Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobra praktyka instalatorska- Maszyny rolnicze

skorpion1272 01 Mar 2013 20:07 47807 75
  • #61
    ociz
    Moderator Samochody
    Są jeszcze 25A z cylindrycznych.
  • #62
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Baryłkowe: 8, 16, 25.
    Płaskie 3, 7.5, 10, 15, 20, 25, 30 i chyba nawet 1 i 2 A się zdarzają.
  • #63
    partyzancik
    Poziom 17  
    Ok dzięki . Zamienię 8A na 7,5 a 16 na 15.
  • #64
    Zico63
    Poziom 37  
    Błażej napisał:
    To można jeszcze takie dostać?

    Tak, w małych miejscowościach, w małych sklepikach, najlepiej w rolniczych - i będą to "resztówki" z czasów PRL. Liczyć więc można na to, co się spotka - ze sprowadzeniem są trudności.
    Choć teraz widzę (linków nie wolno, więc może nazwę?) Farmex, ale po 100 sztuk...:D
  • #65
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    To przy sprawnej instalacji dożywotnio. A przy niesprawnej jakiś tydzień :D
  • #66
    piachu1994
    Poziom 33  
    1. Wszystkie przewody w moich instalacjach mają co najmniej 1.5 mm2.
    2. Używam peszli, taśmy parcianej, rurek termokurczliwych oraz rożnych rodzajów końcówek na przewody.
    3. Nie uważam za używanie taśmy izolacyjnej do takich instalacji za dobry pomysł.
    4. Lutuję zawsze każdą końcówkę na przewód.
    5. "Masę" zazwyczaj przeprowadzam przewodem, większa pewność.
    6. Używam różno kolorowych przewodów (lubię jak jest kolorowo :) oraz znacznie poprawiają przejrzystość instalacji.
    7. Jeżeli zakładam z przodu żarówki H4 na gwincie R2 stosuję przekaźnik!
    8. W kwesti kierunkowskazów zakładam również przekaźnik (typowy przerywaczo-przekaźnik) z samochodu osobowego z trzema pinami 49, 49a oraz 31.
    9. Bezpieczniki dobieram według obciążenia danego obwodu z pewnym zapasem. Nie zakładam za dużych.
    10. Żarówki w kontrolkach mają zawsze po 2 waty.
    11. Halogeny z tyłu również na przekaźniku.
    12. Zakładam również (na życzenie klienta) światła awaryjne.
    13. Nie konserwuję niczego zużytym olejem silnikowym, co najwyżej skiby w pługu pomaluje :D
    14. Obecne wiązki w sprzedaży to nędza i rozpacz.
    15. Wszystko podłaczam według ogólnych przyjętych norm, nawet staram się, aby przewody kolorami pokrywały się w oryginale.
    16. Nie lubię fuszerki i nie robię calej instalacji w jedeń dzień, czasem dłużej schodzi, musze mieć wszystko idealnie zrobione.
    17. Do tej pory, okolo 5 lat nie miałem żadnej reklamacji, więc sądze, że klienci są zadowoleni z moich usług.

    Pozdrawiam Piachu :)
  • #67
    bearq
    Poziom 36  
    Jakich listew używacie do rozdzielania danego przewodu? Do niektórych pinów trzeba czasami podpiąć kilka przewodów i najlepsze w tym wypadku była by taka listwa jednak wiele konektoró "widełkowych" w jedną śrubę za dużo się nie zmieści Dobra praktyka instalatorska- Maszyny rolnicze
  • #68
    c64club
    Poziom 18  
    Stos dobrze zaciśniętych oczek skręconych śrubą mosiężną (M4-M6), jeśli to większe prądy. Jeśli z takiej śruby odchodzi gdzieś gałąź z mniejszym prądem, to może być oczko lutowane.
    Drugi patent to dobrym, właściwie przetopionym lutem (koniecznie w termopokurczu i silpaście) rozgałęzić, z takiego rozgałęzienia następne.
  • #69
    bearq
    Poziom 36  
    Taką listę mam zamiar zamontować w puszcze hermetycznej nad tynkowej. Listwa będzie niektóre światła rozdzielała (do wtyczki 7 biegunowej) a niektóre łączyła np światła postojowe które będą szły zamiast dwoma kablami (lewa i prawa strona) to jednym.
  • #70
    ociz
    Moderator Samochody
    Taka puszka działa tak, że wpuści wilgoć ale już nie wypuści i wszystko będzie ładnie gnić.
  • #71
    robokop
    Moderator Samochody
    Nie przesadzacie aby z tą fachowością? Fabryczne instalacje w Ursusach, przy braku "innowacji" ze strony użytkownika "żyły" bez problemu po 30 lat. Lutowanie każdej wsuwki z osobna to już gruba przesada - wystarczy mieć czym i umieć je obciskać. Z jednym się zgodzę - obecnie sprzedawane gotowe wiązki to nędza - przewody na styk, przekrój na pograniczu, w dodatku na podstawie "przedwojennych" schematów. Tak samo z przewodami do akumulatorów - od 1/3 do 1/2 cieńsze w porównaniu z oryginałem. Ale co poradzić, skoro gotowy przewód do traktora z klemami, kosztuje mniej, niż przewód 70mm2 czy 95mm2 na metry w hurcie...
  • #72
    bearq
    Poziom 36  
    Jeśli chodzi o mnie to zaciskarka do konektorów już została zamówiona. Lutował będę tylko te grubsze kable typowo prądowe. Z tyłu taką listwę muszę zamontować, ba nawet oryginalnie w całej instalacji występują takie 4 listwy. Trochę nie na miejscu będzie zamontowanie takiej listwy na zewnątrz bez żadnej ochrony ze względu na bezpieczeństwo użytkowników czy nawet dla samej instalacji więc puszka jakaś musi być tak aby można było takową listwę rozdzielającą schować więc jeśli nie puszka hermetyczna to co?
  • #73
    robokop
    Moderator Samochody
    Zamiast listw i puszek, zrób normalne kostki rozgałęźne, łączące przód z tyłem i prawą stronę z lewą. Zaoszczędzisz przekleństw przy rozjeżdżaniu ciągnika.
  • #74
    bearq
    Poziom 36  
    Jeśli chodzi Ci o kostki elektryczne to odpadają, nie mam do nich zaufania, z drugiej strony w warunkach polowych szybo śruby zardzewieją i nie będzie możliwości ich rozkręcenia w razie problemu. Co do maszyny to nie będzie to ciągnik a kombajn a myślę że to znacząco zmienia postać rzeczy.
  • #75
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #76
    c64club
    Poziom 18  
    ad odpowiedź kol. bearq - kupić mosiężne z mosiężnymi śrubami (i obowiązkowo blaszkami chroniącymi kable przed nacinaniem śrubą). Nie kosztują majątku, a problem z "gniciem" śrub znika.
    Niezależnie od blaszek, używać tuleejk zaciskanych. ALE - tuleki muszą być "gazoszczelnie" zaciśnięte, inaczej nie ma z nich pożytku, a po pewnym czasie hodujemy piękny odcień seledynu.

    BEZET-AGRO - Twój post powinno się podwiesić.