Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podział internetu radiowego, jaki router, jaka konfiguracja

tsukinocurse 27 Jun 2010 21:47 3400 11
    tsukinocurse
    Level 9  
    Witam.

Z góry przepraszam forumowiczów za moją głupotę. Wiem, że temat pojawiał się na forum wiele razy, ponieważ sam go zgłębiałem, czytałem... i im więcej czytałem tym mniej rozumiałem. Dlatego postanowiłem założyć własny wątek.

Jestem kompletnym laikiem, więc będę mówił bardzo prosto. Posiadam internet radiowy. Mam antenę satelitarną na domu. Prowadzi od niej taki kabelek z takim oto zakończeniem: Link , który jest bezpośrednio 'przykręcony' do karty sieciowej w komputerze stacjonarnym. Nazwa tej karty to: PLANEX GW-DS54GT 54 Mbps Wireless LAN PCI Adapter (jeśliby to mogłoby coś pomóc).

Chciałbym rozdzielić ten internet. W sensie takim, żebym mógł go odbierać bezprzewodowo w laptopie, w pokoju obok. Ten komputer stacjonarny to już mniejsza o niego, chodzi mi o laptopa przede wszystkim. I teraz moje pytanie: jaki router tudzież inne urządzenie powinienem kupić, i co następnie z nim zrobić, jak skonfigurować aby wszystko poprawnie działało?

Czytałem różne wątki na tym i na innych forach, ale w miarę czytania mój wyraz twarzy coraz bardziej przypominał emotkę 'oO.', a na usta coraz bardziej cisnęły mi się słowa 'WTF?'. Naprawdę, jestem ciemny jak noc i zielony jak wiosenna trawa jeżeli chodzi o te sprawy. Nawet podejrzewam, że czytając te wszystkie fora znalazłem odpowiedź na moje pytanie, ale ja po prostu NIC z tego nie rozumiem, nie ogarniam. Nie znam nawet tych terminów, które się tam przejawiały, switch, access point, nie wiem co to skrętka albo kabel jakiś tam RJ-45 czy coś tam, gdzieś tam, jakoś tam.