Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sharan 2003 Kontrolka, czujnik temperatury cieczy

cads 24 Jun 2010 10:45 4685 7
  • #1
    cads
    Level 10  
    Witam
    Posiadam Sharana 2003 1,9TDi od niedawna mam dziwna sytuacje w momencie uzyskania 90C a nastepnie jakimś tam krótkim postoju i ponownym uruchomieniu silnika włącza się czerwona kontrolka od cieczy chłodzącej. Zaznaczam ze jest stan płynu na zimnym silniku / a temperatura 90 i ani stopnia wyżej podczas pracy silnika/, wcześniej pomagało podczas pracy silnika odkręcenie i zakręcenie kurka wlewu cieczy /na pracującym silniku przed odkręceniem pokazuje poniżej minimum po odkręceniu kurka następuje rozprężenie w układzie i stan ciecz jest w normie tzn przy max./. Na ta chwile ten sposób nie działa. Z góry dziękuje za pomoc co to może być i jak można to „ugryźć”.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    ele5
    Conditionally unlocked
    Prawdopodobnie świruje czujnik poziomu w zbiorniczku lub ewentualnie przetarta wiązka od niego. Zobacz jak się ma sprawa jak odepniesz wtyczkę i pojezdzisz.
  • #3
    jarsaw
    Level 23  
    Na 100 % wypalona uszczelka pod głowicą , chociarz na testerach nie wychodzi obecność tlenku węgla w zbiorniczku płynu .Jeśli przebieg powyżej 150000 to ściągaj głowicę .
  • #4
    cads
    Level 10  
    Dziękuje za pomoc. Na początek zacznę od czujnika. Na marginesie dodam że czasami pomaga zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika wówczas kontrolka już się nie zapala. Jeśli po uruchomieniu zimnego silnika nie gaszę go to mogę przejechać nawet i 600 km i nic się nie dzieje /oleju bierze ok. 1l na 12000/. . Choć zastanawiająca jest ta zmienność poziomu cieczy zależnie od temperatury silnik zimy prawie max silnik 90C minimum i sprężony gaz.
  • #5
    jarsaw
    Level 23  
    Zostaw ten czujnik w spokoju , zwalaj głowicę póki nie jest za póżno .
  • Helpful post
    #6
    ele5
    Conditionally unlocked
    To nie jest VW T4 2,4D że wywala uszczelkę co chwilę i pekają głowice! Nie strasz chłopaka...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Prawie w każdym tym "okrągłym" zbiorniczku z grupy Vw to standardowe zjawisko że po odkręceniu na ciepło wzrasta poziom płynu do max lub ponad max!
  • #7
    jarsaw
    Level 23  
    Ja go nie straszę ,robię kilka takich w miesiącu.Poziom płynu w zbiorniczku może się obniżać pod ciśnieniem ,ale on pisze ,że zapala się lampka niskiego poziomu płynu i rośnie mocno ciśnienie .Jeszcze jedno ,jak obniży się poziom płynu i zaświeci kontrolkę ,sprawdź tylną nagrzewnicę czy leci z niej gorące powietrze , oczywiście przestawiając ogrzewanie na HI.
  • #8
    cads
    Level 10  
    I już po problemie. Przyczyna: wtyczka nie łączyła na stykach z czujnikiem /prawdopodobnie była kiedyś zalana płynem/. Wyjąłem przeczyściłem i jak ręką odjął.
    Bardzo dziękuje wszystkim za podpowiedzi.