Witam
Problem dotyczy starej Toyoty kolegi który jest mechanikiem i jej właścicielem ale z elektryka i elektronika ma problemy wiec chciałem mu pomoc i liczę na Wasza pomoc. Auto ma instalacje gazową z sekwencyjnym wtryskiem i tak samo na gazie jak i na benzynie przy ruszaniu przerywa i traci moc. to samo się dziej na wyższych biegach czasem 4 czasem 5. Wstępnie go obejrzał, wymienił filtr powietrza ale nic to nie dało. Prosił mnie o to bym poszukał opisu kodów błędów i sposobu ich odczytania poprzez jak wiadomo w tej wersji miganie kontrolki. tu chciałbym poprosić o wyjaśnienie czy ma migać kontrolka MIL czy trzeba podłączyć do złącza swoja kontrolkę oraz jaka jest procedura uruchomienia diagnostyki. Do tej pory bawiłem się głównie VAGiem na OBDII nigdy nie używając kontrolki i tego sposobu diagnostyki dlatego prosiłbym o łopatologiczna pomoc i ewentualne sugestie co mogło by powodować problem. Kolega wspominał, że auto się zachowuje tak jakby iskry nie miało podejrzewając czujnik położenia wału ale mi się nie wydaje by tak się to objawiało w szczególności że na wolnych obrotach pracuje idealnie a zapewne jest tam czujnik Halla albo dwa.
Pozdrawiam i proszę o pomoc jak i wyrozumiałość.
Problem dotyczy starej Toyoty kolegi który jest mechanikiem i jej właścicielem ale z elektryka i elektronika ma problemy wiec chciałem mu pomoc i liczę na Wasza pomoc. Auto ma instalacje gazową z sekwencyjnym wtryskiem i tak samo na gazie jak i na benzynie przy ruszaniu przerywa i traci moc. to samo się dziej na wyższych biegach czasem 4 czasem 5. Wstępnie go obejrzał, wymienił filtr powietrza ale nic to nie dało. Prosił mnie o to bym poszukał opisu kodów błędów i sposobu ich odczytania poprzez jak wiadomo w tej wersji miganie kontrolki. tu chciałbym poprosić o wyjaśnienie czy ma migać kontrolka MIL czy trzeba podłączyć do złącza swoja kontrolkę oraz jaka jest procedura uruchomienia diagnostyki. Do tej pory bawiłem się głównie VAGiem na OBDII nigdy nie używając kontrolki i tego sposobu diagnostyki dlatego prosiłbym o łopatologiczna pomoc i ewentualne sugestie co mogło by powodować problem. Kolega wspominał, że auto się zachowuje tak jakby iskry nie miało podejrzewając czujnik położenia wału ale mi się nie wydaje by tak się to objawiało w szczególności że na wolnych obrotach pracuje idealnie a zapewne jest tam czujnik Halla albo dwa.
Pozdrawiam i proszę o pomoc jak i wyrozumiałość.