Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Grand Vitara 98r 2.0 TD nie zapala potrzebny schemat

24 Cze 2010 17:34 23990 23
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    po pierwsze sprawdź zasilania i po drugie sprawdź czy działa pompa paliwa w zbiorniku bo to może być przyczyną nie działania twojego samochodu!!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 26  
    Przecież to zwykły Diesel , posprawdzaj kabelki,złącza koło pompy ,czy paliwo dochodzi do pompy ,czy pompa daje ciśnienie na wtryski.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    witam
    Kolego mam dokladnie taki sam problem tylko moje auto stalo 3 lata w krzakach z uszkodzonym silnikiem. Naprawilismy silnik ale nie mozemy go odpalic. Byc moze mam zablokowany immolizer bo paliwo dochodzi do pompy a dalej juz nic.
    Prosze powiedz jak sobie z tym poradziles moze na tez sie uda
    pozdrawiam Marek
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Witam
    Tester nie jest potrzebny bo sterownik silnika jest wyposażony w układ samo-diagnostyki. Trzeba wsadzić zworkę w odpowiednią kostkę. Resztę zobacz w załączonym pdf'ie, wszystko jest wytłumaczone co i jak. Tą metodą odczytasz tylko błędy silnika, zresztą tam chyba poza silnikiem i chyba immo nie ma za dużo sterowników do diagnozy :)
    A i kasowanie błędów odbywa się poprzez rozłączenie akumulatora przynajmniej na 1min.
    Powodzenia i pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam
    Właśnie rozmawialm z moim mechanikiem podłaczyli komputer udało odłączyć im sie immobilizer ale niestety autko nieodpala. Najprawdopodobniej uszkodzona jest chyba jak u kolegi kaseta sterująca. Po rozebraniu kasety jej wyglad i zapach bym nieciekawy. Obecnie jestem w trakcie szukania nowego sterownika do silnika Suzuki.
    Pozdrawiam Marek
  • Poziom 9  
    Witam
    Tak jak kolega wyżej miał problem z komputerem tak samo było u mnie. Po wymianie na inny i rozkodowaniu immobilizera autko odpaliło. Niestety strasznie kopci białym dymem i wypluwa olek przez tłumik. Myślimy ze może turbina albo niestety silnik kaput. W każdym bądź razie problemem był uszkodzony komputer.
    Pozdrawiam
    Marek
  • Poziom 2  
    Mam pytanie czy da się wykodować immobilizer z komputera, ponieważ rozkodował po kontrolce świec żarowych błąd 83, a to w tabeli wychodzi immobilizer. Sprawdziłem jeszcze, że po przekręceniu kluczyka na zapłon tylko na ok. 1 sekundę "puszcza" prąd na elektrozawór w pompie.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    SZKODA ŻE NIE SZCZECIN I OKOLICE:cry:
  • Poziom 14  
    andrzejszczecin1 napisał:
    Mam pytanie czy da się wykodować immobilizer z komputera, ponieważ rozkodował po kontrolce świec żarowych błąd 83, a to w tabeli wychodzi immobilizer. Sprawdziłem jeszcze, że po przekręceniu kluczyka na zapłon tylko na ok. 1 sekundę "puszcza" prąd na elektrozawór w pompie.
    Pozdrawiam

    Witam
    Sam podałeś rozwiązanie tego problemu, nie wiem jak wywalić immo z komputera ale czy nie lepiej znaleźć przewód od tego elektrozaworu i podać na niego napięcie po zapłonie. Prawdopodobnie immo tylko blokuje ten zawór na pompie ale mogę się mylić.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Sprawdzałem elektrozawór na krótko podawałem mu napięcie i silnik nie zapala. "Cyka" jak się podpina "+" itd.(a na wtryskiwaczach sucho). Muszę go wymontować i dopiero zobaczyć, bo podobno cykać może , ale nie musi się otwierać. Sterownik, immo. zawsze zdąże wymienić. A wracając do tematu pompki paliwowej przy zbiorniku paliwa, to ten silnik nie ma takowej, chociaż elektryk z serwisu poradził żebym go sprawdził, bo kontrolka świec żarowych sygnalizować będzie awarię immo. ,a pod te kody też jest podpięta pompka paliwa , która siada najczęściej. W moim układzie paliwowym jak mówiłem jej nie ma. A wiem to z tąd, że zajżałem tam, idą tylko dwa cienkie kabelki (poziom paliwa) i to wszysko. Zresztą w instrukcji zamieszczonej powyżej też jej nie ma, i jak narazie te schematy z instrukcji pokrywają się z tym co jest w samochodzie. Szkoda tylko, że nie jest napisana w języku polskim.
  • Poziom 9  
    Witam
    Kolego my też próbowaliśmy podać na krótko napięcie na tez elektrozawór i niestety nic to niedawało. Podłańczaliśmy przez opornik raz większe a raz mniejsze i nic. Prawdopodomnie ten elektrozawór połączony jest z sterowaniem dawki paliwa przez pompę poprzez komputer sterujący, ale aż tak biegły to ja nie jestem. Suma sumarów po zakupie nowego komputera i odblokowaniu immo oprogramowaniem ale to juz mechanik zadziałał wszystko jest ok.
    Jak dzwoniłem do serwisu Suzuki powiedziano mi że oni odblokują immo po dostarczeniu auta a rozkodowywanie jest częstym przypadkiem w tych autach.
  • Poziom 2  
    nie wydaje mi się ale jak tak mówią to chyba jakąś gwarancje dadzą
  • Poziom 2  
    witam ja mam problem z suzuki vitara 2.0 .po zapaleniu silnika i przejechaniu kawałka drogi zapalają się świece żarowe i auto traci moc .świece żarowe są nowe pompa została wymieniona i problem jest dalej co to może być .pompa denso silnik mazdy
  • Poziom 2  
    Musisz zrobić "zworę" w gniazdku diagnostycznym i odczytać kod który wyświetli kontrolka świec żarowych. Gniazdo masz po lewej stronie pod maską koło "dużego" przekaźnika. Resztę odczytasz z instrukcji wyżej, którą musisz sobie wgrać w kompa.
  • Poziom 10  
    Witam
    może nie w temacie ale mam podobny problem tylko żew mojej grand vitarze z 1998 jest silnik benzynowy 2.0 16V L J20A (DOHC) jesli mozna prosic o jakies wskazówki co do złacza diagnostycznego lub manual do tego modelu. Mam problem z zapłonem raz pali a raz nie i swieci błąd silnika. Czasem nawet gaśnie na wolnych obrotach po rozprzegleniu skrzyni.
  • Poziom 9  
    Witaj
    Myślę że może masz coś nie tak z jakimś czujnikiem i w czasie jazdy może nie stykać co powoduje twoje problemy. Diesla przerobiłem i jak na razie pali i jeździ. Napisz na priva to wyśle ci schematy do GV to może cos tam dla siebie znajdziesz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 5  
    Jakie powinny mieć wartości czujników na pompie te 2 z góry i 2 z boku mam problem grand Vitara silnik Mazdy auto odpala ale dyni na biało i tylko od1000-1300 obrotów potem jak by nie dostawał paliwa świeci cały czas kontrolka od świec błędy kod błyskowe 22 27 41 51 73