Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A 91' 1.7 D problem z centralnym zamkiem z pilot

TomoMadej 27 Cze 2010 12:00 2716 5
  • #1 27 Cze 2010 12:00
    TomoMadej
    Poziom 2  

    Witam!
    Mam w/w samochód. Kawal czasu temu, gdy byłem z tatą w górach ściągnęło nas na pobocze, bo jakiś tuman wyprzedzał na 3 jak nie na 4 ciężarówkę. Złapaliśmy pobocza i zjechaliśmy/zeskoczyliśmy w pole, które było ok 1,5m niżej niż jezdnia. W polu jeszcze przejechaliśmy rozpędzeni w poprzek przez polną drogę i też nas nieźle podbiło. Na szczęście Leopardowi nic się nie stało mechanicznego, poza całym przodem wypchanym kłosami. Dobrze, że mieliśmy płytę pod silnikiem. Ale do rzeczy... Po tym "zboczeniu z drogi" szlag trafił alarm i centralkę z kluczyka i z pilota, a że byliśmy kawał od domu, to pojechaliśmy to jakiegoś pierwszego elektromechanika i coś tam pogrzebał i uratował(?) centralny zamek z kluczyka. Od jakiegoś czasu ten samochodzik przeszedł w moje ręce i chciałbym mu to naprawić, chodzi głównie o centralkę z kluczyka. Mam na razie rozbebeszony całe wnętrze, ponieważ wygłuszam samochód pod CA i puszczam przewody, więc jest idealny czas na zrobienie tego. Jak teraz parzyłem, po prawej stronie przy nadkolu pasażera nie ma żadnych modułów, tylko dochodzące przewody, ale domyślam się, że są to przewody do komputera z benzyny, albo turbo diesla. Przy nadkolu kierowcy jest jedna duża puszka w jakiś sposób przymocowana do nadkola tak, że nie mogłem jej odczepić, dochodzą do niej całe pęki przewodów. Poza nią są jeszcze 2 moduły właśnie chyba od alarmu. Jeden z nich jest dość mały, wchodzi kilka przewodów na krzyż, drugi jest troszkę większy, niewiele mniejszy od pudełka papierosów, wchodzi do niego paręnaście przewodów, a poza nimi 2 przewody do przycisku antykradzieżowego i jeden taki żółty krótki kabelek, bez jakiegokolwiek zakończenia, może antenka. Oba moduły są mechanicznie całe, PCB nie są pokruszone, popękane. W tym większym module, 2 pierwsze piny w kostce od wcodzących przewodów są odpowiedzialne za zakmykanie i otwieranie drzwi z centralki, jak połączyłem je kabelkiem z karoserią, to jeden podnosił rygle, a drugi opuszczał, albo na odwrót. Wiele może co mogło się tam popsuć? Jak to naprawić?
    Na allegro widziałem całe zestawy alarmu za 150zł. Za takie pieniądze jeszcze podjąłbym się próby naprawy tego, ale nie chciałbym, aby okazało się, że to nie to i zostanę z alarmem w pudełku. U mnie w okolicy Nowego Dworu Mazowieckiego nie słyszałem też o kimś dobrym zajmującym się alarmami, ale każdy z nich naliczy konkretną robociznę.
    Co tam mogło się popsuć? Jak to sprawdzić?

    0 5
  • #2 29 Cze 2010 20:34
    Ireneo
    Poziom 39  

    Wiesz co to kontrolka?Wyszukiwarka i zasada działania zamka masami.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zrób fotki,może to dostawka,niby obszerny opis a mało danych.

    0
  • #3 01 Lip 2010 16:56
    TomoMadej
    Poziom 2  

    Większa kostka:
    Opel Vectra A 91' 1.7 D problem z centralnym zamkiem z pilotOpel Vectra A 91' 1.7 D problem z centralnym zamkiem z pilotOpel Vectra A 91' 1.7 D problem z centralnym zamkiem z pilot

    mniejsza kostka:
    Opel Vectra A 91' 1.7 D problem z centralnym zamkiem z pilotOpel Vectra A 91' 1.7 D problem z centralnym zamkiem z pilot

    0
  • #4 01 Lip 2010 19:00
    Ireneo
    Poziom 39  

    Alarm proxima i uniwersalny moduł zamka,czyli dostawka.Wiele postów na ten temat i schematów(kolory standardowe).Wyszukiwarka pomoże.

    0
  • #5 16 Paź 2012 20:48
    TomoMadej
    Poziom 2  

    Witam ponownie!
    Do ostatnich dni centralny zamek z kluczyka chodził w porządku, kluczykiem w drzwiach kierowcy normalnie mogłem zamykać i otwierać wszystkie drzwi.
    Do niesprawnego alarmu, braku centralki z pilota i nie wciskania odbezpieczającego przycisku się się przyzwyczaiłem, lecz kilka dni temu przestał mi działać centralny zamek. Chodził normalnie, ale co jakiś czas mam zwyczaj używać smaru Wurta do zamków bębenkowych, więc psiuknąłem, kilka razy zamknąłem i otworzyłem i tak kilka, kilkanaście razy. W pewnym momencie centralka nie zaskoczyła i w ogóle przestała działać. Przestała także świecić dioda z Proximy. Czasami gdy włączę silnik to sobie mrugnie.
    Czego to wina, wymieniać ten moduł centralnego czy moduł alarmu proximy, bo brak centralki choćby z kluczyka jest już uciążliwy.
    Pozdrawiam

    0
  • #6 16 Paź 2012 21:15
    slawek-lazarek
    Poziom 12  

    Centralka zamka centralnego:czerwony-plus12v ,czarny -masa,biały i brązowy sterowanie masą . Weź próbówkę sprawdź czy jest zasilanie , potem próbówka do plusa i sprawdź na białym i brązowym na zmianę przy zamknięciu i otwarciu powinna się pojawiać masa,jeśli nie to siłownik w drzwiach kierowcy lub kable między drzwiami a centralą.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo