Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dostałem propozycję z zakladu Car audio, możecie ją ocenić?

truck.cars.pl 30 Cze 2010 13:23 19068 132
  • #61 30 Cze 2010 13:23
    rafcio86
    Poziom 12  

    Jak się uważają za takich specjalistów to dlaczego chcą założyć kable 20mm2 i do tego jak największej pojemności kondensator który wg nich "dostarczy więcej prądu" skoro takie mocne wzmacniacze zamontują. Widać "profesjonalne" podejście do sprawy i klienta a raczej do jego portfela.

  • Ups
  • #62 30 Cze 2010 13:46
    qstosz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No i proszę jak temacik się rozkręcił.

    Teraz zgodzę się że ciężko zapracowane pieniążki

    jest już na co wydać.

    Wybór należy do Ciebie jak mówi

    minister zdrowia ;)

    Powodzenia.

  • #63 30 Cze 2010 16:05
    truck.cars.pl
    Poziom 10  

    "pan dan" a zapowiadało się tak niewinnie;P

    Jednak to nie zmienia faktu,że nadal mam niezłego "ćwieka" zabitego, komu powierzyć swoją zieloną landrynkę:D
    Pocieszam się jedynie,że czy p.Józek czy Michał, zajmą się nią odpowiednio i efekt będzie wart podzielenia się finalnie z Wami wrażeniami a może "pochwaleniem" się efektem na jakiś zlocie CA:)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co prawda, jestem fanem dyskretnej zabudowy, więc może nie będzie za bardzo co oglądać, ale wierzę ,że posłuchać będzie bardzo przyjemnie.. :)

    Dodano po 1 [godziny] 31 [minuty]:

    Kto się orientuje...
    Czy Alpine CDA 9835 ma wyjście cyfrowe aby podać sygnał do procka PHA-H700?
    Mam do kupienia w dość rozsądnych pieniązkach taki procesor, jaki jest "najświeższy" model radia,ktory go obsłuży?
    Pisząc" najświeższy" mam na myśli,to,że im nowszy model tym mniejsze ryzyko wyświechtania go gdyż przecież mowa o używkach.

    Dodano po 24 [minuty]:

    I kolejne pytanie uzupełniające.
    Czy są jakieś istotne roznice przemiawiające za,ktorymś z tych zestawów:

    1.Jednostka sterująca+ Procesor Alpine PXA-H700
    2.Pioneer DEX-P90RS+DEQ-P90

    Pomijam cenę zestawu Pioneera, bo jest zaporowa.
    Dlatego chętniej zmierzał bym w skompletowanie zestawu Alpine, jednak, chcę poznać Wasze zdanie o nich?

  • #64 30 Cze 2010 16:58
    wasylwek
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Michał czy p. Józio nie mają ciekawych procesorowatych w "komisie" ? Z tego co się orientuję u Michała na pewno znajdziesz :D . Niewyświechtane i...zacne bo sam osobiście :D je oglądałem .
    Dalej nie pomogę bo jestem starym, zgryźliwym miłośnikiem pure passive :D.
    Ale sam robię podchody do aktywki i na razie ...zbieram dane :D

  • Ups
  • #65 30 Cze 2010 17:02
    truck.cars.pl
    Poziom 10  

    Sylwek, pure passive.. hmm każdy ma swoje upodobania, a co do zbierania danych przez Ciebie... Może coś jest na rzeczy odnośnie full active;P
    Skoro i Michał i p.Józek mi to zasugerowali.
    Choć może to wynika także z tego,że moja A6 podobno strasznie potrafi narobić zakłóceń... więc optyka lepiej się w niej sprawdzi..

  • #66 30 Cze 2010 17:31
    mirekgnd
    Poziom 17  

    Witam.
    Komponenty dobrali dobrze, choć jak na rynek to są drodzy.
    Ogólnie jest w Szczecinie o klasę lepszy wyrób: German Maestro. Porównywałem (montując i odsłuchując) je z wieloma wysokiej klasy wyrobami i na pewno od produktów polecanych w tamtym warsztacie są zdecydowanie lepsze. German Maestro to jest jakość MB Quarta ,cena także adekwatna do jakości. Wykonywana ręcznie przez dawnych konstruktorów tej znanej niemieckiej marki .Jeśli chcesz utrzymać inne propozycje, to spróbuj mailowo do firm car audio.
    Próbowałbym zasięgnąć informacji mailowo w zagłębiu Car Audio jakim jest Warszawa i okolice (Legionowo, Pruszków, Piaseczno, Marki). Tam jest dużo konkretnych firm. Ich przedstawicieli możesz spotkać na zawodach car audio organizowanych przez międzynarodowa organizację dBDrag Racing Poland(Europe). Tylko u nich spotkasz CERTYFIKOWANYCH przez amerykanów sędziów.(DEMOCAR, GND-CAR-AUDIO, DBMAX, CAN). Najbliższe zawody dBDrag Racing Europe: CZECHY-PARDUBICE 3-4 lipiec.

  • Ups
  • #67 30 Cze 2010 17:45
    qstosz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Fachowcy to oni są ale od DUDNIENIA.

    Mirek proszę Cie nie na każdym forum

    dopisuj o uprawnieniach w sędziowaniu.

    Bo to akurat dla osób które ogarniają temat

    jest raczej sprawą śmieszną ;)

    Nic nie mam do Ciebie ale sam wiesz co się dzieje na tym podwórku.

    Pozdrawiam

  • #68 30 Cze 2010 18:11
    truck.cars.pl
    Poziom 10  

    "Mirekgnd"

    Rozumiem,że masz dobre intencje(mam nadzieję) jednak, odniosłem wrażenie ,że obradasz się w świecie fanów SPL a nie SQ, ja zaś szukam zlotego środka, jako dobrego początku przygody z prawdziwym CA.
    Nie mam więc zamiaru bić rekordów dB, ani betonować aut, jak potrafią co nie którzy, jak kogoś to bawi niech się bawi.
    Co do cen to po wyborze dwóch firm, z których jedna wykona mi instalację nie martwię się o marże na sprzęcie gdyż nie licząc głośników, reszta komponentów zapowiada się na 100% sprawne używki z wyższej półki aniżeli pozwala mi budżet przy zakupie calkiem nowych komponentów.
    Co do zaś kosztów pracy... A6 jest cięzkim autem, pracochłonnym, więc nie okłamujmy się , co prawda mam inną profesję, ale mi osobiście by się nie chciało siedzieć kilka dni przy aucie, męczyć z wykonaniem paneli etc. gdybym w finale miał zarobić na tym 200 albo 300zł.
    Nie szastam pieniędzmi na lewo i prawo dlatego puszukuję dobrego wyboru, a gdy już podejmę decyzję w czyje ręce trafi moje auto, na pewno nie będę załował pieniędzy wydanych za robociznę gdyż, tego nie szkoda gdy instalator oprocz oczywistego wykonania instalacji wklada trochę serca w to co robi.

    Dodano po 6 [minuty]:

    To dopiero mój początek, dlatego nie wiem czy zauważyłeś z pokorą przyjmuję każdą sugestię kolegów z forum oraz instalatorów z obu firm.

    Poza tym myślę,że każda naprawdę szanująca się firma CA, nie "wytrzeli w kosmos" klienta na robociżnie czy sprzęcie,tylko dlatego,że trafil się"zielony do wygolenia" gdyż konkurencja na rynku jest już duża, a prawda jest taka ,że zadowolony klient po zmianie auta często wraca.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Swoją drogą szkoda,że retoryczna dyskusja nt. mojej przyszłej instalacji ociera się czasami o jakieś osobiste czy regionalne animozje.
    Wiem, wiem taka Nasza polska natura... Ale to mi wcale nie pomoże wybrać właściwie.

  • #69 30 Cze 2010 19:06
    sanders156
    Poziom 35  

    Ja uwazam ze teraz jestes na etapie orzel/reszka... poniewaz jedna i druga opcja jest dobra w jednym jak i drugim miejscu zapewne dopieszcza twoje auto ktore zapewne sie znajdzie w galeri firmy bo tacy klienci nie codziennie wstawiaja auto na roboty a budzet daje sporo mozliwosci i pola do popisu...

  • #70 30 Cze 2010 19:36
    truck.cars.pl
    Poziom 10  

    Sanders... nikt by tego lepiej nie ubrał w słowa.
    Mam dylemat i chyba się z tym prześpię. :)
    A póki co poluję na aukcji na Procek Alpine i Helixa A4.
    Jesli ceny nadal będą takie przystępne łyknę je :)
    Muszę jakoś ciąć koszty przynajmniej na piecykach, skoro budżet okrojony;)

  • #71 30 Cze 2010 23:53
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    truck.cars.pl napisał:

    A póki co poluję na aukcji na Procek Alpine i Helixa A4.
    Jesli ceny nadal będą takie przystępne łyknę je :)
    Muszę jakoś ciąć koszty przynajmniej na piecykach, skoro budżet okrojony;)

    Po pierwsze nie wydaje mi się aby budżet był aż tak okrojony ;
    Po drugie wydaje mi się , że lekko skręcasz ze słusznej drogi . Skąd wiesz czy według Twojego gustu w Twojej aplikacji Helix A4 zagra lepiej niż np. P400 ?
    Jeśli ja wybierał bym dla siebie to ... znacznie bliżej mi do kupna M1 niż A4 i nie jestem jedyny chyba.

  • #72 01 Lip 2010 02:05
    truck.cars.pl
    Poziom 10  

    Grzegorz, nie mam możliwości jak co niektóre osoby z forum odsłuchania sobie większe ilości sprzętu, na to potrzeba ładnych paru lat, posłuchania trochę na zlotach CA itd, zresztą doskonale wiesz o czym mówię.
    Co do tego Helixa to wspomniałem tylko ,że obserwuję jego cenę a nie kupiłem... to diametralna róznica.
    Nie chcę narazie zawracać tą propozycją głowy instalatorom aby skonsultować ją, gdyż nie wiem na ile poszybuje jego cena...
    Jesli będzie tanio można spróbować, zawsze w takim wypadku wchodzi w rachubę jego sprzedanie i kupno czegoś bardziej dopasowanego.
    No chyba,że się mylę?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Co do tego procesora Alpine, na niego się chyba zdecyduję bo obu firmom, pasuje...
    Jednak doradźcie jakąś jednostkę sterującą do niego?
    p.Józek wspominał coś o pomyśle nad 2 din, ja jednak nie chcę robić demolki z konsolą po drugie, chciałbym zwykłe sprawdzone 1 din, nie lubię przerostu formy nad treścią..
    Swoją drogą Michał zaproponowal mi dziś zmianę lekko zestawu i zastąpienie, wspomnianych wcześniej Genesis na Helixa A6 i puszczenie przodu w bi-ampie.
    Pomysł mi się spodobal wstępnie dopóki nie zobaczyłem,że wlaśnie na allegro chce się pozbyć ww.A6.
    Więc teraz nie wiem, jak mam to traktować, chęć lepszego rozwiązania dla mnie czy chęć pozbycia się tego pieca.
    Jednym słowem, zdaję sobie sprawę ,że znalezienie instalatora, ktory nie będzie chciał mi na siłę wcisnąć jakiś swoich klocków z magazynu, lub tego co dystrybuują jest niemal niemożliwe.
    Zadanie tym łatwiejsze,że w porównaniu z nimi jestem zielony, jak szczypior na straganie...
    Im bardziej brnę w temat tym więcej niewiadomych.

  • #73 01 Lip 2010 08:11
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Witam,
    To co napiszę teraz proszę potraktować jako moje "głośne myślenie".
    1) Zastosowanie radia 2DIN w A6 raczej nie wiąże się z rewolucją gdyż Audi montowało w tym modelu auta także nawigacje o wielkości ponad 2DIN. Jedyny problem jest taki, że może się okazać że będzie to więcej kosztować i nie da się zmieścić w budżecie;
    2) Na etapie na którym jesteś w zasadzie determinują twoje wybory dwa czynniki :
    a) Bilans Energetyczny -> bez zastosowania PowerStation lub zmiany alternatora masz ograniczoną ilość prądu i tylko tyle maksymalnie może zużyć instalacja CA. Jeśli będzie zużywać więcej to przestanie już grać jak instalacja SQ . W tym miejscu a nie w żadnym innym dobiera się w zależności od długości przewodu zasilającego jego przekrój znając właśnie bilans gdyż jeśli alternator oddaje "wolnego prądu" tylko 60 Amper a przewód ma długość nie przekraczającą 5 metrów to stosowanie przewodu 35 mmkw jest przerostem formy nad treścią i tak wystąpią duże spadki napięcia których nie powstrzyma ani kondensator 1F ani 5F;
    b) Wybór między 2-way i 3-way z przodu -> gdyż przy montażu należy dokładnie do tego rozplanować miejsce na dodatkowy głośnik.
    Jeśli zdecydujesz się na 2-way to przygotowanie instalacji pod taki zestaw w 95% przypadków pozostawia Ci nadal możliwość wyboru zestawu głośników po wygłuszeniu drzwi i pociągnięciu instalacji. Od razu wyjaśnię te 5% -> niektóre głośniki takie jak np. Dynaudio mają inną średnicę i sposób montażu i nie dadzą się szybko w tak przygotowane miejsca wrzucić.
    Jeśli głośniki wysokotonowe zdecydujesz się zamontować w "Kuglach" a nie słupkach bezpośrednio i zastosujesz "Kugle" na głośniki 1,1" to znów 95% wysokotonowych będzie można tam zamontować i zachowasz możliwość późniejsze korekty ustawienia ;
    Jeśli w bagażniku zostanie przygotowana zabudowa pod PPI 1000.4 lub RS6 to ... 95% innych wzmacniaczy bez problemu tam się zmieści czyli znów będziesz miał możliwość podjąć decyzję który będziesz używał po przygotowaniu instalacji. Tu ewentualnie poproszę o uzupełnienie przez Woolly24 czy w tak przygotowane miejsce nie zmieściła by się np. czterokanałówka i monoblok i ewentualnie procesor dźwięku ;
    Jeśli kable od głośników wysokotonowych oraz kable od głośników średnio-niskotonowych będą pociągnięte oddzielnie do bagażnika/wzmacniacza to nie montując jeszcze wzmacniaczy i procesorów nadal będziesz miał łatwy wybór po przygotowaniu auta do zmiany koncepcji oraz testowania zarówno systemu aktywnego jak i pasywnego ;
    Piszę to abyś miał świadomość że można przygotować samochód pod CA przed wybraniem odpowiednich komponentów do montażu.
    Co do sprzedawanego przez Michała A6 i jego (według Ciebie) wypychania.
    Uważam, że w większości zakładów CA są gdyż powinny być wzmacniacze nowe jak i używane i lepsze i gorsze. On Ci to zaproponował gdyż uważa że jest to dobry wybór w dużo niższej kwocie niż kosztuje nowy i się z nim zgadzam ale .... on ma również inne dobre wzmacniacze i głośniki i po przygotowaniu instalacji będziesz miał możliwość na pewno posłuchania i kupienia tego który najbardziej Ci będzie odpowiadał w Twoim aucie z Twoimi głośnikami.
    Ja jestem raczej indywidualistą i z przekory może ale nie wybrał bym nigdy głośników uznanych za "jedyne słuszne w danej kwocie" tylko dlatego że tak polecają inni. Mam własny gust i własne upodobania i to je staram się zaspokoić a nie wybrać jedyną słuszną drogę.
    Jeśli Józef ma tą swoją A6 przygotowaną i Michał dokończył już swoje 124 to może skoro jeździsz po Polsce wpadnij przy okazji po drodze po nich i posłuchaj ich samochodów.
    Większość opinii z for traktuj jako wskazówki czego warto posłuchać przed dokonaniem wyboru niż co należy kupić -> w tym aucie to ty masz się czuć dobrze a nie inni.

  • #74 01 Lip 2010 10:58
    truck.cars.pl
    Poziom 10  

    Dziękuję bardzo Grzegorz za poświęcenie chwili czasu na szersze rozwinięcie tematu.
    Jeśli chodzi o wybór instalatora, to oczywiście, jestem umówiony z p.Jóżkiem, na odsłuch w jego aucie, gdy będę po weekendzie na Śląsku, obiecał mi również, że jeśli da radę i takowe auta będą gdzieś w pobliżu, będę miał przyjemność posłuchać także innych instalacji.
    co do jednostki 2 din, to... gdzieś Ci uciekło powyżej info,że to "stary" model A6 C4, tak więc, tam nie było opcji na montaż 2 din, ta pojawiła się w C5 od 1998 roku, moja zaś to ostatni rocznik C4 97r.
    Myślę,że Twoje sugestie są bardzo słuszne, jedynym dla mnie problemem, jest to,że nie mogłem znaleść dobrej klasy instalatora, blizej mnie w zachodniej Polsce(być może są , jednak nie mam kontaktu), tak więc pozostaje mi p.Józek lub Michał.
    Z moich osobistych odczuć po dość długich rozmowach z nimi, naprawdę, mam jak najbardziej, pozytywne wrażenia, ujmę to tak, naprawdę mam poczucie,że auto trafi w dobre ręce.
    Za p.Józkiem przemawiają bogate doświadczenia ogólnie, jak i z tym konkretnym modelem auta, zaś za Michałem, jego niemal rzemieślnicza robota jak i doskonale słyszalna w rozmowie pasja, poza tym rozmowa i podejście do klienta to pierwsza klasa, jestem pod wielkim wrażeniem, a naprawdę do ciemnych czy naiwnych nie należę.

    ps.W moim audi akumulator znajduje się pod tylnią kanapą, tak więc jeśli chodzi o tor elektryczny, podejrzewam,że kabel nie będzie miał więcej jak 1 m aby to pociągnąć spod kanapy, do bagażnika, tym bardziej,że to kombi.
    Rozumiem więc,że osobiście byś sugerował jakiś mniejszy przekrój aniżeli 35 mmkw?

    Dodano po 3 [minuty]:

    ps. Aaaa zapomniałem, odnośnie odległości,że to właśnie ona trochę komplikuje mi sprawę odsłuchów, gdyż w takim wypadku musiałbym się wybrać tylko i wyłącznie po to aby dokonać odsłuchu, po wstępnym przygotowaniu auta pod instalację czyli wytłumieniu drzwi wykonaniu paneli itd.. a w obu przypadkach tj. 450 km w jedną stronę ode mnie.. :/, jak widać mieszkam w dość" nieszczęśliwym" położeniu. ;)

  • #75 01 Lip 2010 11:13
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    truck.cars.pl napisał:

    ps.W moim audi akumulator znajduje się pod tylnią kanapą, tak więc jeśli chodzi o tor elektryczny, podejrzewam,że kabel nie będzie miał więcej jak 1 m aby to pociągnąć spod kanapy, do bagażnika, tym bardziej,że to kombi.
    Rozumiem więc,że osobiście byś sugerował jakiś mniejszy przekrój aniżeli 35 mmkw?

    Jednym z najczęstszych błędów w instalacjach CA jest rozpoczynanie ich od ... akumulatora.
    Jedynym źródłem zasilania w samochodzie (jeśli chodzi o prąd) jest alternator.
    Nie piszę tu, że trzeba koniecznie wymieniać lub dublować przewody pomiędzy alternatorem a akumulatorem ale należy bezwzględnie znać ich przekrój i obliczyć z ich długości i przekroju spadki napięcia jakie powodują.
    W zdecydowanej większości samochodów pobór prądu przez instalację CA na poziomie 100-120 Amper wymusza dublowanie lub wymianę przewodów między alternatorem i masą oraz alternatorem i akumulatorem.

  • #76 01 Lip 2010 11:20
    truck.cars.pl
    Poziom 10  

    Piwko dla Ciebie panie Grzegorzu.. ;)
    Dziękuję za kolejną rzeczową poradę, z pewnością spytam o ten aspekt, instalatora. ;)
    Właśnie takich rzeczowych wypowiedzi oczekiwałem od początku, ktore by coś wniosły i poszerzyły moją wiedzę o CA.
    Jest tutaj kilka osób, które po koleżeńsku wnoszą coś do mojego "know how"
    Bo zdarzające się wypowiedzi typu"wee.. ja tam bym zrobił lepiej i taniej.."
    świadczą tylko o lenistwie aby rozwinąć temat(po co więc w ogóle udzielać się na forum) lub co gorsza niewiedzy, i stąd takie lakoniczne wypowiedzi.

  • #77 01 Lip 2010 11:32
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    truck.cars.pl napisał:
    Piwko dla Ciebie panie Grzegorzu.. ;)

    No ... ja myślę, że jak już będziesz miał zrobione CA u Siebie w aucie i będziesz w mojej okolicy to dasz posłuchać i .... wtedy piwka też mogę się z Tobą napić :D .

  • #78 01 Lip 2010 11:48
    truck.cars.pl
    Poziom 10  

    Załatwione :)
    Tym bardziej,że to chyba właśnie najlepsze... najpierw dyskusja o elementach, potem czekanie na efekt, jaki one przyniosą po montażu...
    Uśmiech przy piwku gdy w tle leci ulubiony kawałek... bezcenny:D

    Dodano po 10 [minuty]:

    Mam kolejne pytanie...
    Być może lakoniczne.
    Jakie jest kryterium jeśli chodzi o dobór pary wzmacniacz-głośnik jeśli chodzi o ich moce RMS tzn. do czego zmierzam, mianowicie w instalacji pierwotnie zaproponowanej przez Extreme, był dość spory naddatek mocy jeśli chodzi o wzmacniacz względem tej, ktorą nominalnie posiadaly glośniki.
    Z kolei Michał w pierwotnej koncepcji również przy zastosowaniu wzmacniaczy Genesis , miał jej lekko nadto ponad niminalne głośników.
    Jednak już w propozycji zakładającej zastosowanie Helixa A6, wygląda to tak,że woofery RS6 mają 110 w RMS, zaś wysokotonówka Scan speak 90 w RMS, zaś wspomniany wzmacniacz podaje 75 w na kanał przy 4 Ohm.
    Stąd moje pytanie czy w przypadku tych wooferów zakladając ich maksymalne zapotrzebowanie na moc na poziomie 110 watt, 75 w z pieca jest w stanie je odpowiednio wysterować?

  • #79 01 Lip 2010 12:14
    powalla
    Moderator CarAudio

    Co do jednostki sterującej , to hitem na zawodach CA (przy procu alpine w bagażniku) są jednostki z wysuwanym ekranem , bo na pokładzie takiej jednostki za friko mamy wyjście optyczne , nie kosztują tak wiele i są formatu 1DIN .

    PS: 9835 nie posiada wyjścia cyfrowego ... zresztą co za problem dla Audiomaniaka wyprowadzić optyka ? Widziałem nawet ori radio Audi z taką przeróbką właśnie z warsztatu w Gliwicach .

  • #80 01 Lip 2010 12:36
    qstosz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Co do mocy to wszystko zależy od danych komponentów.

  • #81 01 Lip 2010 13:39
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    truck.cars.pl napisał:

    Mam kolejne pytanie...
    Być może lakoniczne.
    Jakie jest kryterium jeśli chodzi o dobór pary wzmacniacz-głośnik jeśli chodzi o ich moce RMS

    Tu poruszę dwie sprawy:
    1) Podczas odsłuchu u Józefa (bo już tam się umówiłeś) staraj się także wyłapać przy jakim poziomie głośności najczęściej słuchasz i jaka maksymalna głośność dla Ciebie jest satysfakcjonująca i te dwie informacje przekaż osobie która będzie projektować i proponować system CA.
    2) Staraj się podczas odsłuchu sam ustawić pod własne upodobania dla różnych rodzai muzyki ustawienie głośności subwoofer-a względem głośników przednich i warto i to zmierzyć.
    Każdy (praktycznie) głośnik pracuje poprawnie (tak został skonstruowany mechanicznie) w przedziale od 20 do 100 % mocy maksymalnej RMS. Problem w tym że:
    1) Każdy głośnik w najniższym paśmie ma niższą dynamikę (efektywność) ;
    2) Subwoofer oparty na tym samym głośniku w różnych obudowach ma różną dynamikę (efektywność) ;
    Ze względu na powyższe oraz na to że poziom "głośności" nie jest mierzony w Wat-ach pozostaw jednak specjalistom aby oni zaproponowali głośnik i rodzaj obudowy albo przedstawili kilka propozycji do wyboru.
    Nie omawiam tu wszystkiego ani niczego nie proponuje gdyż razem z uzasadnieniem pewnie zajęło by to kilka stron. Dodam tylko, że w bagażniku mam subwoofer w obudowie zamkniętej o mocy maksymalnej RMS 400 Wat (chyba) i jest zasilany wzmacniaczem który według instrukcji ma 160 Wat i jestem zadowolony z tego jak gra . :D

    PS
    Na wszelki wypadek od razu zasygnalizuję jedną rzecz na analogicznym przykładzie:
    Kupić nowy komfortowy samochód rozwijający prędkość ponad 200 km/h to rząd kwoty X , kupić podobnie komfortowy rozwijający prędkość ponad 250 km/h ko rząd kwoty 2X , kupić taki który przekroczy 300 km/h to może być już wydatek 4X .
    Analogicznie jest przy wydatkach na zwiększenie głośności w systemach CA SQ .

  • #82 01 Lip 2010 14:08
    truck.cars.pl
    Poziom 10  

    Ok panowie, mam misję specjalną:)
    Poszukuję jednostki sterującej ALPINE DVA-9861Ri, jest w miarę świeża i obsluży mi ten procesor od Alpine.
    Jesli więc , ktoremuś z kolegów obiło by się o uszy o czymś takim do sprzedaży, będę wdzieczny na info.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Lub starszą wersję 9860...
    Bo owszem znalazłem nowe 9861 jednak ceną trochę zaporowa 2400 za samo radio plus z tysiąc za procek to daje sumę,za jaką można dostać Pioneera P90 ...
    Chciałbym się zaś zmieścić w jakiejś rozsądnej kwocie, tym bardziej,że nie brałem wcześniej pod uwagę potrzeby wymiany jednostki sterującej.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Grzegorz no właśnie to mnie trochę martwi, gdyż, nie ukrywam, lubię posłuchać dosyć mocno i soczyście, a wiem,że to wcale aż tak nie jest po drodze z SQ, tak jak wspomniałeś do pogodzenia, ale zwiększa raczej koszt...

  • #83 01 Lip 2010 14:57
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    truck.cars.pl napisał:

    Grzegorz no właśnie to mnie trochę martwi, gdyż, nie ukrywam, lubię posłuchać dosyć mocno i soczyście, a wiem,że to wcale aż tak nie jest po drodze z SQ, tak jak wspomniałeś do pogodzenia, ale zwiększa raczej koszt...

    Spokojnie :D zaraz sprowadzę Ciebie na ziemię.
    Maksymalny próg poziomu głośności jaki dla przeciętnego (urażeni i nieprzeciętni niech znajdą sobie inne słowo) człowieka wynosi poniżej 125 dB. Znów posłużę się analogicznym przykładem gdyż dźwięk jest trudno oceniać.
    Załóżmy, że dysponujesz normalną żarówką włóknową o mocy 100 Wat ze ściemniaczem. Wyłącz nią i oddal od oczu na odległość około 15 cm. Będziesz widział, że drucik w niej to spirala. Następnie włącz żarówkę i powoli zwiększaj natężenie światła. Najpierw zobaczysz, że spirala powoli zaczyna się żarzyć potem lekko świecić ale nadal będziesz widział że to spirala. Przy większym stopniu intensywności światła zaobserwujesz, że nie widzisz już spirali tylko świecący pręt jednolity a przy jeszcze wyższym natężeniu światła twoje oczy same zaczną się mrużyć jeszcze bardziej zmniejszając zdolność postrzegania szczegółów.
    Dokładnie na takiej samej zasadzie działają mechanizmy obronne w narządzie słuchu jakim jest ucho :D .
    Czyli ....
    Zrobienie bardzo głośnego systemu CA SQ ze względu na sprzęt jest kosztowne jednakże możliwe. Odebranie przez słuchacza dźwięków w kategoriach SQ na poziomie powyżej 125 dB jest absolutnie niemożliwe.

  • #84 01 Lip 2010 15:13
    truck.cars.pl
    Poziom 10  

    Grzesiek, mi nie chodzi o bicie rekordów SPL ,zresztą chyba już o tym zdąrzyłeś się zorientować.
    A,że lubię glośniej posłuchać gdy jestem sam w aucie, no coż... :)
    Lepiej gdy słyszę piosenkę, aniżeli swój głos, gdy coś tam nucę w drodze bo Krawczyk ze mnie żaden. haha :D

  • #85 01 Lip 2010 15:38
    wasylwek
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Gdybyś przypadkiem zapragnął ( przed przystąpieniem ) do "prac" odwiedzić Redę chętnie udostępniłbym Ci odsłuch fury zrobionej pod "subtelny" acz lekko "agresywny" typ grania.

    Całkowita moc RMS 250W. :D :D :D

    "Bo to jest taka moja muzyka co im ciszej tym piękniej mi gra" :D.

  • #86 04 Lip 2010 22:47
    truck.cars.pl
    Poziom 10  

    No więć taak, panowie, aby nie było,że temat umarł smiercią naturalną:)
    Weekend wykorzystałem na poszukiwania i zakup jednostki sterującej i procesora.
    Będą obie ze stajni Alpine:
    Radyjko-DVA-9861R
    Procek- PXA-H700
    Jutro płatności i grzeczne oczekiwanie na przesyłkę.. Mam tylko nadzieję,że obędzie się bez żadnej "miny" gdyż oba podzespoły zakupilem za granicą, radyjko przybędzie z Niemiec a procek z krainy Cyrku Monty Pytona;)

  • #87 08 Lip 2010 16:47
    truck.cars.pl
    Poziom 10  

    Więc, mały come back, jestem po odwiedzinach wczoraj w Gliwicach u p.Józka.
    Mały odsłuch zrobiony i... okazuje się,że mieliście rację, suche informacje, to jedno a posłuchanie to drugie.
    Coś co według p.Józka grało super i własciciela autka,ktory poświęcił mi czas abym odsłuchał jak to gra u niego, dla mnie moim skromnym zdaniem okazalo się... jałowe i za ciepłe w odbiorze, wolę jednak znacznie bardziej dynamiczne granie, odniosłem wrażenie, że owszem system ten był dość szczegółowy zrównowarzony, ale jak dla mnie grał, "ze ściśniętym gardłem".
    Brakowało mu zdecydowanie dynamiki, jak na moje upodobania.
    Stanęło więc na tym,że owszem system będzie robiony od przyszłego czwartku u p. Józka, wybraliśmy jako zespół zasilajacy, piecyk DLS A7, wysykotonówki będą od scan speak, zaś wofery, oraz sub będę dobierał na zasadzie odsłuchu, gdyż, okazuje się, moje upodobania mają się nijak z typowym spokojnym graniem zestawu nastawionego na HiEnd SQ.
    Kolejna 3 godzinna lekcja wyniesiona:)

    Dodano po 3 [minuty]:

    A jako moją małą profanację powiem Wam,że nie podpasowały mi woofery pochodzące z tej samej linii produkcyjnej jak F1 ;P, występujące tylko pod inną nazwą.

  • #88 08 Lip 2010 17:07
    powalla
    Moderator CarAudio

    Widzisz drogie klocki i nie podobały się ... posłuchanie na żywo , to najlepsze co można zrobić wydają sporo kasy .

  • #89 08 Lip 2010 17:22
    truck.cars.pl
    Poziom 10  

    Teraz doskonale rozumiem co mieliście na myśli pisząc mi ze zdziwieniem,że montujac droższy sprzęt wyższej klasy, Extreme wyszło z założenia ,że włożą mi Infinity, i bedzie na 95% ok.

    A całkiem prawdopodobne jak się okazało na przykładzie tych wooferów F1, że coś co teoretycznie jest już z półki HiEnd nie podchodzi mi ze wzgledu na moj gust, a jak wiadomo każdy lubi inne granie i o gustach się nie dyskutuje.
    Dlatego też kwestię wooferów oraz sub pozostawiam ocenie organoleptycznej. Wsadzimy, i będziemy słuchać, az do bólu.
    Mam nadzieję,że w końcu osiągnę taki efekt, ktory spowoduje wyraz twarzy przy ulubionym kawałku, jak łyk zimnego piwka na sacharze;)

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jak więc widać, trochę chyba będzie"marudzenia" z mojej strony przy doborze głośników przy mojej następnej wizycie w Gliwicach po przygotowaniu instalacji, ale o dziwo p.Józek przyjął dzielnie na klatę moje uwagi i odezwała się żyłka sportowca aby spełnić moje wymagania:).
    Jako ciekawostkę powiem Wam,że drzwi w audi nie będą niemal wcale tłumione, zostanie wykonany zupełnie odbrębny niezależny panel zamknięty, o pojemności ok7-8 litrów. Tak więc podobno potrzeba tłumienia na większą skalę zupełnie odpada.
    Nie wiem , nie znam się, podobno tak się lepiej to sprawdza...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Uslyszałem,że owszem można tłumić drzwi, itd, jednak znacznie lepszą opcją jest stworzenie idealnej komory rezonansowej dla danego głośnika, a drzwi pozostawić w spokoju.

  • #90 08 Lip 2010 22:28
    rafcio86
    Poziom 12  

    truck.cars.pl napisał:

    Jako ciekawostkę powiem Wam,że drzwi w audi nie będą niemal wcale tłumione, zostanie wykonany zupełnie odbrębny niezależny panel zamknięty, o pojemności ok7-8 litrów. Tak więc podobno potrzeba tłumienia na większą skalę zupełnie odpada.
    Nie wiem , nie znam się, podobno tak się lepiej to sprawdza...

    Uslyszałem,że owszem można tłumić drzwi, itd, jednak znacznie lepszą opcją jest stworzenie idealnej komory rezonansowej dla danego głośnika, a drzwi pozostawić w spokoju.


    Dokładnie taki sam kick panel mam w planach. Fajna sprawa, może i więcej roboty ale przynajmniej otrzymujemy szczelną komorę o co w drzwiach trudno. W drzwiach jedynie można wytłumić zewnętrzna blachę żeby zmniejszyć hałas dochodzący z zewnątrz.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME