Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awaria elektryki gazu. Nie palą się diody. Przełącznik?

27 Cze 2010 21:37 16366 5
  • Poziom 9  
    Mam elektryke gazu (przełącznik, emulator itp.) firmy Lecho. Instalacja to Zavoli. Ostatnio po 2 miesiącach nie używania gazu wymieniłem obydwie membrany w reduktorze i filtr gazu. Z początku cały czas świeciła się tylko czerwona dioda informująca o pracy na benzynie na każdym ustawieniu przełącznika. Przeczyściłem więc styki i 2 przekaźniki od gazu. Odrazu zaczeło wszystko dobrze się przełączać. Mimo to dodam że mam uszkodzony przeływomierz bo pali mi się cały czas CE od wymiany aparatu zapłonowego i to wymrugała dioda. Ale narazie z braku kasy jeżdżę tak. Mam też przełącznik od pompy paliwa i nawet gdy niby wszystko było ok i silnik pracował na gazie to po wyłączeniu tej pompy silnik gasł. Ale nic postanowiłem sprawdzić to w ten sposób że zatankuję do połowy wyjeżdzoną butlę do pełna i po przejechaniu jakiegoś odcinka zpowrotem dolać i zobaczyć czy coś wejdzie. Tylko że po przejechaniu jakiś 100 m zdązyłem wyjechać z podwórka CE zaczął mrugać i zapaliła się czerwona dioda zamiast żółtej oznaczającej pracę na gazie i zielona paliła się nadal oznacająca automatyczne przełączanie z benzyny na gaz. Wyłączyłem silnik i po odpaleniu wogule przestały działać diody na przełączniku. Znalazłem obok przekaźników jakiś spalony bezpiecznik więc go wymieniłem, mam też jakiś luźny pod kierownicą (podobno są 2) ale jest ok. A diody nadal nie palą jak by przełącznik przestał całkowicie działać. Ma ktoś jakiś pomysł czy już tylko gazownik/elektryk? Nie chciał bym płacić za jakąś pierdołę którą mogę sam naprawić.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdź czy nie spadły kabelki z elektozaworu.
  • Poziom 18  
    90% instalacji starszych generacji ma mase z karoseri i to jest najwiekszy blad! wtedy ulega awari przewod +.sterowniki itp,sprawdz czy kable gniazda bezp sa ok,i czy przy akumulatorze jest ok.2 bezp moze byc + po stacyjce
  • Poziom 9  
    Wczoraj troszkę przeszukałem samochód i znalazłem jeden bezpiecznik pod kierownicą - 25 A, a drugi - 10 A przy reduktorze. Nie mogłem znaleźć nic przy akumulatorze, może ze względu na brak miejsca pod maską i reduktor mam umieszczony po prawej stronie a akumulator po lewej. Ten przy reduktorze był cały ztopiony i zaśniedziały ale wyglądał mimo wszystko na to że nie pękł w środku jeszcze. Mimo to wymieniłem profilaktycznie obydwa, dodam też że te 2 konektory które wchodziły do tego przy reduktorze to tylko z jednego wychodził czerwony kabel a drugi nie miał kabla, ale był tam mały przewód peszlowy z którego wychodziły 2 kabelki właśnie ten czerwony i drugi brązowy i wyglądał na świeżo urwany więc to chyba z tego drugiego konektora który szedł do bezpiecznika, wiec go tam połączyłem. Znalazłem też przy reduktorze sterownik gazu i 2 przekaźniki. Przekaźniki miały trochę zaśniedziałe styki więc je przeczyściłem. Przeczyściłem właściwie wszystkie styki i wejścia jakie znalazłem od elektryki gazu. A jedyną masą jaką znalazłem to ta od tego większego elektrozaworu (od obiegu cieczy reduktora?) przy reduktorze zamocowana do jego obudowy. Sprawdzałem też resztę bezpieczników w samochodzie ale wszystko ok, dodatkowo też odłączyłem klemy od akumulatora na prawie 24 godziny wcześniej i też to nic nie dało. Więc to chyba faktycznie wskazywało by na tą masę karoserii. Tylko gdzie ją teraz szukać? W którym miejscu mniej więcej mogę ją znaleźć? I co dalej z nią począć? Wymienić cały przewód, zmienić masę najlepiej do akumulatora ? i kupić nowy przełącznik gazu? Czy ten sterownik/emulator?
  • Poziom 2  
    Jaki masz przelacznik wr czy gr ? sprawdz wiazke od przelacznika, czarny to jest przewod masowy , czerwony to jest przewod plus z pod stacyjki, brazowy to jest sygnal z cewki. Mysle ze masz trafiony przelacznik albo cos sie rozlaczylo. Sprawdz tez niebieski to jest zasilanie na cewki, podczas rozruchu zobacz czy cewki ci cykaja.
  • Poziom 18  
    sprawdz przy przelaczniku czy nie ma nadpalonej kostki