Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW 328i Nierówna praca silnika i wysokie zużycie paliwa.

danielbmw3 29 Jun 2010 13:53 5959 2
  • #1
    danielbmw3
    Level 9  
    Witam Serdecznie!

    Objawy: szarpanie silnikiem na wolnych obrotach, b. wysokie zużycie paliwa.
    Oto lista błędów jakie występują:

    203 LAMBDA CONTROL BANK 2 CONTROL BLOCK
    202 LAMBDA CONTROL BANK 1 CONTROL BLOCK
    238 BURNING FAIL CYLINDER 1
    240 BURNING FAIL CYLINDER 3
    239 BURNING FAIL CYLINDER 2
    241 BURNING FAIL CYLINDER 4
    228 LAMBDA CONTROL TOLERANCE BANK 2 TO BIG
    227 LAMBDA CONTROL TOLERANCE BANK 1 TO BIG
    151 SIGNAL LAMBDA PROBE BEFORE-KAT BANK 1 MIN VALUE LESS THAN LIMIT
    154 SIGNAL LAMBDA PROBE BEFORE-KAT BANK 2 MIN VALUE LESS THAN LIMIT

    Na początku myślałem, że zatankowałem chrzczone paliwo, więc zalałem PB98, zużycie paliwa spadło ale nadal wyraźnie nierówna praca silnika i zbyt wysokie zużycie paliwa. Sprawdziłem już układ powietrza i jest szczelny.
    Nie jestem do końca przekonany, że wysiadły dwie lambdy na raz /mam 4, dwie przed i dwie za kat./

    Poniżej praca moich sond lambda:



    BMW 328i Nierówna praca silnika i wysokie zużycie paliwa.

    ... oraz praca sond lambda w 328i mojego Kolegi /idealna praca silnika/:

    BMW 328i Nierówna praca silnika i wysokie zużycie paliwa.

    Wiem, że na taki stan rzeczy może składać się szereg usterek czujników: Vanos, położenia wałka rozrządu, wału korbowego, sterowania paliwem, itd. Pytanie, które z tych pozostałych usterek powinny wyjść podczas diagnozy, a może to jednak sondy?

    Proszę o podpowiedź, co powinienem zrobić w pierwszej kolejności, ponieważ nie chcę wymieniać wszystkich czujników po kolei i wydawać XXXX zł na darmo. :8)

    Pozdrawiam.
    Daniel.
  • #2
    danielbmw3
    Level 9  
    Czy ktoś z Kolegów wie, co powoduje ten dźwięk pochodzący z kolektora ssącego?

    http://www.youtube.com/watch?v=TzotGuGwaqw

    Dodatkowo pojawiły się błędy:

    242 BURNING FAIL CYLINDER 5
    243 BURNING FAIL CYLINDER 6

    oraz zczytany z tzw. shadow memory:

    50 AVTIVATE SOLENOID VALVE FUEL CIRCULATION SWITCH - czy nie powinno być "Activate"?

    Co oznacza ten błąd?
  • #3
    danielbmw3
    Level 9  
    Problem został rozwiązany! Wszytkie błędy były wynikiem uszkodzenia separatora oleju.
    Po wymianie na nowy separator /150 zł w serwisie BMW/ - zero błędów.
    Auto śmiga jak nowe.:D

    Pozdrawiam.
    Daniel.