Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rodzielenie internetu radiowego przez wifi

jarulek 01 Jul 2010 17:14 4980 57
  • #31
    bogiebog
    Level 43  
    W/g manuala w AP nie ma klonowania MAC-a. to jest OK.

    Sprawdż czy masz internet ?
    Jeśli nie to ustaw MAC WAN portu na MAC karty WIFI.
    MAC karty WIFI zobaczysz na wydruku "ipconfig /all" uruchomionego w oknie CMD.exe - to będzie Adres fizyczny przy opisie połączenie bezprzewodowego.
  • #32
    jarulek
    Level 9  
    zobacz do mojego postu wyżej bo nie zauwazyłem że napisałeś i edytowalem tamtego, tam poddoawałem te macki, mac wziałem w taki sposób jak napisałeś
    na karcie starej mailem 00-30-4f-4e-05-b7
  • #33
    bogiebog
    Level 43  
    W ustawieniach WA500 jest błąd.
    Tam gdzie masz [x] Client, i [x] MAC of AP
    https://obrazki.elektroda.pl/6_1277997740.png

    SSID lub MAC tutaj to ma być od urządzenia _dostawcy_ nie twojego routera.
    Najlepiej zaznacz [x] SSID i nazwę sieci dostawcy. Ale jak przejdziesz przez [Survey] ... i [Connect] to nie wypełnia tych pól ? zaznacz tylko [x] SSID zamiast []MAC. To oznacza że WA500 połączy do AP dostawcy w/g SSID a nie w/g MACa - co prawie na to samo wychodzi.
  • #34
    jarulek
    Level 9  
    Zrobiłem tak jak mowisz ale teraz w ogole nie moge wejść na AP
  • #35
    bogiebog
    Level 43  
    > ale teraz w ogole nie moge wejść na AP
    i kable masz [AP] === [router] === komputer ?
    co pokazuje "Status" routera ?

    Może ten 192.168.1.254 jest w użyciu i jak AP-ek podłączył sie do sieci WIFI z innymi komputerami to to się "skonfliktowało" ?

    Na AP zawsze możesz wejść:
    - ustawiasz adres karty sieciowej ręcznie na 192.168.1.11
    - kablem komputer <=> AP
    - wchodzisz na http://192.168.1.254

    Może zmień IP AP na jak pisałem 10.67.131.1 ?
    wtedy przy wchodzeniu na AP zawsze musisz ustawiać ręcznie IP karty komputera na 10.67.131.2 i kablel z komputera do AP wprost.
  • #36
    jarulek
    Level 9  
    nie moglem wejść jak byl komputer bezpśrednio podłączony do AP
    w instukcji mialem ze jak chec wejść na AP to IP komputera musze zmienić na 192.168.1.100


    Ustawiem IP AP na 10.67.131.1 i juz nie moglem sie z nim polaczyc wpisujac w przegladarke 10.67.131.1 wiec zmienilem IP komputera na 10.67.131.2 i pisze ze ten adres jest juz uzywany w sieci albo jak spróbuje drugi raz łączy się i łączy i nic


    Teraz podłączyłem przez router wszedlem na AP zadziałało a tem stary adres IP routera 254 na koncu. Ja juz nie ogarniam co sie dzieje ze raz dziala raz nie.

    teraz znow zmienilem na adres podany przez Ciebie i znow nie moge wejść na AP

    i znow podlaczylem sie bezposrednio do AP to moglem wejść na niego ale znow IP zmienilo sie na domyślne...
  • #37
    bogiebog
    Level 43  
    Z tym wchodzeniem na AP przez router to jest tak:

    Router ma dwa adresy WAN i LAN i te adresy muszą należeć do różnych sieci. Jeśli AP (który) jest po stronie WAN jest w sieci WAN to możesz wejść na AP przez router. Np 10.x.x.x nie jest w sieci 192.168.1.x dlatego nie możesz wejść. Jak masz IP APeka 192.168.1.x to możesze wejść przez router. Ale jak łączysz AP wprost do komputera to IP komputera i AP muszą być w tej samej sieci (czyli trzy pierwsze liczby w IP muszą być takie same)

    Myśle że skoro są takie schody z konfiguracją _obu na raz_ to powinniśmy spróbować najpierw AP a potem router ? OK ?
  • #38
    jarulek
    Level 9  
    no tak myslalem od poczatku, możemy spróbować jutro bo dzisaj juz sie lekko zdenerowalem i spakowalem wszystko.

    Dzięki wielkie za tyle godzin męczarni ;)
  • #39
    bogiebog
    Level 43  
    Aby wykluczyć wszelkie pomyłki typu "myślałem że to tak a to było inaczej" podłącz neta do karty WIFI komputera i

    Menu Start/Uruchom: CMD.exe, wpisz
    ipconfig /all >>"%temp%\log1.txt"
    tracert -d 74.125.43.105 >>"%temp%\log1.txt"
    ping www.google.com >>"%temp%\log1.txt"
    arp -a >>"%temp%\log1.txt"

    Załącz plik "%temp%\log1.txt" lub wyślij mi na priva jak masz obiekcje do publikacji IP/MAC-ów na forum.
  • #40
    jarulek
    Level 9  
    Wysłałem ale chyba tylko to z pierwszej komendy się zapisało w tym pliku
  • #41
    bogiebog
    Level 43  
    Kolego @jarulek w/g loga nie masz statycznego IP, masz dynamiczne przydzielane przez dostawce czyli "raczej" nie możesz/powinieneś wpisywać statycznego IP do routera na port WAN.

    Sieć dostawcy to 192.168.1.x więc lepiej zmienić IP AP na z innej sieci żeby wykluczyć konflikty z innymi urządzeniami sieci dostawcy.

    A więc: od nowa, reset AP do fabryczny ustawień.
    - kabel antenowy odłącz od AP
    - kabel z komputera do AP.
    - karta LAN w komputerze IP 192.168.1.15/255.255.255.0

    - wejdż na konfigurację AP 192.168.1.1
    - wyłącz DHCP serwer.
    - ustaw IP na 10.0.111.254/255.255.255.0, zapisz, reboot

    - kabel antenowy do AP podłącz
    - karta LAN w komputerze IP 10.0.111.2/255.255.255.0
    - wejdż na konfigurację AP (nowy IP 10.0.111.254)
    - Wireless tryb Client
    - podłącz do sieci dostawcy, ustaw szyfrowanie
    - załącz Status

    - karta LAN w komputerze ustaw na automatycznie.
    - co pokazuje "ipconfig" z okna CMD.exe ? załącz wynik, czy IP adres jest 192.x.x.x ?
    jeśli tak to sprawdż internet,
    jeśli nie to ustaw MAC adres karty LAN w komputerze na takie same jak karty WIFI, reboot komputer, co pokazuje "ipconfig" ? załącz wynik, sprawdź internet.

    sprawdzamy internet przez "ping 74.125.39.147"
    jak nie działa to załącz (lub wyślij na priva) takiego samego loga ponownie.
  • #42
    jarulek
    Level 9  
    >> - załącz Status
    Rodzielenie internetu radiowego przez wifi
    >>- co pokazuje "ipconfig" z okna CMD.exe ? załącz wynik, czy IP adres jest 192.x.x.x ?
    Rodzielenie internetu radiowego przez wifi
    >>jeśli nie to ustaw MAC adres karty LAN w komputerze na takie same jak karty WIFI, reboot komputer, co pokazuje "ipconfig" ? załącz wynik, sprawdź internet.
    jak sie zmienia mac karty ?
  • #43
    bogiebog
    Level 43  
    Właściwości karty sieciowej/Zaawansowane
    i róznie to może sie nazywać
    Adres Sieciowy
    lub
    MAC adres

    pokaż jaką listę parametrów tutaj ty masz bo każda karta ma trochę inne

    Rodzielenie internetu radiowego przez wifi
  • #44
    jarulek
    Level 9  
    Rodzielenie internetu radiowego przez wifi

    czyli w adresie sieciowym wpisać mac ?
  • #45
    bogiebog
    Level 43  
    tak, wpisz tam MAC karty WIFI (bez "-" znaków)
    i potem sprawdż czy przyjeło, z okna CMD.exe

    ipconfig /all

    Dodano po 2 [minuty]:

    dla pewności po zmianie MACa w karcie LAN reboot router i reboot komputer.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak to testujesz teraz to masz połączone następująco ?

    antena == AP === komputer ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jesteś pewny że szyfrowanie ma być WEP ? a nie WPA/WPA2 ?

    Możesz to sprawdzić za pomocą programu inssider. Odłącz kablel sieciowy, Podłącz antenę do karty WIFI, i przeskanuj sieć inssider-em zamieść wynik.
  • #46
    jarulek
    Level 9  
    Rodzielenie internetu radiowego przez wifi
    w oprogramowaniu karty sieciowej pisze ze jest WEP ENable czylu raczej to to będzie
    MAC wpisałem z myślnikami ale przyjęło, widać w tym logu co CI wysłałem na PW
  • Helpful post
    #47
    bogiebog
    Level 43  
    > WEP ENable czylu raczej to to będzie
    ale WEP może mieć rózną ilość bitów, sprawdź ile bitów użyć albo próbuj różne wartości 64,128,152

    > MAC wpisałem z myślnikami ale przyjęło
    ale wpisałeś bez "-" bo widzę ze MAC jest ustawiony na karcie LAN poprawnie

    Dodano po 55 [sekundy]:

    w tym programiku Planeta, klikaj, może pokaże ile bitów WEP używa.
  • #48
    jarulek
    Level 9  
    Rodzielenie internetu radiowego przez wifi
    w AP ustawiałem cały czas 64 bity i hex
  • #49
    bogiebog
    Level 43  
    Daj jeszcze raz zrzut ustawień WIFI (security) w WA500, tam gdzie są ustawienia WEP

    Dodano po 1 [minuty]:

    ile znaków masz w WEP Key ?
  • #51
    bogiebog
    Level 43  
    OK, 10 hex cyfr to jest szyfrowanie 64bitowe, zatem się zgadza

    https://obrazki.elektroda.pl/94_1278062589.png
    Dlaczego Wa500 pokazuje kanał 6
    a planet kanał 1 ?
    Zamieść co pokazuje [survey] z planeta i z wa500
    https://obrazki.elektroda.pl/5_1278067328.png
    https://obrazki.elektroda.pl/94_1278062589.png
    planet pokazuje że łączysz się na inny AP niż w wa500g
    porównaj MAC adresy i Channel

    Proszę wklejać zdjęcia wg tej instrukcji: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic595877.html [DriverMSG]
  • #52
    jarulek
    Level 9  
    teraz akurat jest channel 1 i 11 mbps tak ja kzwykle mam na planecie
    Rodzielenie internetu radiowego przez wifi
    tu znalazlem ciekawa zakladke jeden z tych macow to wlasnie ten co lacczy sie z nim planeta a drugi to mac AP
    Rodzielenie internetu radiowego przez wifi Rodzielenie internetu radiowego przez wifi

    dodam że zmieniłem IP na 192.168.2.199 bo mój dostawca powiedział, żebym na taki zmienił, żeby nie było konfliktu u nich
  • #53
    bogiebog
    Level 43  
    jak to pozmieniałeś to jest net na komputerze ?
    Jak nie to pokaż "ipconfig /all"

    Spróbuj zaznaczyc [x] "MAC of AP" zamiast "SSID" w wireless konfiguracjcie WA500.
    Ale teraz w Status widzę że jesteś podłączony bo Signal jest 19db
    https://obrazki.elektroda.pl/20_1278083039.png

    No to sprawdzaj czy jest internet

    Proszę wklejać zdjęcia wg tej instrukcji: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic595877.html [DriverMSG]
  • #54
    jarulek
    Level 9  
    nie ma neta cały czas
    czyli mówisz że zaznaczyć MAC of AP i wpisać ten mac co jest z nim połączony w planet ?
    Zaraz tego spróbuje
  • #55
    bogiebog
    Level 43  
    jak nie ma neta to pokaż "ipconfig /all"
  • #56
    jarulek
    Level 9  
    ok to za chwile pokażę tutaj masz zrzut statusu jak połączyłem sie przez Maco of AP ale jak biore survey i mam zaznaczone SISD to i tak automatycznie wypełnia mi pole tym własnie maciem
    Rodzielenie internetu radiowego przez wifi

    przy podanym IP karty lan
    Rodzielenie internetu radiowego przez wifi
    przy automatyczny IP karty
    Rodzielenie internetu radiowego przez wifi
  • #57
    bogiebog
    Level 43  
    Ale karta Połączenie Lokalne nie ma sklonowanego MAC adresu z karty WIFI - a ma mieć.
  • #58
    jarulek
    Level 9  
    Witam, zadzwonilem do mojego dostawcy intrentu i po prostu chyba zezwolił na połączenie z mojego AP bo widział że jestem połączony. Resztę jak zrobić z routerem tez mi powiedział.
    Wielkie dzięki za udzielaną mi tu pomoc, odwalasz tutaj znakomitą robotę, wielkie dzięki jeszcze raz. Wydaje mi sie że cały czas było wsztko dobrze tylko ten mac sie nie zgadzał.