Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 75 2.0 CDT 2001r nie pali

feniks13 24 Cze 2010 09:46 6379 4
  • #1 24 Cze 2010 09:46
    feniks13
    Poziom 12  

    witam
    mam problem z Roverem 75 , w czasie ulewy zalany został komputer oraz przekaźnik świec żarowych ,samochód nie chciał zapalić,. Po stwierdzeniu przyczyny i wymianie uszkodzonych części /przekaźnika świec żarowych ,świec żarowych ,oraz zaworu pompy / umyciu i wysuszeniu komputera samochód dalej nie pali , diagnoza Lanchem brak błędów . Nadmienię że na plaku silnik odpala a podłączając zamiast pompowtrysku wtryskiwacz o ciśnieniu ponad 300 bar , wtryskiwacz paliwo rozpyla.
    Zasilanie oraz czujnik wału jest OK ,czujnik położenia wałka rozrządu zasilanie jest , za to brak sygnału wyjścia ,mierząc czujnik omomierzem brak wskazań między wszystkimi zaciskami / w autodacie brak danych o parametrach/ po wymianie czujnika na inny używany / z allegro / również brak wskazań na zaciskach ,samochód nie pali .Fachowiec od immo stwierdził że immo jest OK
    Proszę o pomoc co może być przyczyną awarii , oraz jakie wartości powinien mieć czujnik położenia wałka rozrządu ,nowy jest nie osiągalny
    Za pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam

    0 4
  • #2 24 Cze 2010 10:24
    carrot
    Moderator Samochody

    W tym samochodzie immo tnie między innymi rozrusznik, więc działa jeśli kręci
    Czujnik wałka to czujnik halla, sprawdzisz go kontrolką z diodą led

    0
  • #3 24 Cze 2010 19:17
    emeryt2
    Poziom 42  

    Czujnik wałka jest zasilany 12V , nie z ECU.
    Na środkowym pinie /oczywiście przy włączonej wtyczce/ sprawdzisz impulsy próbnikiem LED.
    Na plaku pali i gaśnie czy dalej już pracuje na paliwie?

    1
  • #4 30 Gru 2010 21:01
    zybek91
    Poziom 9  

    a moze cos z czujnikiem bezwladnosciowym? odcina doplyw paliwa znajduje sie kolo bezpiecznikow z prawej strony

    0
  • #5 03 Lip 2011 21:34
    feniks13
    Poziom 12  

    czujnik wałka był OK, sprawdzając diodą są impulsy.
    uszkodzony bł komputer , po naprawie u elektronika auto paliło ,ale obroty dochodziły do 2000 obrotów i koniec , w końcu auto trafiło do serwisu i po naprwie
    rzekomo komputera pracuje OK
    dzięki za pomoc pozdrawiam.
    temat zamykam.

    0