Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

126p żarząca kontrolka ładowania

01 Wrz 2004 10:33 3051 11
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdź diody pomocnicze w alternatorze.
  • Poziom 30  
    Problem tkwi w diodach pomocniczych w alternatorze,z tym żeby je dobrze sprawdzić,trzeba wziąść żarówkę np.1W/12V i sprawdzić w obu kierunkach diody z akumulatora(tzn.dynamicznie).Jakiekolwiek przewodzenie diod w kierunku zaporowym wyklucza ich sprawność,omomierz może pokazać że są dobre.Ale najpewniejszym wyjściem jest ich wymiana,koszty są niewielkie.
  • Poziom 10  
    Witam !

    Miałem kiedyś poodbny problem.
    Przyczyną okazał się być źle kontaktujacy gruby przewód biegnący od akumulatora do rozrucznika, od strony rozrusznika.
    Lampka żarzyła się czasam nieegularnie.

    P.J
  • Spec od samochodów
    Jaki stan szczotek i pierścieni ślizgowych?
    Przy złej przewodności jest słaby prąd wzbudzenia i moga byc problemy z ladowaniem.
  • Poziom 14  
    Sprawdz polaczenie szczotek z pierscieniami slizgowymi jak sa pierscienie zasniedziale i szczotki sa brudnne to przeczysc to b.drobnym papierem sciernym. Potem umyj szczotki i pierscienie benzyna ekstrakcyjna. powinno pomoc
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Komutator może być pokryty warstewką oleju. "Na oko" wszystko wygląda poprawnie, nie jest zasniedziałe a nie ładuje. Przeczyścić papierem ściernym i przemyć benzyną (jak wyżej).
  • Poziom 18  
    A sprawdzales nacag paska/????????
  • Poziom 17  
    Powiem wprost - ja z tym męczyłem się jakiś czas. Co przestało żarzyć to za jkiś czas wystąpiło to na nowo. Przestałem się tym przejmować ( oczywiście jak nie świeci za mocno). I tak bez problemowo jeżdziłem z lekko żarzącą sie kontrolką przez 3 lata. A nastepny właściciej jeżdził dalej ( niestety nie wiem jak długo).
  • Spec od samochodów
    Należy zacząć od sprawdzenia napięcia ładowania - bez obciążenia i z obciążeniem.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    ja też miałem ten problem już kupując był ten problem ale właściciel poinformował mnie że wszystko jest ok. i nie kłamał mnie jeżdziłem tak 3 lata i było ok. prosto można sprawdzić czy jest ładowanie mierząc czy napięcie wzrasta w instalacji dodając gazu.
  • Poziom 12  
    Miałem dokładnie to samo. Niesprawny był regulator napięcia. Na wszelki wypadek wymieniłem też szczotki. Koszty naprawdę niewielkie a i zrobic samemu to żadna sztuka.