Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki Grand Vitara 98r 2.0 TD nie zapala potrzebny schemat

24 Jun 2010 17:34 27629 24
  • #1
    User removed account
    User removed account  
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    piotrkoza34
    Level 12  
    po pierwsze sprawdź zasilania i po drugie sprawdź czy działa pompa paliwa w zbiorniku bo to może być przyczyną nie działania twojego samochodu!!
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • Relpol przekaźniki
  • #4
    zbyniuś
    Level 26  
    Przecież to zwykły Diesel , posprawdzaj kabelki,złącza koło pompy ,czy paliwo dochodzi do pompy ,czy pompa daje ciśnienie na wtryski.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    marunioo
    Level 10  
    witam
    Kolego mam dokladnie taki sam problem tylko moje auto stalo 3 lata w krzakach z uszkodzonym silnikiem. Naprawilismy silnik ale nie mozemy go odpalic. Byc moze mam zablokowany immolizer bo paliwo dochodzi do pompy a dalej juz nic.
    Prosze powiedz jak sobie z tym poradziles moze na tez sie uda
    pozdrawiam Marek
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    Aquer
    Level 15  
    Witam
    Tester nie jest potrzebny bo sterownik silnika jest wyposażony w układ samo-diagnostyki. Trzeba wsadzić zworkę w odpowiednią kostkę. Resztę zobacz w załączonym pdf'ie, wszystko jest wytłumaczone co i jak. Tą metodą odczytasz tylko błędy silnika, zresztą tam chyba poza silnikiem i chyba immo nie ma za dużo sterowników do diagnozy :)
    A i kasowanie błędów odbywa się poprzez rozłączenie akumulatora przynajmniej na 1min.
    Powodzenia i pozdrawiam
  • #10
    marunioo
    Level 10  
    Witam
    Właśnie rozmawialm z moim mechanikiem podłaczyli komputer udało odłączyć im sie immobilizer ale niestety autko nieodpala. Najprawdopodobniej uszkodzona jest chyba jak u kolegi kaseta sterująca. Po rozebraniu kasety jej wyglad i zapach bym nieciekawy. Obecnie jestem w trakcie szukania nowego sterownika do silnika Suzuki.
    Pozdrawiam Marek
  • #11
    marunioo
    Level 10  
    Witam
    Tak jak kolega wyżej miał problem z komputerem tak samo było u mnie. Po wymianie na inny i rozkodowaniu immobilizera autko odpaliło. Niestety strasznie kopci białym dymem i wypluwa olek przez tłumik. Myślimy ze może turbina albo niestety silnik kaput. W każdym bądź razie problemem był uszkodzony komputer.
    Pozdrawiam
    Marek
  • #12
    andrzejszczecin1
    Level 2  
    Mam pytanie czy da się wykodować immobilizer z komputera, ponieważ rozkodował po kontrolce świec żarowych błąd 83, a to w tabeli wychodzi immobilizer. Sprawdziłem jeszcze, że po przekręceniu kluczyka na zapłon tylko na ok. 1 sekundę "puszcza" prąd na elektrozawór w pompie.
    Pozdrawiam
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Da się.
  • #14
    andrzejszczecin1
    Level 2  
    SZKODA ŻE NIE SZCZECIN I OKOLICE:cry:
  • #15
    Aquer
    Level 15  
    andrzejszczecin1 wrote:
    Mam pytanie czy da się wykodować immobilizer z komputera, ponieważ rozkodował po kontrolce świec żarowych błąd 83, a to w tabeli wychodzi immobilizer. Sprawdziłem jeszcze, że po przekręceniu kluczyka na zapłon tylko na ok. 1 sekundę "puszcza" prąd na elektrozawór w pompie.
    Pozdrawiam

    Witam
    Sam podałeś rozwiązanie tego problemu, nie wiem jak wywalić immo z komputera ale czy nie lepiej znaleźć przewód od tego elektrozaworu i podać na niego napięcie po zapłonie. Prawdopodobnie immo tylko blokuje ten zawór na pompie ale mogę się mylić.
    Pozdrawiam
  • #16
    andrzejszczecin1
    Level 2  
    Sprawdzałem elektrozawór na krótko podawałem mu napięcie i silnik nie zapala. "Cyka" jak się podpina "+" itd.(a na wtryskiwaczach sucho). Muszę go wymontować i dopiero zobaczyć, bo podobno cykać może , ale nie musi się otwierać. Sterownik, immo. zawsze zdąże wymienić. A wracając do tematu pompki paliwowej przy zbiorniku paliwa, to ten silnik nie ma takowej, chociaż elektryk z serwisu poradził żebym go sprawdził, bo kontrolka świec żarowych sygnalizować będzie awarię immo. ,a pod te kody też jest podpięta pompka paliwa , która siada najczęściej. W moim układzie paliwowym jak mówiłem jej nie ma. A wiem to z tąd, że zajżałem tam, idą tylko dwa cienkie kabelki (poziom paliwa) i to wszysko. Zresztą w instrukcji zamieszczonej powyżej też jej nie ma, i jak narazie te schematy z instrukcji pokrywają się z tym co jest w samochodzie. Szkoda tylko, że nie jest napisana w języku polskim.
  • #17
    marunioo
    Level 10  
    Witam
    Kolego my też próbowaliśmy podać na krótko napięcie na tez elektrozawór i niestety nic to niedawało. Podłańczaliśmy przez opornik raz większe a raz mniejsze i nic. Prawdopodomnie ten elektrozawór połączony jest z sterowaniem dawki paliwa przez pompę poprzez komputer sterujący, ale aż tak biegły to ja nie jestem. Suma sumarów po zakupie nowego komputera i odblokowaniu immo oprogramowaniem ale to juz mechanik zadziałał wszystko jest ok.
    Jak dzwoniłem do serwisu Suzuki powiedziano mi że oni odblokują immo po dostarczeniu auta a rozkodowywanie jest częstym przypadkiem w tych autach.
  • #18
    szpak22
    Level 2  
    nie wydaje mi się ale jak tak mówią to chyba jakąś gwarancje dadzą
  • #19
    max820511
    Level 2  
    witam ja mam problem z suzuki vitara 2.0 .po zapaleniu silnika i przejechaniu kawałka drogi zapalają się świece żarowe i auto traci moc .świece żarowe są nowe pompa została wymieniona i problem jest dalej co to może być .pompa denso silnik mazdy
  • #20
    andrzejszczecin1
    Level 2  
    Musisz zrobić "zworę" w gniazdku diagnostycznym i odczytać kod który wyświetli kontrolka świec żarowych. Gniazdo masz po lewej stronie pod maską koło "dużego" przekaźnika. Resztę odczytasz z instrukcji wyżej, którą musisz sobie wgrać w kompa.
  • #21
    brotter
    Level 10  
    Witam
    może nie w temacie ale mam podobny problem tylko żew mojej grand vitarze z 1998 jest silnik benzynowy 2.0 16V L J20A (DOHC) jesli mozna prosic o jakies wskazówki co do złacza diagnostycznego lub manual do tego modelu. Mam problem z zapłonem raz pali a raz nie i swieci błąd silnika. Czasem nawet gaśnie na wolnych obrotach po rozprzegleniu skrzyni.
  • #22
    marunioo
    Level 10  
    Witaj
    Myślę że może masz coś nie tak z jakimś czujnikiem i w czasie jazdy może nie stykać co powoduje twoje problemy. Diesla przerobiłem i jak na razie pali i jeździ. Napisz na priva to wyśle ci schematy do GV to może cos tam dla siebie znajdziesz.
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    Bartek bikcar
    Level 7  
    Jakie powinny mieć wartości czujników na pompie te 2 z góry i 2 z boku mam problem grand Vitara silnik Mazdy auto odpala ale dyni na biało i tylko od1000-1300 obrotów potem jak by nie dostawał paliwa świeci cały czas kontrolka od świec błędy kod błyskowe 22 27 41 51 73
  • #25
    lyssy23
    Level 2  
    Chciałbym odświeżyć ten wątek, może ktos napisac na których pinach w złacz diagnostycznym zrobic zworkę zeby wymrugać błędy?
    Kolega ma problem z tym motorem ale płytka w sterowniku wygląda w porządku