Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Transporter T4 2001 klimatyzacja wyłącza się

30 Cze 2010 18:12 10630 27
  • Poziom 10  
    Witam!
    Szukałem na różnych fora i nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na moje pytanie.
    Dziś nabiłem klimatyzację, ponieważ myślałem, że to wina braku gazu, jednak nie.
    Problem polega na tym, że gdy odpalam samochód, silnik jest zimny klimatyzacja chłodzi jak należy, natomiast po pewnym czasie gdy rozgrzeje się silnik klima się wyłącza na wolnych obrotach, zaskakuje dopiero jak podkręcę obroty do 2200, wtedy załącza i chłodzi, ale jak tylko wrzucę na luz i obroty spadną to klima znów się wyłącza.
    Byłem już w trzech serwisach i rozkładają ręce.
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
    Marcin Z.
  • Poziom 10  
    sprezarka sama sie rozlacza?
  • Poziom 10  
    tak, wszystko się rozłącza.
    Te dwa metalowe wężyki, jak działa wszystko dobrze to jeden jest gorący a drugi zaszroniony, natomiast jak klima się rozłącza to tylko ten gorący jest nadal gorący a ten co był zaszroniony robi się letni.
    wentylatory też się rozłączają.
  • Poziom 10  
    w pełni manualna. Chłopaki z serwisu mieli problem z połączeniem się z klimatyzacją właśnie z tego względu, że nie ma climatronica
  • Poziom 10  
    czy chodzi o ten gruby wąż gumowy, który wchodzi w chłodnicę??
    Jest tam czujnik temp?? Idę do auta i sprawdzę. A sięgnę go przez otwartą maskę czy potrzebna jest większa ingerencja??
  • Poziom 10  
    no właśnie jestem przy aucie i nie bardzo mogę wymacać ten czujnik, przypuszczam, że trzeba będzie zdjąć dolną osłonę.
    A jeśli to nie czujnik albo go nie będzie to co może być innego z tą klimą, bo jak jutro zacznę rozbierać to zajrzał bym do innych miejsc...
  • Poziom 10  
    Dzięki bardzo, jutro zdejmę pieluchę spod silnika i sprawdzę ten czujnik na gorącym silniku bo dzisiaj już komary chciały mnie zeżreć w całości ;)
  • Admin grupy Samochody
    Przekaznik 140 +przekażnik 147-ten jest odpowiedzialny za rozłączenie sprężarki przy dodaniu gazu i ponowne załączenie( po 5sekundach bodajże)147 sterowany jest z przekaznika 140 jak pamiętam.
  • Poziom 10  
    Jeszcze nic, szukałem cały czas u siebie tego czujnika, bo podobno to przez niego, ale sprawa wygląda dość dziwnie bo na Allegro ten czujnik kosztuje w granicach 35 złotych a u mnie w sklepach ok. 220zł !! różnica 200zł to trochę nie do przyjęcia. Jeszcze jedno pytanie: co może być nie tak z tymi przekaźnikami skoro one normalnie "sptrykają"?

    Dodano po 41 [minuty]:

    Aha i jeszcze jedno pytanie: W jaki sposób czujnik temperatury może wpływać na to, że klima się rozłącza skoro temperatura płynu chłodniczego utrzymuje się na stałym poziomie ok 90C. No i jak będzie się zachowywał nowy czujnik, czy rzeczywiście pomoże jego wymiana??
  • Poziom 14  
    Sprawdź układ klimy(ciśnienia) na zegarach bo wymienisz 20 czujnikow a okarze się że za wysoko rośnie ci ciśnienie w ukladzie i wtedy rozpina klimę czunik ciśnienia. Częsta przyczyna to zabite chłodnice w tych autach. No i faktycznie może być przekaźnik o którym wspomniał kolega T5
  • Poziom 2  
    Witam

    Odświeżę temat, ponieważ nie ma jego rozwiązania a problem jest taki sam.

    Przewałkowałem już internet i nie ma mądrego na tą zagwostkę.
    A więc VW LT 2.5TDI rok 2005 klima oczywiście manualna. Objawy są następujące:
    Na zimnym silniku klimatyzacja chodzi na wolnych obrotach jak i podczas jazdy. Jak tylko auto zaczyna łapać temperaturę klima się rozłącza poniżej 100km/h (ok 2.2 tys obrotów). Samochód był już u elektryka i niby pod względem elektrycznym wszystko jest w porządku. Wymienił sprzęgło wiskotyczne, że za słabo chłodziło układ (jeden wiatrak obsługuje chłodnicę od klimy i od silnika).
    Jeżeli to ma coś pomóc to dodam, że był wymieniany licznik i w tej chwili błędnie pokazuje obroty i elektryk zasugerował, że może ma to jakieś powiązanie z licznikiem, jednak moim zdaniem klima nie chodziłaby wtedy na zimnym silniku a poza tym nie jest to raczej mercedes s klasa żeby bylo to tak skomplikowane :)

    Może ktoś ma jakieś pomysły? Nie chcę bez sensu wymieniać połowy samochodu. Podejrzewam, że może być uszkodzony któryś z czujników od temperatury i dlatego klimatyzacja rozłącza się awaryjnie a podczas szybszej jazdy pęd powietrza ją studzi??

    Proszę pomóżcie!

    Pozdrawiam!
  • Poziom 10  
    Witam!
    Jak na razie jeszcze sobie z tym nie poradziłem, ponieważ klima zachowuje się BARDZO dziwnie, ostatnio zauważyłem, że nie można wyczuć kiedy może się wyłączyć a kiedy nie. Czasem jest tak, że wyłącza się jeszcze na niedogrzanym silniku, a czasem jest tak, że chłodzi normalnie przy spokojnej jeździe do momentu aż nie uruchomię ponownie silnika, wtedy ponawia się problem.
    To musi być jakiś nieźle złośliwy chochlik w układzie.
    Jeśli ktoś ma pomysł jak tę sprawę rozwiązać Bardzo prosimy o pomoc!
    Pozdrawiam!
  • Poziom 10  
    Witam Ponownie!
    Zacząłem zagłębiać się w temat i okazało się ..... i tu apel do kolegi T5 ponieważ jako pierwszy podsunął ten pomysł.
    Rzeczywiście przekaźnik nr 147 jest odpowiedzialny za rozłączanie i załączanie klimy, znajduje się on pod kierownicą nad bezpiecznikami.
    Jeśli byśmy dowiedzieli się co powoduje, że ten przekaźnik zaskakuje, to bylibyśmy dużo bliżej rozwiązania naszej zagadki.
    Myślałem nawet nad tym, żeby do na krótko złapać, ale nie wiem czy to dobry pomysł, chociaż moja desperacja podczas postoju podsuwa mi różne myśli.
    Pomocy Panowie!!!
  • Poziom 10  
    Dziękuję za szybką odpowiedź, ale niestety moja odpowiedź może pociągnąć Twoje ręce do podłogi...
    Chciałbym mieć wiedzę na Twoim poziomie, ale niestety ani jej nie mam, ani nie mówię po niemiecku :) co prawda można wertować to ze słownikiem, ale to i tak na domorosłego "elektro-mechanika" raczej za mocne.
    Prosiłbym o kolejne podpowiedzi typu: "zrób tak...", "wymień to..." :)
    Mogę się podzielić moimi obserwacjami odnośnie tego, iż ten przekaźnik rozłącza nie tylko przy gwałtownym przyspieszaniu, ale też podczas postoju (co jakiś czas)...
    Mówiłem, że ręce opadną, ale nic nie poradzę, po prostu nie mam aż takiej wiedzy, żeby sobie szybko z tym poradzić, a temat wciąż aktualny
  • Poziom 1  
    znamcu
    napisz czy rozwiązałeś swój problem, bo ja mam taki sam i nie wiem gdzie mam szukać przyczyny?!
  • Admin grupy Samochody
    A termowłącznik na wężu sprawdzony?
    Pokazywanie temperatury na liczniku i termowłącznik na wężu to dwa różne czujniki.
    A i jeszcze jedno-kupuj po numerze bo wcisną ci czujnik zamiast termowłącznika.
  • Poziom 10  
    Witam!
    Kolego T5 Dziękuję za poradę, jeśli się nic nie zmieni do wtorku to wymieniam termowyłącznik i poinformuję czy pomogło, natomiast doszły mnie słuchy, że w niektórych przypadkach (sprawdzone) pomaga, trzeba przedmuchać chłodnice bo podobno zawala się brudem i robalami więc nie przepuszcza powietrza, czego wynikiem jest za mała wydajność chłodnicy klimatyzacji.
    Osobiście nie mogę jeszcze tego potwierdzić (dopiero w poniedziałek).
    Na pewno poinformuję o wynikach.
  • Admin grupy Samochody
    znamcu napisał:
    natomiast doszły mnie słuchy, że w niektórych przypadkach (sprawdzone) pomaga, trzeba przedmuchać chłodnice bo podobno zawala się brudem i robalami więc nie przepuszcza powietrza, czego wynikiem jest za mała wydajność chłodnicy klimatyzacji.

    Ale to akurat nie twój przypadek:D
  • Poziom 14  
    Witam mam podobny problem ale z climatronikiem, u mnie jak włącze jest ok z 5 minut później słychać przekaźnik 140, i co chwilę załącza i wyłącza sprężarkę klimatyzacji, przekaźniki przelutowane, sprawdzone a problem nadal jest. Błędów brak.
  • Poziom 2  
    Kolego "sikor83" rozwiązałeś swój problem? Mam dokładnie to samo...
  • Poziom 14  
    Witam znalazłem przyczynę jakiś cudowny mechanik źle podłączył wiatrak od chłodzenia powietrza z komory silnika było pchane do przodu czyli woda ogrzewała chłodnicę klimy wiatrak kręcił w złą stronę, trochę się naszukałem zanim znalazłem że to tego wina.
    U mnie po prostu wina jakiegoś papracza.
  • Poziom 2  
    Problem rozwiązany. Przyczyną był czujnik na dolnym wężu płynu chłodniczego. 4 pinowy zielony. W całej sieci inter cars były tylko 4 sztuki :P symbol: VETS2959, oryginał: 701919369E. Łatwa i szybka wymiana spod maski. Wcześniej wymieniałem przekaźniki, nabijałem od nowa i dalej przekaźniki pstrykały i klima nie działała. A męczyłem się z tym cały rok. Kolega "T5" miał rację.