Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CZUJNIK HALLA prosze o pomoc !!!! CORSA 1.2

31 Sie 2004 22:33 69572 32
  • Poziom 17  
    pisze tego posta poniewaz dalem do warsztatu mojego opelka CORSA 1,2 `91 i usterka jest nastepujaca samohod nie chce odpalic i wogole nie jest podawane napiecie na cewke zaplonowa ja nie jestem zadnym mechanikiem wiec zacholowalem samochod do mechanika ten powiedzial mi ze przyczyna jest CZUJNIK HALLA(czy jakos tak) ktory znajduje sie w ukladzie zaplonowym no ale jak by tego bylo malo to zaplacilem za to gowniuszko razem 220zl i dojechalem do domu i znow ten sam problem samochod nie chce wogole odpalic czy mogl by mi ktos powiedziec do czego sluzy ten czujnik i czy aby napewno pracuje w tym ukladzie bardzo prosze o pomoc poniewaz mysle ze cos z tym jest nie tak gdy mechanik oddal mi stara czesc mowil ze tej zeczy nie mozna dotykac a ona jest cala brudna :cry: zalaczam zdjecie tej czesci moze ktos powie mi co to takiego jest[/img]
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    Czujnik halla podaje sygnał o położeni wału i należy do układu sterującego momentem zapłonu, zazwyczaj mają 2 lub jedno wyjście i oporność ok 800 om (tam jest drut nawinięty na rdzeń), a skoro cewka nie dostaje napięcia, to może być wina stacyjki, lub skrzynki z bezpiecznikami/// mógł też wysiąźć moduł.
  • Poziom 17  
    samochod zostal oddany do servisu Opla i po wymianie tego czujnika dzialal bez problemu do czasu gdy po przejechaniu kilku kilometrow zaczal mi dziwnie szarpac a po zatrzymaniu i wylaczerniu silnika nie dal sie juz uruchomic i jest to samo co poprzednio czyli nie chce odpalac. Akumulator kreci bez problemowo i wszyastkei kontrolki pala jak powinny tylko ze silnik odpalic za zadne skarby nie chce :/ i jeszcze spytam czy mogl by mi ktos napisac jaka jest cena tego czujnika poniewaz mechanik sobie policzyl za to 150zl+70zl wymiana
  • Poziom 15  
    to uczciwie policzył, chyba, że wstawił g..
  • Poziom 17  
    no jezeli uczciwie to bardzo dobrze bo juz sie denerwowalem ze mnie w konia zrobil chyba ze tak jak piszesz wstawil stare g.... lecz jutro przyjezdza po ten samohod spowrotem bo ja nie mam zamiaru holowac go co godzine bo doslownie tyle podzialal :) no i oczywiscie musi to zrobic w ramach gwarancjii jak jest w ksiazce servisowej wydanej przez niego. ale mam jeszcze jedno pytanie czy jest sposob na odpalenie go na tzw. "popych" czy tez nie zadziala ??
  • Poziom 15  
    Oj , kolega czmiel to niechcący swoją informacją w malinki wypuszcza. Wygląd części na zdjęciu (mimo , że fatalnie zrobione z tej mniej poglądowej strony ) wyraźnie wskazuje po złączu elektrycznym 3 stykowym na każdy możliwy rodzaj czujnika,tylko nie jakąś ceweczkę
    ( patrz jak np.w Polonezie). A już zupełnym nieporozumieniem jest
    utożsamianie czujnika Halla z jakąś ceweczką o jakiejś oporności i o 1 lub 2 stykach elektrycznych.
    Czujnik Halla może być zabrudzony byle czym ( co za bzdury mówi "mechanik"z Bożej łaski ), byle nie opiłkami lub pyłem ferromagnetyka ( np. stali) , ale i to jest w jakiejś mierze dopuszczalne.
    Czujnik Halla musi zawsze być zasilany ( czyli 2 przewody "+" i "-" )
    i trzeci przewód to wyjście z czujnika podające sygnał ,albo do modułu
    zapłonowego , albo do sterownika wtrysku. Możesz więc sobie zmierzyć
    czy czujnik po włączeniu stacyjki ma masę i +12V na stykach.
    Nie znam standardu wyprowadzeń w twoim autku, ale możesz dowolnie mierzyć bez ryzyka (masa pojazdu i czy gdzieś jest +12V). No i sprawdź ewentualnie ciągłość przewodu masowego i z wyjścia czujnika.
  • Relpol przekaźniki
  • Spec od samochodów
    Całą sprawę należy zacząć czy do tego czujnika doczodzą plus - minus - i odbiera sygnał, dając iskrę i włączając pompę paliwa. Może to być wina tego czujnika, ale nie podejrzewam. Twierdzę, żę zepsuty jest moduł albo przekaźnik pompy paliwa - z doświadczenia. Zaznaczam,że wszystko jest możliwe.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 34  
    Taki czujnik sprawdza sie banalnie, ale musi być zamontowany w aparacie zapłonowym (aparat może być wymontowany a auta, możesz go sobie sprawdzić w domu na stole).

    Aparat ma 3 wyjścia + 0 -
    pod + podpinacz =12v
    pod - masę (czyli biegun ujemny zasialania)
    0 - to wyjsie impulsów.

    Czyli pod + podłączasz 12v, pod - masę (- baterii), pomiedzy + a 0 podpinasz woltomierz (na zakres pomiarowy obejmujący 12v).
    teraz powoli kręcisz osią aparatu i miernik pokazuje Ci napięcie zasilania lub brak napięcia naprzemian - cyli daje impulsy masy. Kumplowi padł taki HALL w VW (taka sama budowa aparatu) i włąsnie w ten sposób stwierdziłem brak impulsów. W serwisie Boscha zapłacił za płytkę z Hallem koło 70zł ale to było jakieś 3 lata temu.
  • Poziom 17  
    to z tego moge wnioskowac ze jesli ten modul jest szukodzony to w zaden sposob nie ma mozliwosci odpalenie tego samochodu nawet na tzw. POPYCH ?? :cry: czyli mechanik ktory to robi wpadl w mala kaszane bo bedzie musial to zrobic w ramach gwarancji
  • Spec od samochodów
    Wystarczy na środkowy dać minus i wszystko wiadomo, jak będzie iskra i włączy się pompa paliwa - jak nie to trzeba sprawdzić co dochodzi do czujnika, co odbiera a co brakuje żeby zapalił.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 34  
    Potwierdzam - jak Hall padnie na amen, to nie ma szans odpalić auta.
  • Spec od samochodów
    Częstą przyczyną braku zapłonu w tym aucie jest brak kontaktu na czujniku temp. do komputera wtrysku.


    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    Czujnik halla działa jak przerywacz w zwykłym układzie zapłonowym, tylko że działa na innej zasadzie, zbiera impulsy magnetyczne z wału korbowego żeby w odpowiednim momencie położenia wału wystąpiła iskra. Można go sprawdzić zwykłym omomierzem. Na cewke powinno być podane 12v po stacyjce a czujnik jest podłączony do sterownika, gdzie sygnał jest odpowiednio przetworzony i jest podawana masa na cewke zapłonową w odpowiednim położeniu wału i występuje iskra. U Ciebie podejrzewam że prędzej gdzieś styku brakuje.
  • Spec od samochodów
    Czujnik halla nie zbiera impulsu z wału lecz z obrotów aparatu zapłonowego.


    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    Faktycznie, pomiliło mi się z czujnikiem położenia wału korbowego. Poprawiam się :)
  • Poziom 17  
    dziekuje bardzo wszystkim ktorzy pomogli mi w tej kwesti wasza pomoc byla dla mnie bezcenna i dzieki wam juz wiem na jakiej zasadzie dziala te urzadzenie i przy kolejnej takiej usterce bede wiedzial co mam sprawdzic a jak narazie to samochod pojechal dzis rano na holu do mechanika spowrotem by to naprawil w ramach gwarancji i wtedy okaze sie czy to byla wina tylko tego czujnika HALEGO jeszcze raz dziekuje za szybka pomoc poniewaz w tego typu sprawach to ja jestem zupelnie zielony a za nie wiedze trzeba slono placic wiec wielkie dzieki :wink:
  • Poziom 15  
    O właśnie, ja pisałem o czujniku położenia wału, który też steruje zapłonem (Kangoo) i on ma 2 wyjścia i jest cewką, myślałem, że nazywa się cz. halla, jeśli nadal jestem w jakimś błędzie, to mnie uświadomcie ;)

    Pzdrawiam
  • Poziom 21  
    Witam.
    Podam w jaki sposób sprawdzic czujnik Halla w samochodzie Audi 80.
    Byc może w Corsie i innych można sprawdzic w ten sam sposób.
    1)przy włączonym zapłonie na zacisku 15 (+) cewki zapłonowej jest
    napięcie odpowiadajace napięciu akumulatora
    2) sterownik zapłonu ( moduł) jest sprawny
    3) przewód wysokiego napięcia łączący cewkę zapłonową z rozdzielaczem
    napięcia ( aparatem zapłonowym) odłączyć od rozdzielacza i zewrzeć
    z masą .Używać do tego dobrze izolowanych kleszczy lub mocować
    taśmą przylepną.Przewodu nie należy trzymać w dłoniach.
    4) kontrolkę - 4-24 V podłączyć do zacisków cewki 15(+) oraz 1 (-)
    5) uruchomić rozrusznik na ok 5 sekund.Lampka kontrolna powinna
    migać. Jeśli nie miga, walnięty jest Hall.
  • Poziom 17  
    no powiem wam ze wymieniali mi tego Hala juz 2 razy w warsztacie i wciaz to samo wiec prawdopodobnie jest tak ze to jest tylko skutek a przyczyna siedzi gdzies indziej bo po zmianie dziala lecz nie na dlugo :/ i znow jest to samo czyli nie ma iskry a jak nie ma iskry to nie ma wtrysku no i kolo sie zamyka :/ czy mial ktos podobne problemy a co do kontrolek to jakie maja migac bo wsumie sie nie orientuje ?:cry:
  • Spec od samochodów
    Sprawdź, czy w czasie kręcenia rozrusznikiem świeci kontrolka od ładowania akumulatora.

    Pozdrawiam.
  • Spec od samochodów
    Jeżeli kontrolka świeci a samochód nie zapala to napewniej zepsuty masz moduł. To jest to pod cewką zapłonową.

    Pzdrawiam.
  • Poziom 17  
    sigi napisał:
    Jeżeli kontrolka świeci a samochód nie zapala to napewniej zepsuty masz moduł. To jest to pod cewką zapłonową.

    Pzdrawiam.


    a czy to moze byc wina tego modulu ze wciaz sie psuja czujniki hala ?? i za co jest odpowiedzialny ten modul bo wsumie na moj rozum to ten modul odpowiedzialny jest za seterowanie tego czujnika i prawidlowym sterowaniem cewki zaplonowej ? czy cos jeszcze do czego sluzy ???
  • Poziom 17  
    Lukasz1986 napisał:
    sigi napisał:
    Jeżeli kontrolka świeci a samochód nie zapala to napewniej zepsuty masz moduł. To jest to pod cewką zapłonową.

    Pzdrawiam.


    a czy to moze byc wina tego modulu ze wciaz się psuja czujniki hala ?? i za co jest odpowiedzialny ten modul bo wsumie na moj rozum to ten modul odpowiedzialny jest za seterowanie tego czujnika i prawidlowym sterowaniem cewki zaplonowej ? czy cos jeszcze do czego sluzy ??? no a co do kontrolek to pala sie wszystkie i po pewnym czasie gasnie tylko kontrolka oleju ehe
  • Poziom 14  
    kolego weź lampkę kontrolną zrobioną z małej żarówki 12 v podłącz jeden koniec do masy a drugm szukaj na jednej z trzech końcówek zapali się lampka po włączeniu zapłonu
    na drugiej skrajnej końcówce jest masa
    a po dotykaniu lampką środkowej końcówki wyzwolona musi być iskra na cewce i uruchomiona pompa paliwa
    sensor halla wysyła sygnał do modułu i nie może go uszkodzić
  • Spec od samochodów
    W tym wypadku czujnik halla wysyła sygnał do komputera, a komputer dopiero do modułu.


    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Witam.Miałem taki przypadek w polówce coupe 93r.Mechanik i elektryk
    powiedzieli ,że mam wymienić cewkę wraz z modułem (zintegrowane).
    Ale nie sztuka wydać 350 zł.Po wielu testach okazało się ,że gaśnie silnik
    na dziurach.Przy kluczykach miałem dopiętą ciężką metalową latarkę z
    diodą świecącą i raz kontakt był raz nie.Autko chodzi Ok.Ale powiedzcie
    czy stacyjkę można naprawić.Pozdrawiam.
  • Poziom 34  
    rjx napisał:
    Ale powiedzcie
    czy stacyjkę można naprawić.Pozdrawiam.


    Trzeba wymienić kostkę stacyjki, koszt zakupu ok 20-parę złotych. (oczywiście nie w sewrwisie VW :) ).
  • Poziom 10  
    ma ktos z tu obecnych jakies opracowania na temat czujników halla
  • Poziom 2  
    Witam ja mam taki problem opel corsa 1,2 93 autko mam na gazie i takze nie odpala pierwszy raz kiedy padal desz nie mogl odpalic kreci wszystkie kontrolki sie swieca ale odpalic nie chcial,na drugi dzien bylo sucho i odpalil.Za jakis czas deszcz padal i to samo.Wiec wymienilem kable,swiece niedawno wymienialem wiec sa ok, i nic nie pomoglo wymiana kabli.Czy takze przyczyna moze byc czujnik halla czy cos innego
  • Moderator Samochody
    tao822 - nie czujnik halla jest urządzeniem bezstykowym i wilgoć mu nie przeszkadza.
    Przyczyną uszkadzania czujnika halla (nie wiem jak w aparacie bo w puncie nie mam aparatu ale tego na wale) może być pęknięte koło magnetyczne (takie "ząbki"), które wtedy trze/uderza w czujnik, dotyczy to też czujek od ABSu.