Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toledo II 1,9 TDi AHF - Kompletny brak mocy z samego rana

remik_80 24 Jun 2010 08:38 4496 7
  • #1
    remik_80
    Level 11  
    Po odpaleniu autka z rana (nie z każdym rakiem problem występuje, lecz objawy zaczynają się nasilać i występować coraz cześciej) i odczekaniu kilku sekund aż autko pochodzi na biegu jałowym, jest tak słaby ,że jest problem nawet ruszyć z miejsca bo potrafi zgasnąć. Wtedy próbuję przygazować na luzie do ok 2,5 tys. obrotów co okazuje się problemem - przy stałym nacisku na pedał gazu (elektroniczny) obroty wzrastają do 2 tys, następnie spadaja do ok 1,5 tys i znow wzrastają. Taki cykl powtarza się kilka razy aż przy kolejnym przygazowaniu jakby coś się udrażniało i auto bez problemu wchodzi na wyższe obroty i póżniej pracuje bez zarzutów. Co ciekawe podczas tych prób wydobywa się więcej białego dymu niż podczas normalnej jazdy. Później pierwsze kilkaset metrów podczas jazdy czuć, że silnik minimalnie przerywa. Co więcej takie zachowanie auta jest typowe kiedy zapalam z samego rana, bo kiedy odpalam go po południu po 8h pracy taki problem nie występuje.



    Proszę mnie naprowadzić na trop. Czytałem o zabrudzonym nastawniku, ale objawy nie wskazują typowo na to, a może lejące wtryski (przejechane 220 tys. km), czy może złej jakości paliwo (a wcale nie kupowałem na najtańszej stacji)? Muszę kupić STP do czyszczenia wtrysków może do chwilowo pomoże.

    Proszę o jakieś sugestie
  • #2
    Sztomel
    Level 35  
    W takim przypadku najlepiej jest auto sprawdzić interfejsem diagnostycznym VAG-COM i w pierwszej kolejności sprawdzić czy i jakie zostały zapisane kody i opisy błędów a potem (jeśli żadne błędy nie będą wskazywać na tę akurat przypadłość) pozostaje diagnoza statyczna i dynamiczna oraz sprawdzenie układu zasilania w paliwo.
    Prawdopodobny błąd to błąd 00550 związany w nieprawidłową regulacją początku wtrysku a przyczyn tutaj może być kilka :
    - uszkodzony zawór N108 w pompie wtryskowej,
    - uszkodzony czujnik G80 skoku iglicy wtryskiwacza sterującego (3 cylinder),
    - niesprawny dopływ paliwa,
    - powietrze w układzie paliwowym (widoczne liczne bąbelki powietrza w przezroczystym wężyku paliwa).
    Źle również może funkcjonować N239 sterujący klapą gaszącą lub sama klapa gasząca wewnątrz obudowy zaworu EGR się zacina.
  • #3
    remik_80
    Level 11  
    Obawiam się, że żaden błąd nie będzie zarejestrowany - mam VAGa i czasami patrze czy sa jakieś błędy a problem występuje od pewnego czasu.

    Jutro z samego rana gdy podobny problem wystapi wepnę sie VAGiem i odczytam wartości parametrów. Tylko pytanie, jeśli chodzi o diagnozę statyczną, na które bloki pomiarowe zwrócić szczególną uwagę? Jest również opcja zrzucenia wiekszości pomiarów na dysk i porównać je z tymi gdzie silnik się już "odkrztusił" i pracuje prawie prawidłowo.
  • #5
    remik_80
    Level 11  
    Tak jak przewidywałem, żaden błąd nie został zarejestrowany.

    Dziś rano kiedy podobna sytuacja wystąpiła sprawdziłem czy są jakieś bąbelki powietrza w układzie paliwowym - nie ma żadnych.

    Później sprawdziłem VAGiem blok 008 czy coś nie odcina paliwa - wszystko OK.

    Zauważyłem tylko, że na początku otwarcie EGRa było ok. 4,5% później kiedy auto zaczęło pracować prawidłowo procent ten wzrósł do 75% - ale pewnie tak ma być.

    Jakieś inne sugestie na co zwrócić jeszcze uwage - które bloki pomiarowe baczniej obserwować gdy podobna sytuacja wystąpi ?



    Dodatkowe spostrzeżenia/podjęte czynności:

    - zauważyłem, że problem ten występuje głównie jeśli auto stoi conajmniej 10h gdzie temp. jest niższa (w cieniu). Gdy auto postawie w miejscu nasłonecznionym rano nie ma żadnego problemu
    - dodatkowo żądne problem zwiazany z odpalaniem auta nie występuje - równ pracuje na biegu jałowym - problem pojawia się gdy przygazuje
    - zauważyłem przedziurawiony wężyk podciśnienia od EGRu. Po naprawie tego liczyłem jednak, że problem ustanie - niestety nie. Czy dobrze rozumiem, że nieotwieranie się EGR powinno lepiej wpływać na pracę silnika? Stad naprawa przedziurawionego wężyka nie dała zadnego efektu?
    - moje poszukiwania skupie raczej na EGRze tzn przeczyszczeniu go itd stad pytanie: Czy możliwość niezamykania się/zakleszczania EGRu jest widoczne po otwarciu maski silnika, czy może muszę go całego rozkręcić? Z tego co zaobserwowałem z zewnątrz to EGR wydaje się zamkniety podczas pracy silnika na biegu jałowym.

    Proszę o jakieś dalsze sugestie.
  • #6
    remik_80
    Level 11  
    Może ktoś spróbuje pomóż ?
  • Helpful post
    #7
    tdi-vag
    Level 21  
    zacznij od wylaczenia EGR-a [na probe] ... wypnij przewod podcisnieniowy sterujacy zaworem EGR i go zaslep ... zobacz jak auto bedzie sie zachowywalo....
  • #8
    remik_80
    Level 11  
    A więc po zaślepieniu wężyka z EGRa autko z rana pracuje poprawnie! :-) Dodatkowo na niskich obrotach ma dużo lepsze przyspieszenie.

    Dzięki za pomoc!