Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Favorit 135 1992r. Przegrzewanie się silnika

24 Cze 2010 09:45 9449 21
  • Poziom 9  
    Witam,
    nie jestem mechanikiem słabo znam nazewnictwo fachowe, więc opiszę po prostu mój problem.
    W zimie zauważyłem, że skoda sie szybko nagrzewa, co w sumie mnie cieszyło bo, szybko wyłączało się ssanie i zużycie paliwa było mniejsze. Dosyć rzadko jeżdżę samochodem, więc wiosnę przestała teraz potrzebuje auta trochę częściej i co zaobserwowałem:
    1. Samochód już po przejechaniu kilku kilometrów bardzo sie grzeje, płyn w układzie chłodniczym się gotuje, podnoszę maskę i widzę, że wszędzie jest mokro.
    2. Żeby nie spalić silnika dolałem wody do maksymalnego poziomu(bo po wycieku było poniżej minimum). Dojechałem do domu, następnego dnia, żeby silnik ostygł odczekałem... wymieniłem zacisk pod zbiorniczkiem z płynem bo myślałem, że on zardzewiał i nie trzyma. Sprawdziłem i dzieje się to samo.
    3. Kupiłem płyn do chłodnic zalałem bo myślałem, że to woda ma niższą temp. wrzenia i może jak wymienię płyn to będzie lepiej.
    4. Okazało się, że nie płyn również sie zagotował i zniknął, samochód zostawiał za sobą ślady płynu na ulicy.
    5. Jeszcze raz po dociskałem wszystkie opaski, nic to nie pomogło.
    6. Czytałem również coś o wodzie pod dywanikami... nie wiem czy to żart czy nie ale u mnie pod siedzeniem kierowcy rzeczywiście jest wilgoć, najczęściej po deszczu stoi woda, ale po wysuszeniu na słońcu, i kilku dniach znowu podchodzi wilgoć.
    7. Wentylator sie nie włącza, ale myślę, że może to być spowodowane tym, iż zawsze jak słyszę, że już zaczyna bulgotać, unosić się para, a wskaźnik temp. zbliża się do czerwonego pola zatrzymuje się, a wentylator sie nie włącza.
    8. Kiedy jadę na luzie temp. trochę opada.