Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Awaria elektryki gazu. Nie palą się diody. Przełącznik?

Pawel4x4 27 Jun 2010 21:37 20065 5
  • #1
    Pawel4x4
    Level 9  
    Mam elektryke gazu (przełącznik, emulator itp.) firmy Lecho. Instalacja to Zavoli. Ostatnio po 2 miesiącach nie używania gazu wymieniłem obydwie membrany w reduktorze i filtr gazu. Z początku cały czas świeciła się tylko czerwona dioda informująca o pracy na benzynie na każdym ustawieniu przełącznika. Przeczyściłem więc styki i 2 przekaźniki od gazu. Odrazu zaczeło wszystko dobrze się przełączać. Mimo to dodam że mam uszkodzony przeływomierz bo pali mi się cały czas CE od wymiany aparatu zapłonowego i to wymrugała dioda. Ale narazie z braku kasy jeżdżę tak. Mam też przełącznik od pompy paliwa i nawet gdy niby wszystko było ok i silnik pracował na gazie to po wyłączeniu tej pompy silnik gasł. Ale nic postanowiłem sprawdzić to w ten sposób że zatankuję do połowy wyjeżdzoną butlę do pełna i po przejechaniu jakiegoś odcinka zpowrotem dolać i zobaczyć czy coś wejdzie. Tylko że po przejechaniu jakiś 100 m zdązyłem wyjechać z podwórka CE zaczął mrugać i zapaliła się czerwona dioda zamiast żółtej oznaczającej pracę na gazie i zielona paliła się nadal oznacająca automatyczne przełączanie z benzyny na gaz. Wyłączyłem silnik i po odpaleniu wogule przestały działać diody na przełączniku. Znalazłem obok przekaźników jakiś spalony bezpiecznik więc go wymieniłem, mam też jakiś luźny pod kierownicą (podobno są 2) ale jest ok. A diody nadal nie palą jak by przełącznik przestał całkowicie działać. Ma ktoś jakiś pomysł czy już tylko gazownik/elektryk? Nie chciał bym płacić za jakąś pierdołę którą mogę sam naprawić.
  • #2
    ElpigazN
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sprawdź czy nie spadły kabelki z elektozaworu.
  • #3
    gregor0819
    Level 18  
    90% instalacji starszych generacji ma mase z karoseri i to jest najwiekszy blad! wtedy ulega awari przewod +.sterowniki itp,sprawdz czy kable gniazda bezp sa ok,i czy przy akumulatorze jest ok.2 bezp moze byc + po stacyjce
  • #4
    Pawel4x4
    Level 9  
    Wczoraj troszkę przeszukałem samochód i znalazłem jeden bezpiecznik pod kierownicą - 25 A, a drugi - 10 A przy reduktorze. Nie mogłem znaleźć nic przy akumulatorze, może ze względu na brak miejsca pod maską i reduktor mam umieszczony po prawej stronie a akumulator po lewej. Ten przy reduktorze był cały ztopiony i zaśniedziały ale wyglądał mimo wszystko na to że nie pękł w środku jeszcze. Mimo to wymieniłem profilaktycznie obydwa, dodam też że te 2 konektory które wchodziły do tego przy reduktorze to tylko z jednego wychodził czerwony kabel a drugi nie miał kabla, ale był tam mały przewód peszlowy z którego wychodziły 2 kabelki właśnie ten czerwony i drugi brązowy i wyglądał na świeżo urwany więc to chyba z tego drugiego konektora który szedł do bezpiecznika, wiec go tam połączyłem. Znalazłem też przy reduktorze sterownik gazu i 2 przekaźniki. Przekaźniki miały trochę zaśniedziałe styki więc je przeczyściłem. Przeczyściłem właściwie wszystkie styki i wejścia jakie znalazłem od elektryki gazu. A jedyną masą jaką znalazłem to ta od tego większego elektrozaworu (od obiegu cieczy reduktora?) przy reduktorze zamocowana do jego obudowy. Sprawdzałem też resztę bezpieczników w samochodzie ale wszystko ok, dodatkowo też odłączyłem klemy od akumulatora na prawie 24 godziny wcześniej i też to nic nie dało. Więc to chyba faktycznie wskazywało by na tą masę karoserii. Tylko gdzie ją teraz szukać? W którym miejscu mniej więcej mogę ją znaleźć? I co dalej z nią począć? Wymienić cały przewód, zmienić masę najlepiej do akumulatora ? i kupić nowy przełącznik gazu? Czy ten sterownik/emulator?
  • #5
    IIIOPCIII22
    Level 2  
    Jaki masz przelacznik wr czy gr ? sprawdz wiazke od przelacznika, czarny to jest przewod masowy , czerwony to jest przewod plus z pod stacyjki, brazowy to jest sygnal z cewki. Mysle ze masz trafiony przelacznik albo cos sie rozlaczylo. Sprawdz tez niebieski to jest zasilanie na cewki, podczas rozruchu zobacz czy cewki ci cykaja.
  • #6
    gregor0819
    Level 18  
    sprawdz przy przelaczniku czy nie ma nadpalonej kostki