Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1500 16V. Pompa paliwa.

25 Cze 2010 11:43 8162 27
  • Poziom 13  
    WITAM. Jak wtemacie.Mam go od nowości ( 11 lat) silnik kręci, nie odpala. Po załączeniu zapłonu,nie słychać pomoy paliwa. Wczoraj dano miałem to samo alo po piąciu zapłonach zaskoczył i działał całcy dzień (6 razy odpalił).Dzisiaj rano nic.Pompy jesze nie podpinałem na krutko. Jak pompa by działała na krutko to co dalej szukać. Pozdrawiam. Jestem elektronikiem ale od TV
  • Poziom 17  
    Witam! pompa ma przekaźnik i tam sie najczęściej dzieją cuda, ewentualnie może być to wina samej pompy lub okablowania. Musisz sprawdzać po kolei najlepiej od strony pompy, pozdro.
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie.Przekaźnik pompy jest w skrzynce pod maską. To ten najbliższy chłodnicy od strony błotnika. Zewrzyj na krótko w gnieździe styki 30 i 87. Ma wtedy działać. Jeśli nie to do sprawdzenia czy na 30 jest napięcie. Potem czy dochodzi napięcie i masa do pompy. Pod autem masz jeszcze jedną złączkę pod podłogą bagażnika. Czasami też upala sięprzewód od zacisku 87 w skrzynce bezpiecznikowej. Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    A oprócz pompy sprawdź jeszcze czy po przekręceniu kluczyka gaśnie dioda od immobilizera. Jak nie gaśnie za każdym razem przeczyścić połączenie z czarną kostką pod kierownicą.
    To częsta przypadłość w lanosach. Oczywiście pompę też trzeba sprawdzić na krótko jak jej nie słychać. Proponuję od razu podnieś tylną kanapę i podać napięcie. Będziesz od razu wiedział czy kable czy pompa są przyczyną.
  • Poziom 15  
    Do powyższych porad mogę dodać że masa od pompy jest pod siedzeniem pasażera. W przypadku ułamania/braku masy nie działa również wskaźnik paliwa.
  • Poziom 13  
    W czoraj sprawdziłem przekażnik,jest sprawny po zwarciu styków przekażnika pompy nie słychać. Styki przy pompie czyste. Dioda gaśnie.Na gnieżdzi pompy mam napięcie 12v oraz 7,5v . Dziwne jest to,że koło godziny 17 pompa działa. Tak było w piątek i wsobotę. Jeżdzł i odpalał bez problemu kilkanaście razy a dzisiaj rano to samo .

    Dodano po 1 [godziny] 20 [minuty]:

    Witam ponownie. Byłem na parkingu,pompę słychać i odpala. O co tu chodzi ?. Mineła godzina 17 i jest OK.
  • Poziom 15  
    Wychodzi na to że masz Lanosa z programowalnym opóźnieniem odpalania ustawionym na godzinę 17 albo Lanos pochodzi z innej strefy czasowej :D
    A tak na poważnie.
    Wykręć oba przednie fotele, zdejmij klemę z akumulatora i wyczyść dokładnie wszystkie złączki znajdujące się pod fotelami. Potem psiknij to wszystko jakimś preparatem typu Kontakt.
    Koniecznie sprawdź pompę podpinając bezpośrednio napięcie.Jeśli za każdym razem będzie działać to będziesz miał diagnozę, że to okablowanie.
    Wydaje mi się, że problem leży w kablach i ich połączeniach skoro immo za każdym razem gaśnie a pompę raz słychać a raz nie.
  • Poziom 13  
    Kolego GEGO. Wczoraj o godzinie 23 pompa działała ale odpaliłem go bez wyłączonego immobilzera i o dziwo silnik pracował a alarm ( wył ) ,morze to coś znaczy. Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    zetde napisał:
    Kolego GEGO. Wczoraj o godzinie 23 pompa działała ale odpaliłem go bez wyłączonego immobilzera i o dziwo silnik pracował a alarm ( wył ) ,morze to coś znaczy. Pozdrawiam.


    To może montażysta zafundował Ci odcięcie pompy paliwa sterowane z centralki alarmu? Trzeba by jeszcze kable od centralki alarmu zobaczyć co tam jest porobione.
    Teoretycznie jak dioda na desce od immobilisera nie zgasła to auto nie powinno odpalić na benzynie.
    Nie wiem czy mówisz o wbudowanym fabrycznym immobiliserze czy masz dodatkowy w centralce alarmowej.
    A może masz gaz zamontowany i odpalasz awaryjnie na gazie ?
    Musisz zakasać rękawy niestety i przebadać choć część instalacji - samo się nie naprawi a jeśli już to na krótką metę.
  • Poziom 13  
    Witam pononie . Wszystko fabryczne bez gazu.Jak pisałem 11 lat bez problemów. Dzisiaj to samo,po południu pompa działa.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Reset robiłem. A co by śię działo jak akumulator od alarmu był słsby?.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Do autora tematu! Kolego z takim podejściem do tematu to przeczytaj uważnie to co ci napisał kolega Owik i jedz do warsztatu celem "sprawdzenia" i wymiany tej pompy. Pozdrawiam!
  • Poziom 13  
    Witam ,pompa podstawiona nowa i to samo.
  • Moderator Samochody
    TV też naprawiasz wymieniając w ciemno różne części?
  • Poziom 28  
    Witam. Podłącz w miejsce pompy zarówkę np. 21 W. Ma świecić ja zewrzesz styki przekaźnika. Jak nie to po kolei sprawdzaj złącza.Możesz zacząć od tego pod podłogą bagażnika. Pozdrawiam.
  • Poziom 42  
    Tłumaczycie Koledze jak "fizycznemu" , przecież prowadzi servis RTV i elektronikę i elektrykę ma opanowaną.
    Zacznij od przekażnika pompy paliwa /lewa strona komory silnika, bliżej lampy/. Podobnie jak HOT musi mieć sterowanie , tylko , że minusem ze sterownika silnika , z pinu B6. Z drugiej strony oczywiście ma mieć + 12V po kluczyku. Dalej to sobie poradzisz. Tylko zapamietaj ,w TV napięcia , mierzymy miernikiem , w samochodach żarówką najmniej 5W.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Mnie się też tak wydaje , Szanowny Kolego Owik , dlatego takie wskazówki. Mam "dyslekcje emeryta" i nie chce mi się drugi raz wszystko czytać od początku.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Jeszcze manometr przymocowany do wycieraczki szyby. :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Jak możecie zdradzać tak wspaniałe patenty , ja jeszcze nikomu tego nie zdradziłem , widzę ,że już po tajemnicy!

    Kolego Zetde - odezwiesz się , czy zrywa Ci synchonizację PION.
  • Poziom 13  
    Witam ponownie.Pompa działa.Usterka była ukryta w kostce złącza całego zespołu pompy od dołu. Usterka wyszła po zchłodzeniu zespołu w lodówce. Utleniony był minus.Dzięki wszystkim za pomoc. To jak zimny lut wTV.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Panowie proszę się pogodzić. To jest prawda. Nie raz zjada nas rutyna.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kolego OWIK to prawda.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Nie czarna ale lużna.
  • Poziom 21  
    zetde napisał:
    Witam ponownie.Pompa działa.Usterka była ukryta w kostce złącza całego zespołu pompy od dołu. Usterka wyszła po zchłodzeniu zespołu w lodówce. Utleniony był minus.Dzięki wszystkim za pomoc. To jak zimny lut wTV.




    A zimne luty się sprawdza w lodówce, latarkę w rękę i na 15 minut się zamykamy razem z pompką która pachnie pb i stara nic nie gada.

    Sprawdź wiązkę na lewym progu jakieś 30 cm od słupka przednich drzwi.
    [/b]
  • Poziom 13  
    A kolego EMERYT 2 posty 27czerwca na temat przekażnika. Tam pisałem że jest OK.
  • Użytkownik usunął konto