaki przekażnik ?
  • Poziom 29  
    seba4270 napisał:
    a jaki przekażnik ?

    na schemacie oznaczony J31 - pole V i VI na wsporniku przekaźników
  • Poziom 42  
    Mam pytanie - czy to jest dział "Dla początkujących" ?

    Wszystko podane jak na talerzu , a nauka o pomiarach nazywa się metrologia.
  • Poziom 26  
    Kontrolka do ręki a miernik zostaw w spokoju.
  • Poziom 10  
    Panowie mam to samo sorry za odgrzanie kotleta ale sprawdzałem prubowka 12v w klapie jeden plus i 3 masy w lewym słupku przy klapie we wtyczce to samo po rozpieciu wtyczki sprawdzam przewody w kierunku deski i dalej to samo pytanie do Was gdzie te przewody idą dalej czy do manetki i bezpiecznika czy gdzieś do jakiegoś przekaźnika. Kiedyś miałem ściągnięty schowek bo czyscilem wentylator bo cos spadło na niego i wtedy usłyszałem jak bezpieczniki się przepadają i tyle potem już wycieraczka nie działała gdzieś mi się zwarcie zrobiło tylko nie wiem gdzie tego szukać bo na pewno nie w przelotce między klapą a budą auta???