Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Previa 91r 2,4 benzyna przerywa przy ruszaniu

29 Cze 2010 22:43 3816 3
  • Poziom 37  
    Witam
    Problem dotyczy starej Toyoty kolegi który jest mechanikiem i jej właścicielem ale z elektryka i elektronika ma problemy wiec chciałem mu pomoc i liczę na Wasza pomoc. Auto ma instalacje gazową z sekwencyjnym wtryskiem i tak samo na gazie jak i na benzynie przy ruszaniu przerywa i traci moc. to samo się dziej na wyższych biegach czasem 4 czasem 5. Wstępnie go obejrzał, wymienił filtr powietrza ale nic to nie dało. Prosił mnie o to bym poszukał opisu kodów błędów i sposobu ich odczytania poprzez jak wiadomo w tej wersji miganie kontrolki. tu chciałbym poprosić o wyjaśnienie czy ma migać kontrolka MIL czy trzeba podłączyć do złącza swoja kontrolkę oraz jaka jest procedura uruchomienia diagnostyki. Do tej pory bawiłem się głównie VAGiem na OBDII nigdy nie używając kontrolki i tego sposobu diagnostyki dlatego prosiłbym o łopatologiczna pomoc i ewentualne sugestie co mogło by powodować problem. Kolega wspominał, że auto się zachowuje tak jakby iskry nie miało podejrzewając czujnik położenia wału ale mi się nie wydaje by tak się to objawiało w szczególności że na wolnych obrotach pracuje idealnie a zapewne jest tam czujnik Halla albo dwa.
    Pozdrawiam i proszę o pomoc jak i wyrozumiałość.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Hej Psooya.

    Tak na szybko:

    - Pod siedzeniem kierowcy,po lewej, jest szare gniazdo serwisowe. Należy zmostkować w nim styk TE1 i E1, wrzucić N( w automacie) lub luz,włączyć stacyjkę i liczyć mrugnięcia kontrolki check. Mrugnięcia powtarzają się od najmniejszej liczby mrugnięć do największej. Pomiędzy nimi następują przerwy.Ta najdłuższa zaczyna cały cykl od nowa.
    Jeśli kontrolka mruga szybko i jednostajnie, znaczy to, że wszystkie czujniki są OK.
    Tak samo diagnozuje się automat, z tym że trzeba wcisnąć przycisk nadbiegu i liczyć mrugnięcia kontrolki O/D OFF.

    - Kody diagnostyczne. Liczba mrugnięć kontrolki ''check engine'':
    1i2,1i3 mrugnięcia - obrotomierz
    1i4 - zapłon
    2i1 - sonda Lambda
    2i2 - czujnik temperatury chłodziwa
    2i4 - czujnik temp.zasysanego powietrza (wersja California)
    2i5 - czujnik ubogiej mieszanki (Cal.)
    2i6 - czujnik za bogatej mieszanki
    2i7 - czujnik podtlenku (dodatkowa sonda Lambda-Cal.)
    3i1, 3i2 - przepływomierz
    4i1 - czujnik położenia przepustnicy
    4i2 - prędkościomierz
    4i3 - rozrusznik
    5i2 - czujnik spalania stukowego
    5i3 - sygnalizacja spalania stukowego
    7i1 - uszkodzenie EGR (Cal.)


    A tak w ogóle, to zapraszam Ciebie, Twojego kolegę i wszystkich miłośników i posiadaczy tego pięknego Vana do naszego klubu:

    http://www.previa.pl

    Powyższe dane zostały zaczerpnięte z naszego forum, autorem jest adam (team previa Katowice)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Nie jestem "fachowiec". Tak jak napisałem wcześniej - dane wyszukałem i skopiowałem z naszego forum, podając ich autora. Sam jestem laikiem, który właśnie zbiera siły psychiczne i internetową wiedzę, by w ukochanej prefce wymienić płyn chłodniczy w całym układzie.

    Wiedza jest ograniczona jeszcze bardziej, bo wersja previi "california" to model produkowany na rynek Kanady - jako jedyna wersja posiada dodatkową, trzecią sondę lambda. Jeśli chodzi o "nasz" klub i forum - ma ono raczej charakter towarzyski niż techniczny; nie mniej jednak przez lata zgromadziliśmy trochę wiedzy i doświadczeń. Dlatego - jeśli zdecydujesz się dołączyć - bierz na ten charakter poprawkę.