Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja silnika kosiarki nieznanego producenta.

GrandMasterT 28 Cze 2010 16:30 6366 7
  • #1 28 Cze 2010 16:30
    GrandMasterT
    Poziom 23  

    Posiadam kosiarkę nieznanej marki, która aktualnie jest w odstawce, ze względu na problemy z silnikiem.
    Nie wiem co to za sprzęt, ale przeglądałem właśnie tematy i zauważyłem zdjęcie silnika który z boku wygląda identycznie jak mój -> https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1666139.html

    Kosiarka była kupiona nowa z jakiejś promocji/wyprzedaży, od samego początku chodziła jakoś nie za specjalnie, w tym roku jednak trochę się to pogorszyło.

    Sytuacja wygląda tak:
    - zimny silnik chodzi nieregularnie, automatyczny regulator potrafi przez dłuższą chwilę pociągać i popuszczać wajchę, aż obroty w końcu się stabilizują. Jest to płynne, początkowo cykl pociągania i popuszczenia trwa może 1-2 sekundy, pod koniec - tuż przed stabilizacją - 10-15 sekund. W tym czasie naciśnięcie 1-2 razy na przycisk przy gaźniku powoduje krótką chwilę równej pracy, czasami nawet przyspiesza moment ustabilizowania się obrotów. Obroty są według mnie ciut za niskie.

    - silnik odpalony po krótkiej przerwie od razu pracuje równo.

    - po rozgrzaniu silnik pracuje równo, ale po wjechaniu w większą trawę regulator obrotów jakby panikuje - dodaje obrotów i prawie od razu puszcza, jeśli jadę przez dłuższy pas jednakowej trawy, dzieje się to w równych cyklach. Nigdy jednak nie gaśnie.

    Mechanika nie jest moją specjalnością, ale dłubania się nie boję, dlatego pooglądałem wszystko dokładnie, rozebrałem i co się dało - przeczyściłem benzyną/naftą i szczoteczką do zębów.
    Bezpośrednio po wyczyszczeniu na elementy regulatora obrotów - tj. obie dźwigienki i ich śrubki oraz sprężynki kapnąłem po kropelce oliwy.
    Po tej prostej operacji silnik pracował wręcz zaskakująco równo - po odpaleniu na zimno natychmiast wchodził na równe obroty, na dodatek nieco wyższe od wcześniejszych, a po wjechaniu w trawę obroty regulowane były w miarę płynnie, panika regulatora i pociągnięcie do oporu zdarzały się niesamowicie rzadko.
    Pokosiłem łącznie może 2-3 godziny i niestety problem powrócił.

    Zauważyłem jednak, że gdy na włączonym silniku pociągnę mu za którąś wajchę parę razy, potrafi wejść na wyższe obroty i lepiej działać przez jakiś czas. Domyślam się więc, że problem leży w regulatorze. Jak go poprawnie ustawić ? Nie ma żadnej pewności, że nikt tam wcześniej nie kręcił, kosiarka wygląda jak jakiś składak, nie mam do tego absolutnie żadnej dokumentacji.

    0 7
  • #3 28 Cze 2010 21:20
    GrandMasterT
    Poziom 23  

    Sprawa samej regulacji jest (raczej) jasna, tylko po czym poznać, że zakończyła się sukcesem ?
    Jak powinien się zachowywać silnik podczas pracy w miejscu i po wjechaniu w trawę ? Kosiarka miała takie problemy od samego początku, więc zapewne fabrycznie była źle ustawiona i niestety nie mam żadnego punktu odniesienia.
    Druga kosiarka przyspiesza gdy tylko poczuje obciążenie i po ruchu dźwigienek widzę, że regulacja jest płynna - czy w tym silniku powinno być tak samo ?


    W kwestii gaźnika - niedawno go czyściłem, ponieważ był jeszcze inny problem - kosiarka po podpompowaniu i uruchomieniu chodziła 5-10 sekund po czym gasła. Przyciśnięcie raz czy dwa pompki na gasnącym już silniku dodawało kolejne 5-10 sekund. Wymyłem wszystko dokładnie, poskładałem tak jak było i problem ustąpił.
    Filterek powietrza również jest czysty.

    1
  • Pomocny post
    #4 28 Cze 2010 21:38
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 28 Cze 2010 21:52
    GrandMasterT
    Poziom 23  

    Wszystkie sprężynki są oryginalne, na swoich miejscach i nieuszkodzone. O tym, że trzeba ich pilnować przekonałem się właśnie na tej drugiej kosiarce - uszkodziłem jedną ze sprężynek i miałem poważne problemy ze znalezieniem zastępczej.

    Jeszcze jedno pytanie - czy filtr paliwa w tym silniku jakoś się demontuje, czy jest na stałe zamocowany w baku ?
    Świeciłem tam latarką ale niespecjalnie widziałem możliwość jego zdjęcia.
    Chciałbym przeczyścić filterek i przepłukać bak, ponieważ na początku tego sezonu, gdy uruchamialiśmy tą kosiarkę, chodziła na paliwie z ubiegłego roku. Niby nic nadzwyczajnego, ale później okazało się, że ze starości odłaziła z kanistra (ma ze 20 lat) farba - teraz widać jak na dnie w baku przelewają się jej płatki a niewielkie fragmenty przylepiły się też do filterka (aczkolwiek nie jest na pewno zapchany).

    0
  • #6 28 Cze 2010 21:57
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 29 Cze 2010 14:35
    GrandMasterT
    Poziom 23  

    No i już po płukaniu baku i regulacji.
    Z regulacją miałem pewien problem, ponieważ ta zagięta blaszka u mnie założona jest jakby odwrotnie. Tak ma być, czy to fabryczna pomyłka ? Nikt absolutnie w tym nie dłubał.

    Regulacja silnika kosiarki nieznanego producenta.

    Ponieważ nie byłem pewien, czy z odwróconą blaszką regulacja odbywa się tak samo, zrobiłem trochę inaczej - zdjałem filtr powietrza żeby lepiej widzieć, upewniłem się że przepustnica jest otwarta, na cięgnie zostawiłem minimalny luz, odkręciłem śrubę regulatora i dźwignię tak ustawiłem, żeby rozpędzający się silnik zaczynał przymykać przepustnicę.
    Chyba się udało, ponieważ teraz obroty są ciut większe a wjechanie w wyższą trawę nie powoduje od razu paniki regulatora - w dość sporym zakresie regulacja odbywa się płynnie.

    No i mam jeszcze jedno pytanie - czy i ewentualnie w jaki sposób konserwować te dźwignie ? Może po prostu powinny być suche ? Mechanizm otwierający przepustnicę obraca się z pewnym oporem, odnoszę wrażenie, jakby był na granicy blokowania się w którymś położeniu.

    0
  • #8 29 Cze 2010 15:49
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów