Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przeładowanie auta (nośnosć rzeczywista pojazdu)

wiewioor222 28 Cze 2010 20:41 2908 7
  • #1 28 Cze 2010 20:41
    wiewioor222
    Poziom 13  

    Witam.
    Chciałbym się dowiedzieć jak to jest z tym ciężarem jaki może przewieźć samochód. Opcjonalnie mam 500 kg lecz czy coś się stanie jak np. będę woził 600-700kg? Przez dwa miesiące będę woził raz dziennie taka ilość, więc czy obejdzie się bez przyczepki?

  • #2 28 Cze 2010 21:21
    kamil907
    Poziom 28  

    Nie wiem o jakie auto chodzi ale myślę, że nie powinno być problemu. Dla przykładu sąsiad ma dużego dostawczego mercedesa na którego teoretycznie może ładować chyba 3 tony, a wiem, że kilka razy woził nim ponad dwa razy więcej ;]

  • #3 28 Cze 2010 21:25
    wiewioor222
    Poziom 13  

    Fiat marea kombi 98r w tym ze dostawczak to dostawczak ale ponad 2 razy wiecej tez swoje robi:D

  • #4 28 Cze 2010 21:40
    rupcio
    Poziom 16  

    Sprawny samochód może przewozić tyle ile ładowności przewidział producent.
    Każde przekroczenie tej ładowności jest dokonywane na ryzyko i odpowiedzialność użytkownika. Jeżeli na skutek przeciążenia dojdzie do wypadku z ofiarami, to prokurator będzie to rozliczał.
    Od strony technicznej: każda konstrukcja jest liczona wytrzymałościowo z uwzględnieniem współczynnika bezpieczeństwa większego niż 1. Po ludzku mówiąc projektuje się zawsze z pewnym zapasem wytrzymałości, tak żeby konstrukcja nie ulegała zniszczeniu przy niewielkim przeciążeniu. Niemożna przecież dopuścić, żeby w pełni załadowany pojazd przełamywał się gdy siądzie na nim wróbelek. Zależnie od rodzaju pojazdu i oszczędzaniu na materiale przez producenta konstruktor decyduje się na przyjęcie odpowiedniej wartości współczynnika bezpieczeństwa. W innym stopniu wytrzyma przeciążenie samochód ciężarowy, w innym osobowy kabriolet. Poza tymi względami nie bez znaczenia jest stan techniczny pojazdu. Inne przeciążenie wytrzyma nowy samochód, inne weteran szos z przerdzewiałymi podłużnicami.
    Jeżeli zamierzasz przeciążać swój pojazd, to musisz mieć świadomość, że robisz to na własną odpowiedzialność i ryzyko, i że przecenienie jego możliwości może się okazać próbą niszczącą. Żadne rady na jakimkolwiek forum tego nie zmienią.

  • #5 28 Cze 2010 21:49
    Zwierzak81
    Poziom 24  

    Do tego dochodzi zachowanie się przeciążonego pojazdu (zakręty, hamowanie), wytrzymałość opon i ciśnienie.

  • #6 28 Cze 2010 23:29
    wiewioor222
    Poziom 13  

    na razie ładowałem około z kierowcą i pasażerem było 560 kg jechał ok nie mulił itp nie oceirał o nic zakraty wchodził normalnie tylko ze tył siadł dosyć tak ze ręki nie mogłem wsadzić miedzy koło a próg... auto ma sportowe zawieszenie czyli twarde jak mniemam to chyba lekko lepsze do załadunku... tylko właśnie jak wzrośnie jesze o 200kg tego sie boje:/ nie weim czy przerzucenie jakiejś cześci na dał lekko rozłozy napięcie na ośki

  • #7 29 Cze 2010 14:19
    kamil907
    Poziom 28  

    Może po prostu napisz o jakie auto chodzi to będzir łatwiej w tym temacie.

  • #8 29 Cze 2010 20:26
    Usunięty
 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME