Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Optex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brama EcoStar A i sterownik wewnętrzny

27 Cze 2010 17:26 4724 5
  • Poziom 15  
    Posiadam bramę garażową EcoStar A i chciałbym podłączyć do niej przycisk dzwonkowy do otwierania i zamykania bramy. W instrukcji wyczytałem co nieco ale za bardzo się nie orientuję. oto fragment instrukcji:

    Cytat:

    Takie elementy dodatkowe jak: beznapięciowe sterowniki wewnętrzne
    i zewnętrzne, zewnętrzne odbiorniki radiowe, wyłączniki,
    zestyk drzwi w bramie i in. można podłączać do zacisków 1...5. Zaciski te przewodzą tylko bardzo niskie, bezpieczne napięcie maks. 30 V DC; Nie można podłączać tutaj napięć obcych, a w szczególności napięcia sieciowego!
    Wszystkie zaciski podłączeniowe można używać wielokrotnie, jednak maks. 1 x 1,5 mm2!

    Podłączenie zewnętrznych sterowników „impulsowych“ do wyzwolenia lub zatrzymania biegu bramy
    Między zaciskiem 1 (0V) a zaciskiem 2 (wejście impulsu)
    można podłączyć jeden lub więcej sterowników z zestykiem
    zamykającym (beznapięciowym), jak np. sterownik wewnętrzny lub zewnętrzny.


    Tu mam zdjęcie: Brama EcoStar A i sterownik wewnętrzny

    To znaczy że mam podłączyć dwupinowy kabel po wejście 1 i 2 i do włącznika dzwonkowego, którym przez naciśnięcie będę wywoływał impuls zamknięciu/otwarcia bramy?
  • Spec od Falowników
    Dokładnie tak wynika z opisu.

    Tylko raczej nie "dwupinowy", lecz "dwużyłowy".
  • Poziom 15  
    ok, mój błąd :)

    Ale czy jest pewność że gdy zrobię te "zwarcie" do zamknięcia bramy to nic nie spalę?
  • Poziom 24  
    Jest na 100% pewne że po zwarciu tych pinów tj 1 i 2 nie spalisz centrali.To jest wejście do podawania impulsów sterujących napędem .Tylko żadnych obcych napięć!
  • Spec od Falowników
    W razie wątpliwości w podobnych sytuacjach można zastosować do próby żarówkę 24V 10W w szereg z przyciskiem (o ile napięcie na zaciskach nie przekracza 30V, przy bramie nie powinno). Elektronika nawet nie zauważy rezystancji zimnej żarówki. Ale jeśli żarówka zaświeci, to gdzieś jest błąd.
    Oczywiście jeśli na badanych zaciskach występuje wyższe napięcie, to i żarówka musi być odpowiednia. A w bramie są również takie zaciski - np. 230V AC do oświetlenia podjazdu.
  • Poziom 15  
    Zrobiłem dla próby króciutkie zwarcie kablem miedzianym i brama ruszyła. Także podłączam włącznik dzwonkowy i sprawa rozwiązana.