Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

szczotki w odkurzaczu Zelmer

BOSSMAN26 31 Sie 2004 14:29 6897 11
  • #1 31 Sie 2004 14:29
    BOSSMAN26
    Poziom 16  

    W/w odkurzacz po załączeniu do sieci i uruchomieniu zaczyna iskrzycz ze szczotek w silniku a także emituje BARDZO duży chałas nie jest to typowy dla tego typu odkurzaczy. moje pytanie brzmi czy mozna wymienic szczotki jesli tak to jak je zdemotowac i czy tomoze byc rozwiązanie moje kłopotu.

    0 11
  • #2 31 Sie 2004 14:47
    peter.z
    Poziom 13  

    Witam. Wg. mnie to najpierw sprawdź w jakim stanie są stare szczotki, przy okazji przeczyść szczeliny w komutatorze,ewetualnie przeszlifuj go delikatnie papierem ściernym, sprawdź łożyska na wirniku, wyczyść wszystko z kurzu, przesmaruj i sprawdź czy pomogło, może wcale nie trzeba zmieniać szczotek.
    Co do ich demontażu to są one w prowadnicach zatrzaskiwane od góry takimi blaszkami pod którymi są sprężyny dociskowe. Odpinasz blaszkę i wyciągasz szczotkę z plecionką która doprowadza do niej prąd.
    Pozdro.

    0
  • #3 31 Sie 2004 15:41
    Sylwek47
    Poziom 14  

    Witam
    Iskrzenie na szczotkach spowodowane jest dużym poborem prądu.
    Przyczyną tego jest zwarcie zwojowe wirnika i prawdopodobnie będzie trzeba wymienić wirnik.

    0
  • #4 01 Wrz 2004 09:13
    luna
    Poziom 22  

    Pozdrawiam :) Proponuję sprawdzić turbiny :o Podczas pracy odkurzacza
    jeżeli będą biły turbiny to również ze szczotek sypią się iskry .Pamiętaj o
    fitrach:wlotowym i wylotowym.Powodzenia :)

    0
  • #5 01 Wrz 2004 19:43
    BOSSMAN26
    Poziom 16  

    co do filtrów to je czysciłem w miare mozliwosci a wchodzący wymieniłem zadnego specjalnego efektu. co do łożysk to jak sie do nich dobrac jak zdemontowac turkiny ? ?, i co do smarowania to czym czy starczy zwykły smar silnikowy lub tawot ??

    0
  • #6 01 Wrz 2004 20:26
    Piotr36
    Poziom 17  

    Do smarowania można używać zwykłego smaru do łożysk, ale są to łożyska kryte z zapasem smaru, którego wystarczy do końca "żywota" łożysk. Turbinę odkręca się jedną nakrętką na końcu wirnika silnika - sama schodzi. Trzeba tylko pamiętać o kolejności ułożenia elementów. Proponuję jednak wymienić łożyska na nowe /to niewielki koszt/ i wyczyścić komutator drobnym papierem ściernym oraz poprawić rowki wirnika. Całość dobrzewydmuchać i złożyć - powinno działać.

    0
  • #7 14 Sty 2005 10:10
    BOSSMAN26
    Poziom 16  

    Komutator wyczysciłem łązyska skpsikałem smarem w areozolu, wyczysciłem turbiny i jedna musiałem usunąc nie mogłe juz jej włóżyc do środka przy składniau ponadtto zauwazyłem i nie wime czy tak powinno pyc ce wewnetrzny okrąg na którym jest mocowana na wał w silniku był bardzo rozrowiony i odkształcony do środka (były luzy, mogłem go przesywac w gure i dół ośka w poziomie a ja go przesuwałem w pionie) zdemontowałem go/usunełem ale efekt z nim czy bez niego jest taki sam ogromne wycie silnika niemal startujacy samolot, i co teraz :?

    0
  • #8 14 Sty 2005 10:31
    elektronikk
    Poziom 20  

    witam
    musisz wymienić łożyska na nowe koszt jednego około 8 zeta , nie można smarować ło smarem w aerozolu tylko smarem stałym do łożysk, musisz je poprostu wymienić ,wymiana polega na wybiciu starego łożyska z wałka wirnika i nabiciu nowego , albo oddaj wyrnik do dowolnego zakładu mechanicznego oni mają tam ściągacze i za grosze ci to zrobią , komutatot wyczyść dokładnie i igła usuń z jego przerw pozostałość po pyle ze szczotek P.S. jako meczhanik polecam łożyska SKF , są bardzo trwałe ,czego nie można powiedzieć o Iskrze
    Pozdrawiam !

    0
  • #9 14 Sty 2005 17:32
    Michczar
    Poziom 20  

    Panowie ! iskrzenie na szczotka moze byc spowodowane
    -zuzyciem szczotek
    -zwarciem międzyzwojowym na wirniku
    -zuzyciem lozysk(ale lozyska musza byc bardzo ale to bardzo zuzyte)
    czasami wystepuje iskrzenie po zalozeniu nowych szczotek,wtedy najlepiej dopasowac je za pomoca zwyklego pumeksa.Wlaczamy silnik i przykladamy pumeks do komutatora.jezeli po datarciu szczotek i wymianie lozysk iskrzy nadal tzn ze mamy wirnik do wymiany.

    0
  • #10 16 Sty 2005 12:34
    eldom
    Poziom 21  

    Witam!
    Na 99%
    wirnik i łożyska są do wymiany.
    Łożysk się nie smaruje niczym (ani smarem stałym ani oliwą) powinny być zakryte (ZZ lub RS) i fabrycznie nasmarowane. Nie warto kupować tańszych (chińskich?),najlepiej polskie. W odkurzaczu używanym w domu szczotki wytrzymują ok 6-10 lat i dłużej. Uszkodzenie szczotek jest najczęściej skutkiem uszkodzenia wirnika.
    Pozdrawiam

    0
  • #12 21 Sty 2005 12:46
    kawasaki454
    Poziom 12  

    Witam na forum. Przeczytałem w jednej odpowiedzi o wybijaniu i nabijaniu łożysk i myślę, że to tylko przenosnia. Łożyska ściąga się sciągaczem po lekkim nagrzaniu ich obudowy.a nakłda na oś również po ich lekkim ogrzaniu. Wybijanie i nabijanie łożsk może doprowadzić do trwałego uszkodzenia wirnika lub łożysk. Łozyska czy są zużyte czy nie można sprawdzić starając się poruszyć zewnętrzną częścią łożyska - luzy będa wyczuwalne. Polecam wymiane turbin gdyż są napewno zużyte i dokłdane sprawdzenie wirnika w celu eliminacji usterki. Iskrzenie w okolici komutatora to może być również nadmierny luz lub zbyt ciasna prowadnica szczotki - zatkana kurzem. Myślę, że po sprawdzeniu tego, usunięcie usterki będzie możliwe. Pozdrowienia jurek

    1