Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Mercedes B W254] Centralny zamek

29 Jun 2010 20:28 2653 5
  • Level 13  
    Witam

    Mam problem z zamkami w moim aucie. Mianowice gdy zamykam drzwi pilotem zamek "odbija" - bardzo szybko zamyka się i otwiera kilkukrotnie ale ostatecznie pozostaje otwarty. Czasami trzeba kilku przyciśnięć żeby zamek w końcu się zamknął. Podobnie jest gdy samochód zamyka się podczas jazdy. Towarzyszy temu niezły hałas ( zamki w tym modelu do najcichszych nie nalezą ) . Problem występuje w 2 z 4 zamków w drzwiach. Czy ktoś miał do czynienia z tym problemem ? Zastanawiam się czy jest to usterka mechaniczna czy raczej elektroniczna. Z góry dziękuje za wszelka pomoc w tym temacie bo nie wiem czy zabierać się za rozbieranie drzwi czy odstawić auto do ASO.
  • Level 13  
    Dzieki wielkie , ten link wyczerpuje temat. :D
  • Level 13  
    a jednak nie do końca, rozebrałem jeden zamek , brak śladów uszkodzeń, wszystkie sprężynki całe, nasmarowałem porządnie ale nie przyniosło to efektu, problem nadal występuje. Sterownik nie ma błędów, skończyły mi się pomysły :/
  • Mercedes specialist
    Odpowiadająca za tą usterkę sprężyna agrafkowa połączona z dźwignią na której umiejscowione jest cięgno z przyciskiem blokującym działa w ten sposób, że dźwignia może ustawić się tylko w jednym z dwóch, krańcowych położeń. Jeżeli porusza się prawie bez oporu i można ją ustawić w jakiejkolwiek pozycji pośredniej - to znaczy że sprężynka spadła z zaczepów lub wypadła całkowicie.
    Co prawda model "B" nie jest może tak popularny - jednak ponieważ identyczna usterka występuje w modelach produkowanych równocześnie (203 oraz 211) mam prawo podejrzewać że przyczyna jest wspólna.
  • Level 13  
    Zgadzam się z tobą jednak dotarłem do tej sprężynki, i jest ona na miejscu, faktem jest ze ma dziwna "nienaturalna" pozycje, jest mocno wygięta i nie ma możliwości jej poprawienia. Wygląda to trochę tak jak by te dwa elementy do których jest mocowana oddaliły się od siebie co powoduje jej wygięcie / skręcenie. Wydało mi się to podejrzane, podjąłem się nawet wymiany na sprężynkę wg opisu który dostałem jednak sprężynka od VW jest za mała - w zamku od mercedesa odległość miedzy eluentami które ta sprężyna spina jest za duża. Wydaje mi się ze powodem może być porostu zużycie zamka, większe luzy na elementach zamka i usterka gotowa, ale żeby w 5 letnim aucie padły dwa zamki :/ nie świadczy to dobrze o mercedesie.