Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1.8 benzyna+gaz - dziwna praca silnika

28 Cze 2010 23:58 10802 6
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie;
    Bardzo proszę użytkowników forum o pomoc. Mam poważny problem z moją laguną. Zrobiła już wiele kilometrów i zastanawiam się czy to nie aby jej kres. Ale do rzeczy. Rano gdy uruchomię zimny silnik wszystko ok - zapala przepięknie od pierwszego przekręcenia. Niestety po chwili 1-2 minutach lub po przejechaniu 500 metrów zaczyna się coś złego dziać. Silnik zaczyna szarpać, ewidentnie nie pracuje na wszystkie cylindry, a po "wrzuceniu" na luz natychmiast gaśnie i jest już problem z odpalenie tzn. muszę trochę pokręcić rozrusznikiem. Najczęściej udaje mi się jednak rozgrzać silnik ( jadąc nie zważając na niepracujący cylinder i brak mocy ). Po rozgrzaniu chodzi przepięknie i tak też jeździ - aż do ponownego ostygnięcia i tak w kółko. Napiszę jeszcze co już zrobiłem: wymieniłem rozrząd, świece oraz kable WN. sprawdziłem czy są iskry na świecach - wynik pozytywny. Nawet myślałem o filtrach że zapylone i wymieniłem - wszystkie działania bez skutku. Ta sytuacja z silnikiem jest niezależna czy jadę na benzynie czy na gazie - to samo. Spalanie wzrosło szacuję o 30%. Forumowicze - dajcie jakąś wskazówkę.
    pozdrawiam jaaaaca
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 39  
    Wskazówka nr 1:
    popraw post,
    wskazówka nr 2:
    kompresja do kontroli.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Witam;
    Dziękuję z podpowiedź. Kompresję sprawdzę. Tylko o co chodzi z poprawką postu?
    Dziękuję.

    10.9 pisanie z użyciem slangu młodzieżowego (branżowego), notoryczne popełnianie błędów ortograficznych, pisanie z użyciem przycisku "Caps Lock" (wszystkie litery duże) zarówno w tytule jak i w treści tematu,
    manta.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za poradę. Idę zdjąć klemę. Wyjmę bezpiecznik z instalacji LPG i zrobię test jak piszesz. O szczegółach odpiszę.

    Post poprawiony. :)


    Dziękuje.
  • Poziom 9  
    Witam;
    Niestety kompresji nie udało mi się jeszcze zmierzyć. Odłączyłem akumulator oraz instalacje gazową i po nocy po podłączeniu akumulatora ( do gazu nie wkładałem bezpiecznika ) objawy są takie jak były na wstępie. Ale dzisiaj wieczorem ( na zimnym silniku - auta nie ruszałem od wczoraj ) pomierzyłem luzy zaworowe szczelinomierzem. Oto wyniki:

    I cylinder - od paska rozrządu

    zawór wydechowy - 0,25 mm
    zawór dolotowy - 0,2 mm

    II cylinder

    zawór wydechowy - 0,05 mm
    zawór dolotowy - 0,2 mm

    III cylinder

    zawór wydechowy - zawór podparty (brak luzu )
    zawór dolotowy - 0,2 mm

    IV cylinder

    zawór wydechowy - 0,05 mm
    zawór dolotowy - 0,2 mm

    Szanowni forumowicze; jak sądzicie czy fatalna praca mojego silnika może być spowodowana błędnymi wartościami luzów zaworowych? Czy jest prawdą że jeżeli zawór był podparty lub miał niewielki luz to jego gniazdo wypaliło się przez to? Czy zdejmować głowicę czy może po poprawnej regulacji zaworów wszystko będzie ok? Proszę podpowiedzcie z waszych doświadczeń co to będzie dalej....bo nie wiem czy regulować te zawory czy zrywać głowicę.
    pozdrawiam