Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8 TDCI 2003r Gaśnie podczas jazdy, zapala Check

tomaj 21 28 Cze 2010 07:57 28285 11
  • #1 28 Cze 2010 07:57
    tomaj 21
    Poziom 2  

    Witam mam Forda Focusa 1.8 TDCI 2003r 115koni i przy predkosciach ponad 100 km/h samochod sie wylacza i zapala sie kontrolka swiec zarowych ,najczesciej dzieje sie to w czasie wyprzedzania auto nabiera prendkosci i w pewnym momencie gasnie.Czekam na szybka odpowiedz , i pozdrawiam[/quote]

    4 11
  • Pomocny post
    #2 28 Cze 2010 12:55
    markoo6
    Poziom 1  

    ja miałem podobny problem, teraz jest jeszcze gorzej. Objawy były takie same, lecz przy przyśpieszaniu nie gasł lecz tracił moc, mechanik powiedział że to prawdopodobnie przez zatankowane paliwo bardzo złej jakości. Kazał mi zatankować lepsze i dolać ulepszacza, tak zrobiłem. Była poprawa, cały następny dzień auto jeździło bez problemów (zrobiłem nim wtedy około 180km) wieczorem odstawiłem je pod dom, a rano gdy miałem jechać do pracy nie zapaliło. Kilka razy próbowałem, focus kręcił ale nawet nie było słychać aby załapywał, nawet dymku z rury nie puścił. Dziś zostało zaholowane do mechanika, usłyszałem że najprawdopodobniej wtryski, ale co Wy o tym sądzicie, jaki może być powód takiego zachowania auta (ford focus 1.8TDCI 115KM, 190tyś.przebiegu)

    5
  • #3 28 Cze 2010 17:57
    tomaj 21
    Poziom 2  

    dzieki za informacje,ale w moim focusie tylko tak sie dzieje przy wyprzedzaniu i auto odpala na dotyk,a w twoim najprawdopodobnie czujnik polorzenia walkow rozrzadu nawalil zanjduje sie w pokrywie zaworowej...pozdrawiam

    2
  • #4 29 Cze 2010 16:18
    Scalak5
    Poziom 22  

    tomaj 21 napisał:
    dzieki za informacje,ale w moim focusie tylko tak sie dzieje przy wyprzedzaniu i auto odpala na dotyk,a w twoim najprawdopodobnie czujnik polorzenia walkow rozrzadu nawalil zanjduje sie w pokrywie zaworowej...pozdrawiam

    I to tym bardziej świadczy o wtryskach .
    Sprawdź przelewy.

    4
  • #5 30 Cze 2010 07:53
    tomaj 21
    Poziom 2  

    jakie przelewy?

    2
  • #6 30 Cze 2010 08:31
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    zrób diagnostyke, odczytaj błedy, sprawdz cisnienie i wtryski

    1
  • #7 30 Cze 2010 19:26
    Scalak5
    Poziom 22  

    Chłopie jak masz tdci i nie wiesz co to przelewy to jedź do mechanika.Mniejsze straty.

    1
  • #8 30 Cze 2010 23:18
    zexel
    Poziom 9  

    Dotyczy układu wtryskowego 1.8 i 2.0 TDCI ford.

    Objawy:
    1. Brak możliwości uruchomienia silnika, utrudniony rozruch zimnego silnika, utrudniony rozruch silnika po rozgrzaniu, mrugająca lampka świec żarowych,mrugająca lampka świec żarowych przy pełnym obciążeniu ( np przy wyprzedzaniu), zapalająca się lampka check engine, nierównomierna praca silnika, nadmierna emisja spalin, spadek mocy.


    Każdą naprawę należy rozpocząć od odczytania zawartości pamięci błędów sterownika silnika.Jeżeli błędy zapisane w sterowniku silnika są związane z kontrolą ciśnienia paliwa:
    -dokonać "próby przelewowej" ( odczepić przewody z przelewów wtryskiwaczy i zaślepić. Podłączyć do przelewów wężyki z menzurkami pomiarowymi . Spróbować uruchomić silnik. Jeśli nie odpala - kręcić rozrusznikiem. Norma wartości przelewu to około 30ml/1 min. Jeśli wartość przelewu jest większa wtryskiwacz wymienić lub naprawić.Dopuszczalna max różnica przelewu między wtryskiwaczami nie może wynosić więcej niż 30%.

    3
  • #9 01 Lip 2010 06:21
    Scalak5
    Poziom 22  

    Chyba wkradł ci się błąd ok 30ml.po 5 minutach pracy po 1 minucie paliwo w przezroczystych wężykach /długości ok.50cm/nie powinno wykraczać poza nie.

    2
  • #10 01 Lip 2010 10:42
    tixon
    Poziom 2  

    Witam mam Forda Tourneo connect 1.8 tdci
    Po ostatniej zimie mailem taki problem. Samochód odwiedził 3 mechaników po czym pojechał poszedł do salonu forda okazało się, że poszedł jeden wtryskiwacz.
    Jeden z mechaników wymienił ale jak się okazało na komputerze w salonie nie ten co trzeba. Ostatnio problem się powtarzał silnik gasł ale pod obciążeniem przy 2000obr/min lecz gdy zredukowałem mogłem bez problemu kręcić do 4 tyś Gdy silnik zgasł w trasie i jyż nie chciał odpalić wystarczyło odłączyć wadliwy wtrysk i silnik odpalał a kontrolka świec nie zapalała się

    3
  • #11 09 Sie 2010 12:29
    kryshad
    Poziom 2  

    Witam,
    mam Focusa 1,8 tdci 115KM 2003 150000km przebiegu i zmagam sie z tym samym problemem. Silnik gaśnie na 4 i 5 biegu podczas gwałtownego dodawania gazu (pedał gazu w podłogę). W ubiegłym tygodniu byłem w Fordzie na diagnostyce i okazało się że mam wszystkie wtryski do wymiany (koszt w serwisie ok 7tys. zł.)
    Czy istnieje jakieś tańsze rozwiązanie problemu z wtryskami?

    Pozdrawiam
    Kris

    3
  • #12 22 Sty 2011 18:44
    tixon
    Poziom 2  

    Problemem był spadek ciśnienia paliwa spowodowany wadliwym wtryskiwaczem. Przepuszczał paliwo z powrotem do pompy przez co nie było odpowiedniej wartości ciśnienia. Wysłałem dwa wtryski do regeneracji. w jednym zostały wymienione uszczelniacze a do obu wygenerowane nowe kody. Elektromechanik który je programował był pod wrażeniem wykonanej regeneracji, jak mówił pierwszy raz spotkał się z tak profesjonalną robotą. Co do demontażu wtrysków można wykonać samemu nie jest trudno a można zaoszczędzić czas i pieniądze koszt całej naprawy z programowaniem wyniósł nieco ponad tys. zł

    2
  Szukaj w 5mln produktów