Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wifi - rozłączane połączenie, lagi

dmx 23 Cze 2010 15:14 909 9
  • #1 23 Cze 2010 15:14
    dmx
    Poziom 13  

    Mój sprzęt:
    antena -- mini AP BULLET2 -- VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter
    przepustowość łącza: 512 kbit/s

    Co pewien czas zrywa mi połączenie albo strony się długo ładują (przestrzeń miedzy mną a AP jest czysta, bez drzew i wynosi około 500m w linii prostej rzecz jasna).
    Wcześniej nie miałem takich problemów (zaczęło się wszystko około 1,5 tygodnia temu).

    0 9
  • #2 23 Cze 2010 15:20
    mariusz689
    Poziom 15  

    Możliwe że ktoś uruchomił nową sieć wifi i teraz są zakłócenia, spróbuj przestawić kanał. Albo daj na automatyczne ustawianie kanału.

    Dodano po 30 [sekundy]:

    jaki masz sygnał? jakie zabezpieczenia ?

    0
  • #3 23 Cze 2010 16:23
    Avatat
    Poziom 26  

    Nic raczej nie zrobisz w swoim zakresie, wina radia.
    Chyba chodziło Ci o Ubiquiti BulletM2 HP, jako AP??
    Zgłoś to do administratora lub technika sieci której jesteś klientem.
    Nic lepiej nie przestawiaj, bo jeszcze będziesz musiał wzywać technika który weźmie kasę za poprawianie Twoich błędów...

    0
  • #4 23 Cze 2010 21:43
    dmx
    Poziom 13  

    Avatat napisał:
    Nic raczej nie zrobisz w swoim zakresie, wina radia.
    Chyba chodziło Ci o Ubiquiti BulletM2 HP, jako AP??
    Zgłoś to do administratora lub technika sieci której jesteś klientem.
    Nic lepiej nie przestawiaj, bo jeszcze będziesz musiał wzywać technika który weźmie kasę za poprawianie Twoich błędów...


    Tak, chodziło mi o Ubiquiti BulletM2.
    Rozmawiałem z właścicielem sieci i powiedział, iż nie tak dawno mieli podobny problem. 1 osoba z sieci miała wirusa, który podczas użytkowania neta "zamulał" AP i pozostali użytkownicy mieli podobne problemy. Czekam już tydzień na usunięcie tej usterki (od momentu zgłoszenia trochę się polepszyło).
    Przestawić w tym mini AP i tak nic nie mogę, a nawet jeśli to pomoc techniczną mam za free. :D
    Mogę jedynie zresetować go, ale czy ustawienia będą nadal takie same jak teraz?

    0
  • Pomocny post
    #5 24 Cze 2010 09:15
    Avatat
    Poziom 26  

    No tak, pomoc techniczną masz za free, jednak jak sam coś źle zrobisz to już będziesz musiał płacić we własnym zakresie...
    Widzę, że ta sieć jest niezbyt dobrze zrobiona, jak tak szybko wirusy się rozprzestrzeniają, nic z tym nie możesz zrobić, wina innego klienta i administratora - który źle zrobił sieć...

    0
  • #6 24 Cze 2010 10:38
    dmx
    Poziom 13  

    Dzięki Avatat za konsultacje. :D Jutro może będę coś więcej wiedział to dopisze.

    0
  • #7 24 Cze 2010 10:56
    Avatat
    Poziom 26  

    I poradź panom administratorom, żeby zrobili najprostszego firewalla na wirusy, a sieć podzielili na podsieci - wirusy nie będą się tak rozprzestrzeniać.

    0
  • #8 24 Cze 2010 13:51
    dmx
    Poziom 13  

    Sieć jest podzielona na podsieci. Cała liczy ponad 1000 użytkowników z tego co pamiętam. Wydaje mi się, że jakiś firewall jest, ale do końca pewien nie jestem. Będę u nich jutro i zapytam o co chodzi w tym burdelu...

    0
  • #9 24 Cze 2010 19:31
    Avatat
    Poziom 26  

    Zapytaj, bo i ja się zaciekawiłem :D

    0
  • #10 29 Cze 2010 14:18
    dmx
    Poziom 13  

    Problemy sprawia ten mini AP BULLET (chyba soft).
    Dużo osób z tej sieci miało/ma problemy z połączeniem, a pomoc techniczna ma masę roboty :D

    Dodano po 15 [minuty]:

    Poprawka

    Był u mnie przed chwilą koleś z pomocy technicznej...
    Winą było złe ustawienie sposobu łączenia się z siecią, wynikiem czego było połączenie ale internetu nie było.

    0