Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra 1.8 2001r - nie pali na 4 cylinder

Hawaj123 29 Jun 2010 21:44 15483 20
Rocketjobs
  • #1
    Hawaj123
    Level 13  
    Witam.
    Problem jest taki, 瞠 auto (silnik o oznaczeniu z18xe) nie pali na 4 cylinder, po pod陰czeniu testera wywali這 b陰d:

    P0354-1 Cewka zap這nowa 4,wysokie wej軼ie

    Po sprawdzeniu cewki okaza這 si, 瞠 na wszystkie cylindry cewka daje iskr, a po dok豉dniejszym sprawdzeniu auta stwierdzi貫m, 瞠 na 4 wtryskiwaczu nie ma kluczowania wtryskiwacza (napi璚ie jest ca造 czas, a minusem nie kluczuje) na pozosta造ch wtryskach jest ok.

    Problem jest jeszcze taki, 瞠 po odpaleniu auta kluczowanie wtryskiwacza 4 jest na oko這 2 sec, a p騧niej ono zanika.

    Sprawdzi貫m testerem jeszcze immo, ale 瘸dnego b喚du nie ma.

    Mo瞠 kto si zetkn掖 z takim problemem i mo瞠 mi pom鏂?

    Dzi瘯i wszystkim za pomoc.
  • Rocketjobs
  • #2
    manim
    Level 19  
    podaj oznaczenie silnika ew jaki masz sterownik
    Moderated By robokop:

    Problemy z czytaniem? Po co komu informacja jaki to sterownik?

  • RocketJobs
  • #3
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    P0354 - Ignition Coil D Primary/Secondary Circuit. Tak brzmi poprawnie definicja tego b喚du. Skoro nie umiesz go zinterpretowa i nie wiesz czemu wtryskiwacz nie jest kluczowany, to wybacz.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Hawaj123 wrote:

    Sprawdzi貫m testerem jeszcze immo, ale 瘸dnego b喚du nie ma.
    Trzeba by這 jeszcze powietrze w ko豉ch sprawdzi, najlepiej tym samym testerem.
  • #6
    ma貫k
    Level 21  
    Pierwsze :
    nie napisa貫 jakim testerem czytasz to auto, to bardzo wa積e bo w r騜nych sprz皻ach masz r騜ne B犵NE opisy problemu. Polecam oryginalnego TECH 2.

    Drugie:
    nic nie napisa貫 odno郾ie przeprowadzonych pomiar闚, dzi by s這neczny dzie i niestety moja szklana kula zawiesi豉 si - nie wiem co robi貫. Na sam pocz徠ek sugerowa豚ym pomiar mostkiem RLC indukcyjno軼i poszczeg鏊nych cewek, obej瞠nie za pomoc sondy pojemno軼iowej i oscyloskopu przebieg闚 wysokiego napi璚ia - wiem b璠zie trudno bo cewka typu "krowie suty" ale da si wykona. Na koniec pomiar rezystancji izolacji uzwoje cewki za pom帷 np przyrz康u MIC2500 lub jemu podobnych z wysokonapi璚iowym pomiarem. Te czynno軼i w 99% rozwiej w徠pliwo軼i odno郾ie stanu cewki.

    Trzecie:
    je瞠li czynno軼i z pkt 2 nie daj jednoznacznej odpowiedzi to jest du瘸 szansa 瞠 uszkodzony jest ECM. Niestety to hybrydowa konstrukcja i chyba jedna z najgorszych w uk豉dach Opla.

    Czwarte:
    zawsze mo瞠sz podmienia "na pa喚" tylko kto za to zap豉ci? co b璠zie jak wymienisz np cewk i nie pomo瞠?
  • #7
    coperfild
    Level 35  
    sprawd wszystkie podci郾ienia przy przepustnicy

    Moderated By Pawel wawa:

    ...tak a kluczowanie wtryskiwacza powr鏂i. T celn porad nagradzam ostrze瞠niem. Jeszcze raz napiszesz w tym dziale forum takie debilizmy i dostajesz bana.

  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dobrze Owik napisa, 瘸r闚ka w d這 i sprawdzasz przewody - wtryskiwacz > sterownik.
  • #9
    Hawaj123
    Level 13  
    Pawel wawa wrote:
    Dobrze Owik napisa, 瘸r闚ka w d這 i sprawdzasz przewody - wtryskiwacz > sterownik.


    tylko dlaczego kluczowanie wtryskiwacza pojawia si na 2 sec, a p騧niej go odcina - czyli wychodzi na to 瞠 przerwa w kablu od wtrysku do ecu odpada
  • #10
    emeryt2
    Level 42  
    Na to wygl康a.
    Kontrolka silnika nie 鈍ieci? Sterownik Simtec trudny do naprawy.
  • #11
    bartek_j
    Level 35  
    Panie Hawaj, w nowszych silnikach jest co takeigo jak wykrywanie wypadania zap這n闚 przez sterownik.. Jak sterownik widzi 瞠 wypadaj zap這ny na kt鏎ym z cylindr闚 (a widzi to po nier闚nomierno軼i pr璠ko軼i obrotowej) to odcina na danymn cylindrze wtryskiwacz. A po co ? A po to 瞠by nie la nie spalonym paliwem w wydech: Zdrowiej dla 鈔odowiska, zdrowiej dla katalizatora, zdrowiej dla silnika (niespalona benzyna nie rocie鎍za oleju).

    Mo瞠sz zrobi testa i zamieni sterownaie cewki z innym cylindrem, cewke podpi望 "na kable" zamiast nasadza na silnik i stosownie tez kable zaminei. Jak b璠ziesz mia problem na innym cylindrze to cewka. Jak na tym samym to sterownie ;)
  • #12
    Hawaj123
    Level 13  
    bartek_j wrote:
    Panie Hawaj, w nowszych silnikach jest co takeigo jak wykrywanie wypadania zap這n闚 przez sterownik.. Jak sterownik widzi 瞠 wypadaj zap這ny na kt鏎ym z cylindr闚 (a widzi to po nier闚nomierno軼i pr璠ko軼i obrotowej) to odcina na danymn cylindrze wtryskiwacz. A po co ? A po to 瞠by nie la nie spalonym paliwem w wydech: Zdrowiej dla 鈔odowiska, zdrowiej dla katalizatora, zdrowiej dla silnika (niespalona benzyna nie rocie鎍za oleju).

    Mo瞠sz zrobi testa i zamieni sterownaie cewki z innym cylindrem, cewke podpi望 "na kable" zamiast nasadza na silnik i stosownie tez kable zaminei. Jak b璠ziesz mia problem na innym cylindrze to cewka. Jak na tym samym to sterownie ;)


    Podmieni貫m cewk i dalej to samo - silnik chodzi przez 3 sec i zapala si chek i nie chodzi na 4 cylinder, po sprawdzeniu b喚d闚 znowu powraca ten sam b陰d a iskra ca造 czas jest na tym 4 cylindrze czyli sterowanie cewk (chyba) odpada
    Sprawdzi貫m jeszcze kompresje i jest ok
  • #13
    bartek_j
    Level 35  
    No to pewnie problem w sterowniku lub kablologii
  • #14
    emeryt2
    Level 42  
    Popieram wnioski Bartka , po sprawdzeniu przej軼ia pomi璠zy pinem nr.B12 i wtryskiwacz dobra si do sterownika.

    Jeszcze tylko jedno pytanie , czy dzieje si to / przestaje pali / , gdy jest zimny i tak samo zapala na czterech gdy jest ciep造 - rozgrzany , a p騜niej pali na trzech.?
  • #15
    Hawaj123
    Level 13  
    emeryt2 wrote:
    Popieram wnioski Bartka , po sprawdzeniu przej軼ia pomi璠zy pinem nr.B12 i wtryskiwacz dobra si do sterownika.

    Jeszcze tylko jedno pytanie , czy dzieje si to / przestaje pali / , gdy jest zimny i tak samo zapala na czterech gdy jest ciep造 - rozgrzany , a p騜niej pali na trzech.?


    Zimny lub ciep造 objaw taki sam, zapali i po 3 sec odcina mu kluczowanie wtrysku a b陰d jak podany wy瞠j, iskra ca造 czas jest
  • #16
    emeryt2
    Level 42  
    No to sterownik , zimny lut , na dreiverze cewki wtrysku.
    Taka porada na odleg這嗆!
  • #17
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    emeryt2 wrote:
    No to sterownik , zimny lut , na dreiverze cewki wtrysku.
    Taka porada na odleg這嗆!

    A wtedy nie by這 by w DTC komunikatu sygnalizuj帷ego przerwany obw鏚, co typu "cewka D napi璚ie zbyt wysokie"? Bo w tej chwili uk豉d kontroli pr康u cewki sygnalizuje jej zwarcie, czyli mo磧iwo軼i s dwie: albo cewka faktycznie przeci捫a driver (jako 瞠 podmiana nic nie da豉 to odpada), albo sam sterownik "zg逝pia" i uk豉d kontroli pr康u b喚dnie sygnalizuje, co powoduje odci璚ie wtrysku. 疾by nie 豉dowa si w koszty pasowa這 by jednak podej嗆 z oscyloskopem do tego zagadnienia.
  • #18
    emeryt2
    Level 42  
    Masz racje , zapala si kontrolka.
    C騜 , na odleg這嗆 , bez dok豉dnej diagnozy , trudno jednoznacznie okre郵i.
  • #19
    ma貫k
    Level 21  
    I znowu pierwsze:
    Nie napisa貫 jakim testerem czytasz, czy bezgranicznie mu ufasz?

    Drugie:
    Nie robi貫 pomiar闚 oscyloskopowych przebiegu wysokiego napi璚ia, podmieni貫 cewk i dalej wiesz tylko tyle 瞠 nie pali.

    Trzecie:
    Zastan闚 si (czysto teoretycznie bo nie pami皻am jak wygl康a kolektor dolotowy) co si stanie je郵i zrzut egr b璠zie przy 4 garze a sterownik nie zd捫y wykry jego nieprawid這wej pozycji? to samo dotyczy nieszczelno軼i.

    Czwarte:
    Chcemy Ci pom鏂, staramy si jak mo瞠my, jednak nikt z nas nie zajmuje si zawodowym wr騜eniem, jasnowidzeniem itp. (przynajmniej mi o tym nie wiadomo) Jedynym punktem odniesienia s wyniki pomiar闚 wykonanych przez Ciebie - nie mamy dost瘼u do Twojego auta.

    Pi徠e:
    Awaryjno嗆 hybrydy od tego silnika jest taka jaka jest, naprawa praktycznie niemo磧iwa, a koszt wymiany ca趾iem poka幡y bo dochodzi konfiguracja programowa i system immo do spasowania. Tak瞠 zr鏏 wszystko aby nie wymienia jej w ciemno.
  • #20
    gimak
    Level 40  
    Mia貫m nie pisa, 瞠by nie wywo豉 sztormu w szklance wody tym co napisz, ale.., przy okazji czytania tego tematu, znalaz貫m logiczne wyt逝maczenie, dlaczego u mnie by造 wypadaj帷e zap這ny, gdy nie dzia豉造 dwa wtryskiwacze benzynowe (dzi瘯i dla bartek_j).
    Do kolegi Hawaj123, jak kolega sprawdza czy iskra przeskakuje w cylindrze w warunkach jakie tam panuj?. Jakie przerwy ma kolega na 鈍iecach, proponuje na tym felernym cylindrze zmniejszy przerw o po這w i sprawdzi jaki b璠zie efekt (nic si nie popsuje). Je瞠li cylinder podejmie prac, to trzeba szuka przyczyny na drodze do tego cylindra. Poniewa nie znam tego silnika, a konkretnie uk豉du zap這nowego, mog powiedzie tylko og鏊nie - os豉biona izolacja na drodze WN od cewki do tego cylindra lub z jakich powod闚 za ma造 pr康 podawany na cewk w chwili gdy ma pali ten cylinder. Gdyby zmniejszenie przerwy przynies這 pozytywny skutek to na upartego mo積a tak je寮zi.
  • #21
    Hawaj123
    Level 13  
    Bardzo dzi瘯uje wszystkim za zainteresowanie tematem, sprawdza貫m auto autobosem oraz dla pewno軼i jeszcze interfejsem opelscaner.
    Posprawdzam wszystko co mi doradzali軼ie i oczywi軼ie napisze jakie to skutki przynios這.

    Jeszcze raz wielkie dzi瘯i