Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Siena 1.4 8V - czujniki (za dużo pali)

25 Cze 2010 21:25 5559 8
  • Poziom 30  
    Pali jak smok. Może coś nie tak pobiera od czujników?
    Ok, zajrzałem na schemat i tam mam takie podzespoły podłączone do kompa:
    - czujnik temperatury płynu chłodzacego
    - czujnik temperatury powietrza zasysanego
    - czujnik cisnienia bezwzględnego
    - sonda Lambda.

    Ostatnie wiem jak sprawdzić, ale co z tymi trzema pierwszymi?
    Jakie powinno mieć wartości, jak pomierzyć? Dorwałem jakiegoś Workshopa ale
    zero jakichkolwiek informacji o jakichkolwiek czujnikach.

    Może ktoś wie jak to sprawdzić, zna parametry?

    Pozdrawiam
  • Texa Poland
  • Użytkownik usunął konto  
  • Texa Poland
  • Poziom 30  
    Na poczatek cokolwiek bo nie wiem nawet od czego zacząć.
    Historia taka że auto po nabyciu (od dziadka co do kościoła tylko, ale tu to faktycznie bo człek z bloku obok) paliło jak smok benzyny. Momentami zalatywało do środka benzyną. Jak dla mnie sonda, ale w warsztatach zaczeli od nieszczelności na kolektorach wydechowych, wydechu, poza tym uszkodzona była gumowa rura filtr-kolektor dolotowy. Postawiłem więc na rurę, zamówiłem a w międzyczasie poszło auto do gazownika. Gazownik zrobił ale miał problemy ustawić gaz, smierdziało. Doszła rura, wymieniłem i poszło znowu do gazownika.
    Śmierdziało dalej albo benzyną albo gazem. Jak gazownik ustawił gazu mniej to jechac nie chciał. Zaczeli wynajdywać przedmuchy na kolektorze wylotowym, na wydechu itp. Wszystko zostało więc zrobione.
    Na chwilę obecną pali to 14 litrów gazu w trasie, benzyny około 11. W miescie jeszcze więcej. Tylko tak już nie śmierdzi.
    Auto brat zostawił na tydzień więc chcę do niego teraz ja podejść od strony elektryki. Monowtrysku wiem że nie sprawdzę czy leje, ale jak pali też gazu tyle więc obstawiam na przekłamania temperatury/cisnienia/sondy.
    Tylko nie mogę znaleźć warunków wyjściowych dla tych czujników.

    8V, innych 1.4 nie było, jedyny taki silnik w Palio/siena, przynajmniej w/g eper czy workshopa

    PS.
    Czujniki temperatur - na schemacie między masą a kompem - czyli charakterystyki by sie przydały opór/temperatura. Czujnik ciśnienia ma widze 3 kabelki - masa, zasilanie z kompa i wyjście wzmacniacza - czyli znowu jakie napięcia ma to generować na wyjściu. Bo zasilanie pewnie jest OK, zasila ono też potencjometr przepustnicy.
  • Poziom 16  
    Jeżeli to silnik 160A1.046 to przy 20 stopniach ma jakieś 2-3 kilo a przy 90 200-300 omów
    który rok auta bo po 97 podepniesz się czymkolwiek
  • Poziom 30  
    Według Eper i Workshopa silnik 178B2.000.
    Rok 1998. 1372cc

    Czymkolwiek podłaczyć to znaczy?
    FiatECUScan 2.1 nie ma Palio/Sieny 1.4
  • Poziom 30  
    Ok. Mniej/więcej znalazłem tak. Czujnik temperatury powietrza oraz wody to praktycznie to samo o takiej samej charakterystyce. 2.5kΩ przy 20°, 1.2kΩ przy 40° i tak dalej (50-0,8, 60-0,58, 70-0,42, 80-0,3, 90-0,23).
    Czujnik cisnienia (nr kat. 46531222) to 0,25÷4,75V dla 17÷105kPa.

    Więc jesli to prawda to teraz mogę pomierzyć.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 30  
    Ma ktoś czytelny schemat instalacji systemu wtryskowego do Sieny 1.4?
    Dostępne na forum tak zwane "skany" uniemozliwiają odczyt kolorów kabli.
    Chociaż czytelną stronę 211 z Sam Naprawiam może ktos podeśle?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Mam podobny problem, czy miałby ktoś jakiś schemat elektryczny lub coś pomocnego ?
  • Poziom 30  
    Znajdz na necie program "Fiat Palio-Siena - Workshop Manual"
    Tylko tak dałem rady się rozczytać co jest co, mimo że po hiszpańsku.
    Czytelne skany tego modelu nie istnieją. Chyba że ktos je wykona.