Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicia 1,3 skrzypiący hamulec

Martyna100 28 Jun 2010 16:30 5635 6
  • #1
    Martyna100
    Level 1  
    Witam,



    Dwa tygodnie temu zauważyłam ze grzeją mi się przednie koła samochodu, raz zdarzyło sie ze z lewego koła zaczął lecieć dym. Odstawiłam samochód do naprawy do mechanika, który po naprawie stwierdził ze przejrzał i oczyścił cały przedni układ hamulcowy, wymienił tłoki i płyn hamulcowy (ale tylko z przodu), klocków hamulcowych nie wymieniał bo było to robione 5 m-cy temu i jeszcze nie były starte i oddał mi samochód. Niestety po wyjechaniu od mechanika zaczął "skrzypieć" mi hamulec, a dokładniej, przy hamowaniu, w momencie kiedy samochód się już zatrzyma i zaczynam zdejmować nogę z hamulca to rozlega się dźwięk przypominający skrzypienie drzwi na zawiasach. Przed oddaniem samochodu do mechanika nie było takiego problemu - gdy zgłosiłam to mechanikowi powiedział że tak było i że to jest wina głośnej pracy tylnego układu hamulcowego do którego on sie nie dotykał i który może mi zrobić za oczywiście kolejną opłatą.
    Nie bardzo w to wierzę, ale proszę o radę, czy jest możliwość ze skrzypienie spowodowane jest jakimś problemem z tylnym układem hamulcowym czy to raczej mechanik grzebiąc w przednim układzie hamulcowym czegoś nie nasmarował, a teraz nie chce mu sie poprawiać??
    Dodam tylko ze po odebraniu samochodu od mechanika, przy każdorazowym naciśnięciu hamulca słyszę syk uciekającego powietrza (tak jak z pompki przy pompowaniu roweru) - czy to może mieć także związek ze skrzypieniem hamulca??
    Z góry dziękuję za opinie i pomoc.

    Martyna
  • #2
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zacznij od kontroli hamulców na stacji, na podstawie wyników można dopiero dokonać oceny, zużycia.
  • #3
    automix
    Level 19  
    W skodach feliciach bardzo często skrzypi korektor siły hamowania. Jest on umiejscowiony na tylnej osi. Mechanik może mieć rację że to tylny układ hamulcowy tak skrzypi. A tak na marginesie dziwi mnie fakt że odpowietrzał tylko przód a tyłu nie. No ale cóż, to tylko moje spostrzeżenie. A co do tego skrzypienia to mam to dokładnie tak samo w samochodzie teściowej i przestałem się tym przejmować, bo na dobrą sprawę po wyczyszczeniu i przesmarowaniu tej dźwigienki za 2-4 tygodnie jest to samo.
  • #4
    Norbiiis
    Level 12  
    automix wrote:
    W skodach feliciach bardzo często skrzypi korektor siły hamowania. Jest on umiejscowiony na tylnej osi. Mechanik może mieć rację że to tylny układ hamulcowy tak skrzypi. A tak na marginesie dziwi mnie fakt że odpowietrzał tylko przód a tyłu nie. No ale cóż, to tylko moje spostrzeżenie. A co do tego skrzypienia to mam to dokładnie tak samo w samochodzie teściowej i przestałem się tym przejmować, bo na dobrą sprawę po wyczyszczeniu i przesmarowaniu tej dźwigienki za 2-4 tygodnie jest to samo.


    Korektor hamowania na tylne koła w spi jest na tylnej belce, a w mpi przy serwie. Łatwo zdiagnozować czy to tylne hamulce, zaciagając parokrotnie hamulec reczny, ale z wciśnietym guzikiem żeby nie zagłuszyć sobie tych pisków. Identyczna przypadłość jak w golfie 3. Popiskiwanie dochodzi z bębnów, a dokładnie z okolic szczęk. Nie odpowietrzał tylnego układu bo zapewne odpowietrzyniki są skorodowane i niechciał dodawac sobie kolejnej roboty.
  • #5
    maszan
    Level 25  
    Norbiiis wrote:
    automix wrote:
    W skodach feliciach bardzo często skrzypi korektor siły hamowania. Jest on umiejscowiony na tylnej osi. Mechanik może mieć rację że to tylny układ hamulcowy tak skrzypi. A tak na marginesie dziwi mnie fakt że odpowietrzał tylko przód a tyłu nie. No ale cóż, to tylko moje spostrzeżenie. A co do tego skrzypienia to mam to dokładnie tak samo w samochodzie teściowej i przestałem się tym przejmować, bo na dobrą sprawę po wyczyszczeniu i przesmarowaniu tej dźwigienki za 2-4 tygodnie jest to samo.


    Korektor hamowania na tylne koła w spi jest na tylnej belce, a w mpi przy serwie. Łatwo zdiagnozować czy to tylne hamulce, zaciagając parokrotnie hamulec reczny, ale z wciśnietym guzikiem żeby nie zagłuszyć sobie tych pisków. Identyczna przypadłość jak w golfie 3. Popiskiwanie dochodzi z bębnów, a dokładnie z okolic szczęk. Nie odpowietrzał tylnego układu bo zapewne odpowietrzyniki są skorodowane i niechciał dodawac sobie kolejnej roboty.

    Gwoli scislosci korektor hamowania na belce wystepuje w Felicjach, ale tylko z nadwoziem KOMBI .HB maja korektory na wyjsciach pompy hamulcowej w postaci dlawikowi , niezaleznie od wersji SPI czy MPI .
  • #6
    automix
    Level 19  
    Dziwne moja teściowa a 1,3 MPI w wersji nadwozia Hb i ma na belce tylnej.
  • #7
    ociz
    Moderator of Cars
    To pewnie tak jak w starszych VW, te ze słabszymi silnikami nie mają korektora, mocniejsze mają.