Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik MK 16 Samozapłonowy - problem

29 Cze 2010 18:23 5278 22
  • Poziom 12  
    Posiadam otóż taki silniczek
    Silnik MK 16 Samozapłonowy - problem

    I mam problem żeby go uruchomić. Mam paliwo do silników samozapłonowych zbiorniczek i wszystko i jak próbuje go uruchomić to nic się nie dzieje. Raz mi tylko pyknął. Może to być wina tego, że jak kręcę nim to z przodu przy śmigle zaczyna się robić takie czarne coś. To może być wina zimeringu? Jeśli tak to jak go woogóle wyjąć ;p
  • Poziom 15  
    Odkręć te 4 śruby od strony gaźnika, odkręć i zdejmij cylinder, teraz będzisz mógł zsunąć korbowód z wału korbowego i wyjąć tłok z korbowodem. Odkręć kołpak i wybij oś, teraz masz dostęp do uszczelnień i łożyska.
  • Poziom 12  
    Kołpak to chodzi ci o które miejsce? tam między tą czerwoną końcówką a że tak to nazwę tuleją?
  • Poziom 15  
    kołpak to ten stożek co trzyma śmigło.
  • Poziom 12  
    czyli dobrze myślałem

    Hmm teraz szukam jak to odkręcić bo tam jest ząbek ale żadnych kluczy nie mam w sensie takich do silnika typowo. I czy to w ogóle dobrze jest że lata cały wał przód tył.
    Silnik MK 16 Samozapłonowy - problem
  • Poziom 12  
    No i problem, przy wybijaniu na gwincie mi się zacięło i nie chce iść dalej i nie wiem jak to rozwiązać
    Silnik MK 16 Samozapłonowy - problem Silnik MK 16 Samozapłonowy - problem
  • Poziom 15  
    Niestety tu musisz z powrotem cofnąć ten pierścień i z należytą starannością usuwać z gwintu to co ponad rozmiar. Krótko mówiąc pilniczek i drobny papier ścierny w dłoń i po troszku aż cały zejdzie.
    Gwint jest dość zmaltretowany i dobrze było by go poprawić narzynką.
  • Poziom 12  
    Już dałem rade, ale bez gwintownika się nie obejdzie. W środku od strony smigła za łożyskiem jest puste miejsce, podejrzewam że na uszczelkę (zimering) ale nie wiem. Będę musiał kupić nowe łożyska bo jedno się ślizga na wale a drugie jest zblokowane, tylko nie jest żadne podpisane to na wymiar mi zostanie. Jak nie da rady uszczelnić to zrobie benzyniaka z tego :] Powinno działać.
  • Poziom 15  
    matigi12 napisał:
    Już dałem rade, ale bez gwintownika się nie obejdzie. W środku od strony smigła za łożyskiem jest puste miejsce, podejrzewam że na uszczelkę (zimering) ale nie wiem. Będę musiał kupić nowe łożyska bo jedno się ślizga na wale a drugie jest zblokowane, tylko nie jest żadne podpisane to na wymiar mi zostanie. Jak nie da rady uszczelnić to zrobie benzyniaka z tego :] Powinno działać.


    To "ślizga na wale" mnie martwi, oby w co wątpię łożysko było mocno wyrobione a nie wał. Łożyska i simering dobierzesz po wymiarach. Do dobrania simeringu wymierz miejsce w którym miał się znajdować, no i wał z którym będzie współpracować, w sklepie coś ci dobiorą.
  • Poziom 12  
    Ten silnik co ja mam nie jest nowy. Kupiłem go kiedyś na allegro ale nigdy nie miałem jak jechać po paliwo. Ostatnio jak jechałem to kupiłem paliwo i gdy próbowałem odpalić wkrętarką to raz pyknął tylko i ciekło coś z przodu od strony śmigła. Paliwo nawet nie wiem jakiej firmy mam ale eter to mogę mieć z pracy więc żaden problem jeśli go jest za mało w paliwie
  • Poziom 35  
    Witaj ponownie ..


    Jakie proby odpalenia w kretarka .co ty piszesz? Silniki samozapłonowe na Eter odpala sie recznie --to popierwsze. Jeżeli masz mozliwosc zdobycia Eteru to wykonaj samodzielnie w pomieszceniu przewiewnym, zalecam ...na dworze.
    Jezeli jestes zafascynowny praca silników miniatórowych i zasada jego działania to polecam pozycje ksiazkowa "Miniaturowe silniki spalinowe -Wiesław Schier

    w tej ksiazce jest wszystko opisane jak dzialaja silniki samozapłonowe oraz zarowe i ich uruchamianie. Silniki Samozałonowe sa dla początkoujących modelarzy ......cd nastąpi...

    Z doswiadczenie wiem ze nie wiesz czy odpali i krecisz tym smigłem na tym silniku..i nie masz pojecia ...czemu nie odpala i nie odpali.. powiem dlaczego..

    Jak raz odpalił, tak pisałes...czyli jest sprezanie tłoka przy gornym suwiea.

    Nie wiem czy chesz wiedziec ...dalej dac znac....
    .
  • Poziom 35  
    matigi12 napisał:
    ....raz pyknął tylko i ciekło coś z przodu od strony śmigła....
    Jeżeli jest jak mówisz (piszesz) to najzwyczajniej silnik jest do regeneracji. Jeżeli nie będzie miał szczelnej komory korbowodowej to zapomnij o odpaleniu silnika.
    matigi12 napisał:
    ....Paliwo nawet nie wiem jakiej firmy...
    Na chwilę obecną najlepsze z dostępnych to czeskie paliwo firmy PROXIM o składzie eter>33% nafta>47% olej rycynowy>20%.
    matigi12 napisał:
    ....mam ale eter to mogę mieć z pracy więc żaden problem jeśli go jest za mało w paliwie...
    Jeżeli masz eter to zrób nowe paliwo, nigdy nie rób takich dolewek. No chyba że szukasz mocnych wrażeń.
    kiss39 napisał:
    ...Jakie proby odpalenia w kretarka .co ty piszesz? Silniki samozapłonowe na Eter odpala sie recznie --to popierwsze....
    Coś bajki piszesz. A co stoi na przeszkodzi żeby odpalać silnik "mechanicznie", popatrz sobie po sklepach modelarskich. Wiele razy odpalałem małe silniki modelarskie wkrętarką.
    kiss39 napisał:
    ...Z doswiadczenie wiem ze nie wiesz czy odpali i krecisz tym smigłem na tym silniku..i nie masz pojecia ...czemu nie odpala i nie odpali.. powiem dlaczego.....Jak raz odpalił, tak pisałes...czyli jest sprezanie tłoka przy gornym suwiea....Nie wiem czy chesz wiedziec ...dalej dac znac....
    .
    A tak dokładnie to o co Tobie chodzi :?:
  • Poziom 35  
    Pierwszy etap przygotowania silnika do rozruchu...

    1.Ustawienie smigła ...bez tego silnik niedziala to jest tkz koło zamachowe)
    a) ZAPAMITAJ silnik zapalamy obracajc smigłem w lewa strone. tzn(przy wyczówalnej maximalnej kompresji przeskoku)---
    b) BARDZO WAZNE USTAWIENIE SMIGŁA- smigło ustawiamy w poziomie tak ze tłok jest najnizje połozony
    szczeliny sa otwarte w cylindrze i mozna np; strzykawka z igła wkropic nie wielka ilosc paliwa zEterem na tłok.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Kolego Tomaszu. W dla poczatkujacego pisze, który nie ma pojecia jak odpala sie silnik ...samozaplonowy. Tomaszu.W wiesz a sa tacy co maja silnik i nie znaja zasad...pracy takiego silnika.
  • Poziom 35  
    kiss39 napisał:
    ...który nie ma pojecia jak dpala sie silnik ....
    Masz całkowitą rację, wiem jak się odpala silniki, wiem jak należy je przygotować do odpalenia na stanowisku testowym, wiem jeszcze wiele innych rzeczy. Modelarstwem zajmuję od wieeeelu lat. I dla tego pytam dlaczego piszesz bajki.
    kiss39 napisał:
    ...ZAPAMITAJ silnik zapalamy obracajc smigłem w lewa strone...
    Ciekawe z której strony patrząc. Dlaczego nie piszesz tego co najważniejsze, znaczy jak przygotować stanowisko do odpalania silnika. Dlaczego nie piszesz o zamocowaniu silnika i zbiornika z paliwem, jak również o wielu innych sprawach bez których nigdy tego silnika nie odpali. W załączniku opis jak to powinno wyglądać naprawdę. Nie jest to mój opis, jest to jedna z podstron nie istniejącego już portalu. A szkoda...
  • Poziom 35  
    Tomaszu. W Pisałem w poscie ...Nie czytałes dokładnie przeciez pisałem..o ksazce poswieconej silnikom modelarskim.

    Jezeli jestes zafascynowny praca silników miniatórowych i zasada jego działania to polecam pozycje ksiazkowa "Miniaturowe silniki spalinowe -Wiesław Schier

    Sam jestem samoukiem i tez potrzebowałem kiedys rady,,,i wiem ze to trudnio opisac w skrócie tak wszystko krok po kroku... Potrzebna jest tu raczej oddzielna strona ...poswiecona silnikom modelarskim niz tyko odpisywania na posty...
  • Poziom 35  
    No i znowu temat idzie w "krzaki", a szkoda.

    kiss39 napisał:
    ....Nie czytałes dokładnie przeciez pisałem..o ksazce poswieconej silnikom modelarskim....
    Czytałem, zapewniam że czytałem. Nie odpisuję bez przeczytania piszących poprzedników.
    kiss39 napisał:
    ....Jezeli jestes zafascynowny praca silników miniatórowych i zasada jego działania to polecam pozycje ksiazkowa "Miniaturowe silniki spalinowe -Wiesław Schier...
    Ta książka była i jest "biblią" dla miłośników spalinowych silników modelarskich. Podobnie jak "paliwa i smary w technice miniaturowych silników". Tylko gdzie je dostać :?: A jeżeli matigi12 nie zamierza pisać "doktoratu" a chce jedynie uruchomić ten silniczek to po co ma szukać tych publikacji. Wystarczy krótki "łopatologiczny" opis (który wstawiłem) jak to zrobić.
    kiss39 napisał:
    ....wiem ze to trudnio opisac...
    O tak, masz całkowitą rację. Tyle tylko że Ty zacząłeś opis od środka. Bez odpowiedniego ustawienia "dyszy" czy też zbiornika z paliwem nic z tego nie wyjdzie. Bez względu na to w którą stronę i czym będzie rozkręcał silnik.

    Pozdrowienia z Gdańska.
  • Poziom 35  
    Masz racje :) Tomasz Bedziemy w ramach wolnego czasu a mzoe raczej To ja postaram sie jeszcze raz opisac cały rozruch silnika samozapłonowego. Gdzie mozna dostac Eter gotowy..?....mam silnik MAP3 co prawda troszke go wymeczyłem krecoąc go na sucho podniecajac sie z jego posiadania. Chcialbym wykonac krotkie filmy z omowieniem..

    Pozdrawiam.. ostanio ogladałem na youtube miniatury wankla.. to jest to wsam raz dla Cataliny do górnego płata ...Wankel zasysa mieszankie z dołu...!!!!!! :)
  • Poziom 35  
    kiss39 napisał:
    ...ostanio ogladałem na youtube miniatury wankla....
    Taaa, malutka pojemność, spora moc jak na wymiary, tylko apetyt ma dość spory. Konstrukcja jest prostsza od cepa, ale uszczelnienie tego cuda to już sztuka sama w sobie. Jakoś tak ze trzy lata temu na zawodach w Norwegii ( byłem tylko widzem :cry:) miałem w rękach model śmigłowca napędzany Wanklem. No nie powiem, żuchwa to mi opadła. Silniczek robiony na zamówienie. Lecz niestety, właścicielka modelu ani myślała udostępnić plany silnika. A starałem się :D .
    To pewnie widziałeś :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=eOlpiZ0xFzk&feature=related , http://www.youtube.com/watch?v=zb_J-XrTbiY&feature=related . I jak tu spać spokojnie :?:
  • Poziom 35  
    Tak przegladałem te silniczki to cudo techniki miniatury Graupner a modele O.S. 49 P o to chodzi ..gdzies widzialem na Youtube taki O.S. 49 P w dualu- przypominał prace silnika samochodowego.
    Co do planów silnika na zamowienie to jakis specjalny -duzy ten silnik czy taki typowy...9~10ccm Wankel:) o moze podwojny..o to sie chyba grzeja te silniki...zamkniete lub czesciowo obudowane bez chłodzinia powitrzem.

    W ksiazce Miniaturowe silniki spalinowe"-- W.Schier-a są plany wykonawcze silników z krazącym tłokiem Wankla SW-992RC(9,2ccm) z jedna swiecą ż.kon. Juliana Faleckiego z 1968 r. i MF -O3RC (9,97ccm) dwie swiece ż konstruktora Mieczysłąwa Feltynskiego z 1972 r.

    Nie wiem czy to można udostepniac :) .....kiedys jak bede mial czas to pogrzebie sobie troche w AUTOCAD-zie i przerysuje. Nastałyczasy komputerów i epoka obrabiarek numerycznych to ..moze, gdzies ktos.....zawsze sie przyda rys. wyk...podreka -:)
  • Poziom 35  
    kiss39 napisał:
    ....te silniczki to cudo techniki....
    Faktem jest, zaprzeczyć się nie da. Jednak ja osobiście wolę coś....jak by to powiedzieć....konkretniejszego. Mam na myśli silniki pulsacyjne :D. Taki jak odpali to aż miło posłuchać. Co prawda bez słuchawek to nawet własnych myśli nie słychać, ale do tego silnika tłumika wydechu założyć się nie da. Ale cóż, zarówno silnik Wankla jak i pulsacyjny nie są zbyt popularne w naszym kraju, a szkoda. Natomiast Skandynawowie potrafią docenić jedne i drugie.

    P.S.
    No dobra, tośmy sobie popisali. Ale odeszliśmy już tak daleko od tematu "przewodniego" że pewnie jakiś moderator z samego rana i tak to wszystko "wydupcy" do kosza.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kolego kiss39, szanuję i podziwiam wiedzę, ale proszę - popraw błędy i pisz poprawnie! Twoje posty są raportowane jako zaniżanie poziomu...